DSLR ir beveidrodinių fotoaparatų palyginimas: kuris geriau tinka fotografijai ir vaizdo įrašams?

Dabar kaip niekad platus beveidrodinių fotoaparatų pasirinkimas, tad nebuvo geresnio laiko pereiti prie beveidrodinio fotoaparato. Čia apžvelgiame DSLR ir beveidrodinių fotoaparatų skirtumus ir paaiškiname „Canon EOS R“ sistemos privalumus.
Vaizdas per fotografo petį į fotoaparato „Canon EOS R10“ LCD ekraną, kuriame matyti filmuojamos dvi flamenko šokėjos.

EOS R sistemoje yra ir APS-C, ir viso kadro fotoaparatų modelių, todėl dabar beveidrodinių fotoaparatų pasirinkimas yra platus ir suteikia naujų privalumų tiek profesionalams, tiek mėgėjams. Nesvarbu, ar norite atnaujinti senesnį fotoaparatą, ar pereiti nuo kompaktiško fotoaparato prie fotoaparato su keičiamais objektyvais, galbūt svarstote apie tradicinį DSLR (skaitmeninį veidrodinį) fotoaparatą, o ne beveidrodinį fotoaparatą.

Tiesa, kad „Canon EOS“ DSLR fotoaparatai yra puikūs fotoaparatai, o „Canon EF“ objektyvai savo laiku buvo objektyvų dizaino etalonas. Tačiau EOS R sistema – tai žingsnis į priekį tiek veikimo, tiek kūrybinių galimybių srityje. Be to, šią sistemą papildo vis daugiau modernių RF ir RF-S objektyvų bei priedų, todėl fotografams, filmų ir turinio kūrėjams ši sistema suteikia precedento neturintį kokybės ir kontrolės lygį.

Kad padėtume jums įvertinti perėjimo prie beveidrodinio fotoaparato privalumus, panagrinėsime skirtumus tarp DSLR ir beveidrodinių fotoaparatų ir pateiksime specialisto įžvalgų, kuriomis pasidalins „Canon Europe“ vyresnysis produktų specialistas Mike Burnhill.

Iškirptinė fotoaparato „Canon EOS 80D“ iliustracija, kurioje matyti veidrodžio mechanizmas.

DSLR yra angliško termino „digital single lens reflex camera“ (liet. skaitmeninis veidrodinis fotoaparatas) santrumpa. Atspindžio veidrodžiu vadinama veidrodžio dalis, atspindinti šviesą į vaizdo ieškiklio mazgą. Kad šviesa patektų į už veidrodžio esantį jutiklį, veidrodis turi pakilti aukštyn, o tam reikia gan didelio mechanizmo, dėl kurio padidėja fotoaparato dydis ir svoris, taip pat kyla optinės inžinerijos komplikacijų.

Fotoaparatas „Canon EOS R7“ ant uolos. Objektyvas neprijungtas, tad viduje matyti jutiklis.

Beveidrodiniuose fotoaparatuose, tokiuose kaip „Canon EOS R7“, nėra veidrodžio mechanizmo, o tik tiesioginė matymo linija per objektyvą į jutiklį. Tai, ką matote elektroniniame vaizdo ieškiklyje (EVF), yra jutiklio vaizdo projekcija, o tai reiškia, kad, kitaip nei DSLR fotoaparato optiniame vaizdo ieškiklyje, jame galima peržiūrėti, kokį poveikį daro fotoaparato nustatymai. „Canon Europe“ specialistas Mike Burnhill sako: „Beveidrodinių fotoaparatų EVF suteikia jums galimybę vaizdo ekspoziciją prieš jį užfiksuojant“.

DSLR ir beveidrodinių fotoaparatų palyginimas: korpuso matmenys ir svoris

„Viena iš svarbiausių DSLR fotoaparatų savybių – tai, kad juose yra veidrodis arba pentaprizmė, nukreipiantis šviesą į vaizdo ieškiklį, – aiškina Mike, – tačiau jam reikia vietos, kad jis galėtų pakilti ir atidengti jutiklį. Jį panaikinus sumažėja fotoaparato dydis ir svoris.“

Palyginti su DSLR fotoaparatu, beveidrodinio fotoaparato ir objektyvo svoris gali būti gerokai mažesnis. „Canon EOS R8“ (su akumuliatoriumi ir atminties kortele) bei prijungtu objektyvu „RF 24-105mm F4L IS USM“ sveria apie 1161 g, o panaši DSLR fotoaparato sąranka – „Canon EOS 6D Mark II“ su objektyvu „EF 24-105mm f/4L IS II USM“ – apie 1560 g, tad yra daugiau nei 34 % sunkesnis. Žvelgiant iš kitos pusės, beveik 400 g skirtumas yra maždaug toks pat, koks yra ypač plataus kintamo židinio nuotolio objektyvo „RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM“ svoris, o tai reiškia, kad galite įsidėti abu RF objektyvus į beveidrodinio fotoaparato rinkinio krepšį ir užsitikrinti išplėstinę artinimo galimybę žygiuose ar ekspedicijose ir vis tiek nesinešti daugiau svorio, nei turėdami DSLR fotoaparato sąranką.

Gyvenimo būdo turinio kūrėja Diana Millos naudojo EOS R10 Andalūzijos kultūrai ir architektūrai fotografuoti. Ji komentuoja: „EOS R10 atrodo beveik kaip žaislas, jei dirbote gerokai sunkesniu fotoaparatu, pvz., mano naudojamu EOS 80D. Man patinka, kad jis mažas ir lengvas, tačiau toks veiksmingas.“

Moteris geltona suknele ir skrybėle nuo saulės prie vienos akies laiko fotoaparatą „Canon EOS R10“.

Beveidrodiniai fotoaparatai, pvz., „Canon EOS R10“, pasižymi aukštos kokybės ir veiksmingomis funkcijomis, įdiegtomis patogesnėje nešioti ir lengvoje konstrukcijoje, nes į ją nereikia sumontuoti DSLR fotoaparatuose naudojamo veidrodžio mechanizmo.

„Canon EOS 5D Mark IV“ su objektyvu „EF 70-200mm f/2.8L IS III USM“ ir „EOS R“ su objektyvu „RF 70-200mm F2.8L IS USM“.

EOS R sistemos fotoaparatų ir RF objektyvų svorio ir dydžio pranašumų iliustracija. Objektyvas „Canon RF 70-200mm F2.8L IS USM“, prijungtas prie EOS R (dešinėje), yra gerokai trumpesnis (kai įtrauktas) nei jo EF atitikmuo, „EF 70-200mm f/2.8L IS III USM“, prijungtas prie „EOS 5D Mark IV“ (kairėje). Be to, beveidrodinio fotoaparato sąranka yra maždaug 630 g lengvesnė, todėl galite pasiimti papildomą gėrimą arba papildomą platesnei perspektyvai užfiksuoti skirtą objektyvą, pvz., „RF 28-70mm F2.8 IS STM“, kuris sveria tik 490 g, arba 700 g tesveriantį „RF 24-105mm F4L IS USM“, ir nešti maždaug tokį patį svorį, kiek sveria vienas EF objektyvas ir DSLR fotoaparatas.

Objektyvų apsodai: kodėl beveidrodinis geriau už DSLR?

Su RF apsodu, naudojamu EOS R sistemos fotoaparatuose, atėjo daug naujovių. „RF apsodas buvo konstruojamas žvelgiant į ateitį, – aiškina Mike, – pvz., padidinant ryšio greitį tarp fotoaparato ir objektyvo bei pridedant daugiau kontaktų, kad būtų palaikoma daugiau funkcijų.“ Šios funkcijos apima gerokai spartesnį automatinio fokusavimo sistemos veikimą, skaitmeninį objektyvo optimizavimą realiuoju laiku ir patobulintus valdiklius, pvz., tinkinamą RF objektyvų valdymo žiedą.

Užuot nuolat dirbę su DSLR fotoaparato atspindžio veidrodžiu, esančiu tarp apsodo ir jutiklio, objektyvų kūrėjai gali RF objektyvus priartinti prie paties jutiklio, taip pagerinant optikos efektyvumą. Tai lėmė greitesnius, šviesesnius išskirtinės kokybės objektyvus ir novatorišką naują objektyvo dizainą.

Fotoaparato „Canon EOS R3“ RF apsodo iliustracija.

Beveidrodinių „Canon“ EOS R sistemos fotoaparatų šerdis yra naujoviškas RF apsodas su plačia anga, trumpesniu galinio fokusavimo atstumu ir ypatingai sparčiu ryšiu tarp objektyvo ir korpuso.

Objektyvas visų tipų fotografijai ir vaizdo įrašams

Nuo pirmųjų RF objektyvų pristatymo 2018 m. „Canon“ beveidrodinių EOS R sistemos objektyvų asortimentas eksponentiškai išaugo. Dabar į jį įtraukti specialūs RF-S objektyvai, sukurti beveidrodiniams fotoaparatams su APS-C jutikliais, pvz., EOS R10 ir EOS R7. Jis taip pat suteikia galimybę nuotraukų ir vaizdo įrašų turinio kūrėjams tyrinėti naujas įdomias objektyvų technologijas.

Nuo ypač plataus kampo kintamo židinio nuotolio objektyvo „RF 10-20mm F4L IS STM“ iki nepaprastai kompaktiškų ir lengvų fiksuoto židinio nuotolio objektyvų, tokių kaip „RF 600mm F11 IS STM“ ir „RF 1200mm F8L IS USM“, – RF ir RF-S objektyvų asortimentas suteikia visą kūrybinių galimybių spektrą. Net ir „standartiniai“ objektyvai nėra paprasti: „RF 28-70mm F2.8 IS STM“ ir „RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM“ užtikrina išskirtinį vaizdo stabilizavimą ir automatinio fokusavimo efektyvumą, kad vaizdai ir vaizdo įrašai būtų ryškūs.

Pavyzdžiui, yra unikalių stereoskopinių ir VR objektyvų, kuriais paprasta pradėti kurti įtraukiančius 3D vaizdo įrašus ir vaizdus naudojant suderinamus EOS R sistemos beveidrodinius fotoaparatus. APS-C EOS R sistemos fotoaparatams sukurti tokie objektyvai kaip „RF-S 3.9mm F3.5 STM DUAL FISHEYE“, yra „Canon EOS VR SYSTEM“ pagrindas, todėl stereoskopinio 3D ir VR turinio kūrimas yra labiau prieinamas daugiau žmonių.

Hibridiniai RF objektyvai, įskaitant kintamo židinio nuotolio objektyvus, pvz., „RF 24-105mm F2.8L IS USM Z“, ir fiksuoto židinio nuotolio objektyvus, pvz., „RF 35mm F1.4L VCM“, sujungia nuotraukų ir vaizdo įrašų objektyvų galimybes. Jie yra puikus pasirinkimas, kai reikia ir fotografuoti, ir kurti filmus. Tarp šių itin efektyvių hibridinių objektyvų svarbiausių ypatybių yra vyzdinės diafragmos žiedai, skirti rankiniu būdu reguliuoti diafragmą filmuojant vaizdo įrašą, minimalus fokusuotės pulsavimas ir greiti, tylūs fokusavimo varikliai. Šio asortimento kintamo židinio nuotolio objektyvai taip pat turi profesionalią elektroninę parfokalinio fokusavimo funkciją priartinant, taip pat galios didinimo funkciją.

Fotoaparatas „Canon EOS R7“ su objektyvu „Canon RF-S 7.8mm F4 STM DUAL“ juodame fone.

„Canon RF-S 7.8mm F4 STM DUAL“ yra novatoriškas dvigubas objektyvas, sukurtas tam, kad aukštos kokybės 3D nuotraukų ir vaizdo įrašų kūrimas būtų kaip niekad prieinamas naudotojams, turintiems APS-C EOS R sistemos fotoaparatus, ir ypač tinka stambaus plano darbams.

„Canon“ hibridinių RF objektyvų šeima – du kintamo židinio nuotolio ir trys fiksuoto židinio nuotolio objektyvai – nuotraukoje juodame fone.

Beveidrodinė „Canon EOS R“ sistema nuo pat pradžių sukurta atsižvelgiant į videografų ir filmų kūrėjų poreikius, o „Canon“ pažangūs hibridiniai RF objektyvai suteikia moderniausias funkcijas įamžinant nuotraukas ir vaizdo įrašus.

Optinis ar elektroninis vaizdo ieškiklis: kuris geresnis?

DSLR fotoaparatai yra su optiniais vaizdo ieškikliais, kurie užtikrina aiškų vaizdą gero apšvietimo sąlygomis. Tačiau beveidrodiniuose fotoaparatuose naudojami elektroniniai vaizdo ieškikliai (EVI) turi reikšmingų privalumų.

Kalbant konkrečiai, jei naudojate EOS R sistemos beveidrodinį fotoaparatą, ekspozicijos imitavimo funkcija leidžia peržiūrėti vaizdą taikant jūsų pasirinktus ekspozicijos, nuotraukos stiliaus „Picture Style“ ir kitus nustatymus tiek vaizdo ieškiklyje, tiek galiniame LCD ekrane. DSLR fotoaparate ekspozicijos imitavimo funkcija galima pasinaudoti žiūrint į galinį ekraną įjungus „Live View“ režimą, bet ne į vaizdo ieškiklį. Naudodami EVI, galite sukomponuoti kadrą ir sufokusuoti, kai dėl silpno apšvietimo yra per tamsu matyti vaizdą plika akimi optiniame vaizdo ieškiklyje. EVI gali būti rodomos skaitmeninės pagalbinės priemonės arba perdangos, palaikančios įvairias pagelbiklio funkcijas realiuoju laiku, pvz., fokusavimo piko nustatymą ir dryžuotų indikatorių („Zebra“) šablonus. Kai įrašinėjate vaizdo įrašus, pvz., EOS R sistemos fotoaparatuose įdiegtas EVI suteikia galimybę naudoti tą patį pagalbinį rankinio fokusavimo funkcijos rodinį kaip ir „Canon“ profesionaliose „Cinema EOS“ vaizdo kamerose.

EVI taip pat suteikia galimybę rodyti detalesnę fotografavimo informaciją, taip pat naršyti ir keisti fotoaparato meniu nustatymus. Naudodami EVI taip pat galite peržiūrėti užfiksuotus vaizdus ir filmus, net jei apšvietimo sąlygos gali būti per ryškios, kad aiškiai matytumėte fotoaparato LCD ekrane.

„Canon EOS R“ sistemos fotoaparatų EVI ir toliau tobulinami: EOS R1 ir „EOS R5 Mark II“ pasižymi didelės spartos atnaujinimo dažnio ir visiškai be užtemdymo veikiančiais vaizdo ieškikliais, todėl galite sklandžiai fotografuoti, lyginant su DSLR fotoaparatu, ir nepertraukiamo fotografavimo metu patirti mažiau stabtelėjimų kritinėmis akimirkomis.

Laukinės gamtos fotografė Dani Connor, naudojusi EOS R7 kelionėje, kurios metu ieškojo nykstančios Iberijos lūšies, pastebėjo, kad darbas su elektroniniu vaizdo ieškikliu visiškai pakeitė fotografavimą.

„Jei fotografuodama laukinę gamtą turiu greitai reaguoti arba jei nuolat keičiasi apšvietimas, naudodama beveidrodinį fotoaparatą, galiu greitai pakeisti ISO jautrumą arba išlaikymą ir pamatysiu, kokia bus nuotrauka. Be to, man nereikės atitraukti akies nuo vaizdo ieškiklio.“

Iškirptinė elektroninio vaizdo ieškiklio iliustracija.

Beveidrodinio fotoaparato elektroniniame vaizdo ieškiklyje (EVF) naudojama kompaktiška, didelės skiriamosios gebos ekrano technologijos, kuri įdiegta ir fotoaparato galinėje dalyje esančiame ekrane, versija. Vienas iš privalumų yra tas, kad galite matyti tai, ką mato fotoaparatas, net ir tuomet, kai yra per tamsu ką nors įžiūrėti plika akimi.

Iškirptinė iliustracija, kurioje pavaizduotas šviesos kelias DSLR fotoaparate, kurį veidrodis atspindi į pentaprizmę, o paskui į vaizdo ieškiklį.

Veidrodis DSLR fotoaparate atspindi šviesą į optinį vaizdo ieškiklį per pentaprizmę, todėl vaizdas yra pasuktas reikiama kryptimi. Tačiau naudodami optinį vaizdo ieškiklį, prieš paspausdami užrakto atleidimo mygtuką, negalite peržiūrėti nuotraukos stiliaus „Picture Style“, baltos spalvos balanso ir kitų vaizdo apdorojimo nustatymų efektų, kaip tai galite padaryti su beveidrodinio fotoaparato elektroniniu vaizdo ieškikliu.

Ar beveidrodiniai fotoaparatai daro geresnes nuotraukas ir vaizdo įrašus?

Kai EOS R sistema pasirodė pirmą kartą, vaizdų fiksavimas naudojant DSLR ar beveidrodinius fotoaparatus smarkiai nesiskyrė, vertinant faktinę vaizdo kokybę. Tačiau, atsižvelgiant į naujausius technologijų pokyčius, EOS R sistemos beveidrodiniai fotoaparatai pakelia efektyvumą į kitą lygį.

Fotoaparate vykdomas koregavimas

„Pvz., naudojant RF apsodą, vienas iš spartaus ryšio tarp fotoaparato ir objektyvo privalumų yra tai, kad tuo atveju, jei yra su optika susijusių problemų, pvz., difrakcijos ar aberacijų, galima atlikti jų koregavimą fotoaparate realiuoju laiku, – sako Mike. – Šis momentinis apdorojimas reiškia, kad gausite geresnę vaizdo kokybę tiesiai iš beveidrodinių fotoaparatų.“

Nepertraukiamo fotografavimo greitis

Analogiškai, kai kuriose situacijose beveidrodiniais fotoaparatais, pvz., EOS R7, kurio nepertraukiamo fotografavimo greitis yra iki 15 k./sek., naudojant mechaninį užraktą, ir iki 30 k./sek., naudojant elektroninį užraktą su visiškai automatinio fokusavimo sekimu, tikėtina, kad bus nuosekliai užfiksuojami tinkami naudoti vaizdai, lyginant su naudojamu DSLR fotoaparatu, pvz., „EOS 7D Mark II“ ar EOS 90D, kurių abiejų maksimalus nepertraukiamo fotografavimo greitis yra 10 k./sek.

Kai kuriuose beveidrodiniuose fotoaparatuose, įskaitant EOS R8, EOS R7 ir EOS R10, įdiegtas RAW serijos režimas dar labiau padidina jūsų galimybes užfiksuoti tobulą akimirką. Jis ne tik įrašo RAW failus iki 30 k./s greičiu, bet turi ir išankstinio fotografavimo parinktį, suteikiančią galimybę užfiksuoti vaizdus likus pusei sekundės iki nuspaudžiant užrakto mygtuką iki galo. Išankstinis fotografavimas suteikia galimybę iš esmės atsukti laiką atgal ir grįžti pusę sekundės, kad būtų įrašytos akimirkos, kurias galbūt praleidote.

Fotoaparatai „EOS R5 Mark II“ ir EOS R1 yra dar vienas žingsnis į priekį, nes juose įdiegta išankstinio nepertraukiamo fotografavimo funkcija. Kai fotoaparatas nustatytas fotografuoti nepertraukiamai ir yra įjungtas AF, galite paspausti užrakto mygtuką iki pusės eigos ir nusitaikyti ten, kur tikitės, kad vyks veiksmas. Fotoaparatas pradeda įrašyti vaizdus į laikinąją atmintį taikydamas visišką AE ir AF sekimą. Kai iki galo nuspaudžiate mygtuką, fotoaparatas ne tik pradeda fotografuoti, bet ir įrašo 15 kadrų („EOS R5 Mark II“) arba 20 kadrų („EOS R1“), užfiksuotų prieš pat užrakto mygtuko nuspaudimą iki galo. Tai užtikrina, kad užfiksuosite veiksmo akimirką. Ši funkcija veikia fotografuojant JPEG arba HEIF vaizdus, taip pat ir RAW formatu. (Šis režimas tai taip paprastesnis nei RAW serijos režimas – jis įrašo atskirus RAW failus, o RAW serijos režimas naudoja specialų failo formatą, iš kurio reikia išskirti atskirus vaizdus.) Jokiame DSLR fotoaparate nėra nieko panašaus.

A cutaway diagram illustrating the IS system in the Canon EOS R5.

Vaizdo stabilizavimas

Daugelyje objektyvų įdiegtas vaizdo stabilizavimas, neutralizuojantis fotoaparato drebėjimo daromą poveikį. Tačiau RF ir RF-S objektyvai su optiniu vaizdo stabilizatoriumi pasižymi pagerintu stabilizavimo lygiu, palyginti su lygiaverčiais EF ir EF-S objektyvais.

Keliuose EOS R sistemos beveidrodiniuose fotoaparatuose įdiegtas 5 ašių integruotas vaizdo stabilizatorius (IBIS). Jei naudojate IS objektyvą su fotoaparatu, kuriame įdiegtas IBIS, abu stabilizatoriai veikia kartu, kad būtų užtikrintas dar didesnis stabilizavimo lygis – iki 8,5 padalų kadro centre ir 7,5 padalų kadro kraštuose, atsižvelgiant į fotoaparatą ir naudojamą objektyvą. Tai reiškia, kad galite naudoti ilgesnį išlaikymą, kai fotografuodami laikote fotoaparatą rankose, ir vis tiek užfiksuoti ryškius kadrus.

Pažangi IBIS ir objektyvo vaizdo stabilizavimo technologija taip pat veiksminga filmuojant. EOS R sistemos fotoaparatuose yra speciali filmų skaitmeninio stabilizavimo parinktis „Movie Digital IS“, kurią galima derinti su IBIS ir optiniu IS, kad būtų pagerintas vaizdo įrašų stabilumas, todėl EOS R sistemos beveidrodiniai fotoaparatai yra geresnis pasirinkimas filmuojant, palyginti su DSLR fotoaparatais.

„Canon EOS R8“ LCD ekrano vaizdas, kuriame matoma, kaip fotografas filmuoja augalus vazonuose.

Naujausiuose beveidrodiniuose fotoaparatuose, pvz., EOS R8, įtrauktos pažangios turinio kūrėjams skirtos funkcijos, kaip antai, 4K 60p kokybės vaizdo įrašymas taikant išmanųjį objekto sekimą: tokios galimybės nėra DSLR fotoaparatuose, pvz., „EOS 7D Mark II“ arba EOS 90D.

Automatinis fokusavimas: beveidrodinis ir DSLR fotoaparatas

Visuose EOS R sistemos beveidrodiniuose fotoaparatuose naudojama „Canon Dual Pixel CMOS AF“ automatinio fokusavimo sistema, pavyzdžiui, fotoaparatuose „EOS R6 Mark II“, EOS R8, EOS R7 ir EOS R10, įdiegta „Dual Pixel CMOS AF II“, o fotoaparate „EOS R5 Mark II“ įdiegta naujesnė versija, vadinama „Dual Pixel Intelligent AF“. Visose šios sistemos iteracijose kiekvienas jutiklio pikselis naudojamas fokusuoti ir vaizdui apdoroti. Kai fokusuojama per DSLR fotoaparatų vaizdo ieškiklį, naudojamas konkrečiu tašku pagrįstas fazės aptikimo jutiklis.

Vienas iš didelių šių beveidrodinių fotoaparatų privalumų yra galimybė pasirinkti AF tašką bet kurioje kadro vietoje. „Tai neįmanoma naudojant DSLR fotoaparatą, – aiškina Mike, – ir tai leidžia naudoti tokias galimybes kaip veidų sekimas, akių sekimas ir gyvūnų sekimas, kurias matome šiuose fotoaparatuose. Galite, pavyzdžiui, pasirinkti skrendančio paukščio akį ir sekti ją visame kadre: vėlgi, tai neįmanoma naudojant DSLR fotoaparatą.“

Daugelyje EOS R sistemos beveidrodinių fotoaparatų pažangus objektų aptikimas apima ir tokias transporto priemones kaip automobiliai, motociklai, orlaiviai ir traukiniai, o vairuotojo, dviratininko arba piloto padėtį automatiškai stebi išmanioji automatinio fokusavimo sistema.

EOS R sistemos beveidrodiniai fotoaparatai taip pat gali fokusuoti tamsesnėmis sąlygomis. Pavyzdžiui, EOS R1 automatinis fokusavimas gali užfiksuoti objektą, kai apšvietimas tesiekia -7,5 EV, kuris apytiksliai atitinka žvaigždžių apšviestą kraštovaizdį. Dėl didesnio AF jautrumo automatinis fokusavimas galimas ir naudojant mažesnę nei anksčiau maksimalią diafragmą. Pavyzdžiui, prie kompaktiško teleobjektyvo „RF 600mm F11 IS STM“ prijunkite „Canon“ ilgintuvą RF 2x ir praktiškai turėsite 1200 mm f/22 objektyvą su efektyviu automatiniu fokusavimu.

Fotoaparato „Canon EOS R7“ ekranas, kuriame matyti automatinio fokusavimo taškas, sufokusuotas į ant šakos tupinčio plėšraus paukščio akį.

Greitas elektroninis užraktas ir gyvūnų akių sekimo automatinio fokusavimo funkcija, įdiegta tokiuose beveidrodiniuose fotoaparatuose kaip EOS R7 ir EOS R10, puikiai tinka įvairaus lygio fotografams. „Laukinės gamtos fotografui labai smagu, kad jis gali sekti gyvūno akį, – sako laukinės gamtos specialistė Dani Connor. – Tai atvėrė man naujas galimybes, kurių neturėjau kaip DSLR fotoaparato naudotoja.“

Mechaninio ir elektroninio užraktų palyginimas

Dauguma DSLR fotoaparatų yra su mechaniniais užraktais, tačiau visuose „Canon“ EOS R sistemos beveidrodiniuose fotoaparatuose yra ir elektroninis užraktas, ir mechaninis.

Taigi, kokie yra elektroninio užrakto privalumai, palyginti su mechaninio užrakto galimybėmis?

Kai naudojamas elektroninis užraktas, mechaninis užraktas lieka atviras, o vaizdo jutiklis iš esmės nuskaitomas elektroniškai. Didžiausias privalumas tame, kad galima visiškai tyliai fotografuoti, ne tik tyliau, kai užraktas amortizuojamas arba slopinamas pasirinkus S („švelnaus“ fotografavimo) parinktį, kuri įdiegta kai kuriuose fotoaparatuose, bet ir visiškai be jokio triukšmo. Tai gali būti neįkainojama fotografuojant, pvz., baikščius laukinius gyvūnus, snaudžiančius kūdikius ar tyliąsias vestuvių dalis*.

Dėl elektroninio užrakto fotoaparatas taip pat gali greičiau nepertraukiamai fotografuoti. „Naudojant mechaninius užraktus, – sako Mike, – mūsų greičiausių DSLR fotoaparatų greitis buvo 16 k./sek. [kadrų per sekundę], kuris buvo pasiekiamas „EOS-1D X Mark III“, aukšto lygio profesionalų fotoaparatu. Naudojant elektroninį užraktą, fotoaparatu EOS R10 galima pasirinkti parinktį fotografuoti 23 k./sek. greičiu vos už dalį profesionalams skirto fotoaparato kainos, o EOS R7 gali fotografuoti 30 k./sek. greičiu, atitinkančiu EOS R3, dar vieno profesionalaus fotoaparato greitį, tačiau už trečdalį jo kainos.“

Tačiau fotografuojant veiksmą su elektroniniu užraktu gali kilti problemų dėl „slenkančio užrakto“ reiškinio: greitai judantys objektai, pvz., golfo lazda, kuria smūgiuojama, arba besisukantis sraigtas, gali pajudėti, kai nuskaitomas visas kadras, todėl jie užfiksuotame vaizde gali būti iškraipyti. Naujausiuose beveidrodiniuose fotoaparatuose šis reiškinys yra gerokai susilpnintas. Fotoaparatuose „EOS R5 Mark II“ ir EOS R1 įdiegtas ne tik vaizdo procesorius „DIGIC X“, bet ir naujoviški viso kadro galinio apšvietimo CMOS jutikliai bei vaizdo procesorius „DIGIC Accelerator“. Šis didelio greičio procesorių ir jutiklių technologijos derinys iki minimumo sumažina slenkančio užrakto sukeliamus iškraipymus. Fotoaparato EOS R1 atveju – iki greičiausių rinkoje esančių mechaninių užraktų lygio ar net jį viršija.

Nespalvota susikaupusio, žemyn žiūrinčio vaiko nuotrauka stambiu planu.

Šeimos fotografė Helen Bartlett mano, kad visiškai tylus fotografavimas EOS R sistemos fotoaparatais yra neįkainojama galimybė. Užrakto garsas neišblaško jaunų fotografuojamų asmenų arba net nepažadina jų, jei jie miega, todėl ji gali juos užfiksuoti natūralesnėse situacijose. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“ ir objektyvu „Canon RF“ 50mm F1.2L USM, nustatymai: 1/1000 sek., f/1.2 ir ISO100. © Helen Bartlett

Akumuliatoriaus veikimo trukmė: DSLR ir beveidrodinių fotoaparatų palyginimas

Dažnai sakoma, kad DSLR fotoaparatų akumuliatoriaus veikimo trukmė yra ilgesnė nei beveidrodinių fotoaparatų, daugiausia dėl to, kad beveidrodinio fotoaparato elektroniniam vaizdo ieškikliui reikia energijos, o DSLR fotoaparato optinis vaizdo ieškiklis jos nenaudoja. Tačiau iš tikrųjų, akumuliatoriaus veikimo trukmė labai priklauso nuo to, kaip naudojate fotoaparatą, pavyzdžiui, naudojant blykstę abiejų tipų fotoaparatai sunaudoja daugiau energijos, o naudojant DSLR fotoaparato skystųjų kristalų ekraną paprastai sunaudojama daugiau energijos nei naudojant beveidrodinio fotoaparato skystųjų kristalų ekraną. Vidutinio lygio DSLR fotoaparatais, pvz., EOS 90D, galima užfiksuoti 1200 kadrų ar daugiau naudojant vaizdo ieškiklį ir 450 naudojant LCD ekraną, o beveidrodiniu „EOS R6 Mark II“ galima užfiksuoti 450 kadrų naudojant elektroninį vaizdo ieškiklį arba 760 kadrų, kai naudojamas LCD ekranas.

Skirtumas dar didesnis naudojant profesionalų lygio fotoaparatus: jei mieliau rinktumėtės, pvz., „EOS-1D X Mark III“ vaizdo ieškiklį, galėtumėte užfiksuoti iki 2500 vaizdų prieš išsieikvojant baterijai, tačiau šis skaičius nukristų iki 600 vaizdų, jei naudotumėte tiesioginį „Live View“ vaizdą. Palyginkime su beveidrodiniu fotoaparatu EOS R3 užfiksuojamais 620 kadrais, kai naudojamas vaizdo ieškiklis, ir 860, kai naudojamas LCD ekranas. Taigi, jei mieliau naudojate galinį skystųjų kristalų ekraną, su beveidrodiniais fotoaparatais vienu įkrovimu galite padaryti daugiau kadrų.

„Canon“ beveidrodiniuose EOS R sistemos fotoaparatuose energijos sąnaudos dar labiau optimizuotos sukūrus naujus didelio našumo akumuliatorius. Be to, įvairios fotoaparato meniu valdomos energijos taupymo parinktys, taip pat galimybė įkrauti per USB ir išorinius akumuliatorius, gali dar labiau pailginti fotoaparato veikimo laiką.

Beveidrodinių ir DSLR fotoaparatų palyginimas: pasirinkimas

DSLR fotoaparatai turi savų privalumų, tačiau EOS R sistemos beveidrodiniai fotoaparatai ir objektyvai pasižymi daugybe novatoriškų technologijų, kurios atveria naujas kūrybines galimybes tiek fotografuojant, tiek filmuojant.

Jei norite lengvo fotoaparato su dideliu kadrų greičiu kelionių fotografijai, tuomet gali idealiai tikti beveidrodinis fotoaparatas EOS R10. Jei mėgstate laukinės gamtos ir veiksmo fotografiją, tuomet didelio greičio beveidrodiniai fotoaparatai, pvz., EOS R7 ir „EOS R6 Mark II“, suteiks jums dar daugiau reikiamo našumo. Jei norite pereiti prie viso kadro fotografijos ir vaizdo įrašų, beveidrodiniame EOS R8 rasite daugybę kūrybinių funkcijų, kurios padės siekti savo meninių tikslų. Ir, žinoma, šis asortimentas apima pirmaujančius beveidrodinius fotoaparatus su pažangiausiomis funkcijomis, įskaitant EOS R3 ir EOS R1, kurie atitinka reikliausių profesionalių fotografų poreikius.

Viso asortimento beveidrodinių EOS R sistema leidžia naudoti naujos kartos RF ir RF-S objektyvus su papildomais privalumais, įskaitant fotoaparate vykdomą vaizdo koregavimą ir automatinį fokusavimo sekimo efektyvumą.

Dėl beveidrodiniame fotoaparate įdiegto elektroninio vaizdo ieškiklio vaizdo ieškiklyje galima peržiūrėti vaizdą su pritaikytoms fotografavimo nuostatomis. Tiesioginis vaizdas „Live View“, pateikiamas DSLR fotoaparato galiniame LCD ekrane atliks tokią pačią funkciją, tačiau taip fotografuoti ne visada patogu. Tamsoje DSLR vaizdo ieškiklyje nedaug matysite, skirtingai nuo beveidrodinių fotoaparatų EVI, kurie suteiks galimybę sukomponuoti kadrą beveik bet kokiomis sąlygomis.

Pažangios automatinio fokusavimo funkcijos, pvz., gyvūnų akių AF ir transporto priemonių AF, galimos tik naujausiuose EOS R sistemos fotoaparatuose. Šie beveidrodiniai fotoaparatai taip pat suteikia jums laisvę fotografuoti naudojant elektroninį arba mechaninį užraktą, paprastai pasižymintį daug didesniu nepertraukiamo fotografavimo greičiu ir visiškai tylaus fotografavimo galimybe.

Jei galite, išbandykite jus dominantį fotoaparatą – nuo ergonomikos iki automatinio fokusavimo, nuo užrakto tipo iki išlaikymo: niekas nepakeis tikro pojūčio, ar fotoaparatas jums tinka. Kai nuspręsite, kuris beveidrodinis fotoaparatas jums tinka, paklauskite savo vietos fotoaparatų parduotuvės apie dalinių mainų galimybes arba apsvarstykite galimybę paaukoti savo seną fotoaparato įrangą vietos fotografų klubui ar mokyklai, kad kas nors kitas galėtų pradėti savo fotografijos kelionę.



*Gali pasigirsti ne tik užrakto skleidžiamų garsų (diafragmos, objektyvo fokusavimo variklio garsai, veikiančios elektronikos garsai ir kt.).

Amy Davies, Alex Summersby & Marcus Hawkins

Susiję produktai

Susiję straipsniai

APS-C ir viso kadro formatų skirtumų paaiškinimas

Kuo skiriasi APS-C ir viso kadro fotoaparatai ir kuris jums tinka?

Kodėl perėjimas prie EOS R sistemos gali pakeisti karjeros kryptį

„Canon EOS R“ fotoaparatai ir objektyvai jau penkerius metus kelia fotografų darbo kartelę. Sužinokite iš pirmų rankų, kodėl profesionalai priėmė tokį sprendimą.

Kaip pradėti fotografuoti

Norite pereiti nuo išmaniojo telefono prie fotoaparato? Mūsų fotografijos vadove pradedantiesiems rasite viską, ko reikia pradžiai.

Kaip pasirinkti objektyvą?

Viskas, ką jums reikia žinoti apie objektyvus – nuo objektyvų tipų iki funkcijų, kurių galima tikėtis.