Jau būdama paauglė Helen Bartlett pradėjo fotografuoti vaikus savo motinos vaikų darželyje pietiniame Londone. Profesionali jos karjera prasidėjo 2003 m., o dabar ji yra viena iš labiausiai pripažintų ir gerbiamų Jungtinės Karalystės šeimos portretų fotografų. Jos nespalvotose nuotraukose naudojamas tik natūralus apšvietimas ir atskleidžiamas šeimos gyvenimo emocijų spektras. Susitikome su ja pasikalbėti apie iššūkius, kurių kyla siekiant paversti aistrą fotografijai darbu visu etatu.
ŠEIMOS FOTOGRAFIJOS
Už objektyvo: Helen Bartlett – kaip paversti aistrą fotografijai karjera
Kada pirmą kartą susidomėjote fotografija?
Man augant mano tėtis buvo aistringas fotografas ir namuose turėjome nuotraukų ryškinimo kambarį. Ir aš, ir broliai turėjome mechaninius fotoaparatus, daug fotografavome į nespalvotas juosteles, o tada patys ryškindavome ir spausdindavome savo nuotraukas. Tuo pat metu mama namuose buvo įrengusį vaikų darželį. Tapusi paaugle pradėjau fotografuoti darželio vaikus ir pardavinėti jų nuotraukas tėvams, taip užsidirbdama sau kišenpinigių. Tęsiau šią veiklą ir studijuodama universitete, nes aš visada troškau būti fotografe. Vis dėlto galvojau, kad tai tik svajonė ir kad galiausiai užsiimsiu kažkuo kitu.
Kaip tai tapo jūsų karjera?
Kai išbandžiau kelis kitus darbus, bet noras fotografuoti nedingo, mano vyresnysis brolis paskolino pinigų vaikų fotografijos įmonei įsteigti. Ir regis, viskas įvyko tinkamiausiu laiku. Skaitmeninė fotografija tapo vis labiau prieinama, todėl įsigijau „Canon EOS 10D“, kompiuterį, o kol atsistojau ant kojų, gyvenau pas savo tėvus.
Kokius sunkumus teko įveikti?
Pagrindiniai veiklos pradžios sunkumai buvo tokie patys, kokie yra ir dabar. Sunkiausia yra rasti klientų. Gali būti geriausias pasaulyje fotografas, bet sunku bus sulaukti klientų, jei žmonės apie tave nežinos. Be to, pradedant veiklą reikia laiko ir patirties, kad išmoktum dirbti su vaikais. Prisimenu, kaip lietingą dieną fotografavau keturis berniukus rūsyje įrengtame bute ir galvojau, kad šis darbas bus įdomus ir smagus iššūkis. Kuo ilgiau dirbi su vaikais, tuo daugiau sužinai, kaip geriausia juos fotografuoti ir kaip pasirūpinti, kad tuo pat metu visi puikiai leistų laiką.
Kokių patarimų galėtumėte pasiūlyti profesionalų kelio siekiantiems fotografams?
Vienas iš dalykų, kurių reikia nepamiršti, tai kad iš fotografijos retai kas susikrauna turtus. Tai yra sunkus darbas, todėl prieš atsisakant savo pagrindinės veiklos svarbu prisiminti, kad niekas neįvyksta per vieną naktį. Sakyčiau, kad reikia kuo daugiau mokytis. Internete yra daug praktinių patarimų ir mokymosi metodų. Bet svarbiausia yra praktika. Nes niekas negali atstoti realaus fotografavimo. Prieš pradedant ieškoti mokamų užsakymų, būtų patartina tiesiog fotografuoti draugus ir šeimos narius. Kuo daugiau fotografuoji, tuo daugiau gudrybių atrandi ir sustiprini savo asmeninį stilių.
Kokią įrangą šiuo metu naudojate?
Šiuo metu naudoju dvi fotoaparatų sistemas, nes bandau pereiti prie beveidrodinio fotoaparato. Vis dar turiu savo numylėtąjį „Canon EOS-1D X Mark II“, kurį naudoju su objektyvais „Canon EF 85mm f/1.4L IS USM“, „Canon EF 35mm f/1.4L II USM“ ir „Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM“. Vaikai greitai juda, todėl „EOS-1 D X“ serijos išskirtinio autofokusavimo galimybė ir tvirta kokybiška konstrukcija yra tiesiog nepamainomi, kai nežinai, ką teks patirti per seansą – tai gali būti smėlis, burbulų muilas ar minkšti žaislai – su entuziastingai nusiteikusiais mažyliais gali nutikti bet kas.
2020 m. savo rinkinį papildžiau fotoaparatu „Canon EOS R5“ – tai nuostabus įrenginys. Man išties patiko veidų ir akių sekimas, pakreipiamas jutiklinis ekranas ir 5 940 automatinio fokusavimo padėtys, kuriuos naudodama galiu kurti naujas ir įdomias kompozicijas savo klientams. Naudoju šį fotoaparatą su objektyvu „Canon RF 50mm F1.2L USM“ – jis man yra tas vienintelis, kurį pasiimčiau į negyvenamą salą. Taip pat naudoju nuostabiai universalų „Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM“, kuris man ypač patinka dėl savo makrofunkcijos, puikiai tinkančios naujagimiams fotografuoti. 2021 m. papildysiu savo rinkinį objektyvu „Canon RF 85mm F1.2L USM“. Naujųjų RF objektyvų kokybė yra stulbinama.
Visada rekomenduoju investuoti į fiksuoto židinio nuotolio objektyvą, nes juo galima fotografuoti patalpose prie natūralaus apšvietimo, o tai yra puikus būdas išmokti apie diafragmą ir išlaikymą. Labai kokybiškas ir nebrangus „Canon EF 50mm f/1.8 STM“ yra puikiai tinkantis eksperimentuoti fiksuoto židinio nuotolio objektyvas. Jo atitikmuo naudojantiems „Canon“ viso kadro veidrodinę sistemą būtų objektyvas „Canon RF 50mm F1.8 STM“.