Apdovanojimų pelniusi fotografė Verity Milligan yra aistringa kraštovaizdžių fotografė. Ji dažnai į gamtą išsiruošia dar prieš aušrą. „Esu didžiulė rytmečių gerbėja, ypač miglotų rytų, – sako ji. – Jie kuria nuotaiką. Mėgstu išsiruošti prieš aušrą ir pradėti fotografuoti saulei dar nepasiekus horizonto.“
Verity savo krepšyje turi pavydėtiną „Canon“ fotoaparatų ir L serijos objektyvų arsenalą, tačiau norėdama pademonstruoti, ką įmanoma padaryti turint tik porą kompaktiškų ir lengvų objektyvų, ji ėmėsi iššūkio užfiksuoti kraštovaizdžius iš skirtingų perspektyvų gražiame Kambrijos ežerų regione Anglijoje, naudojant tik vieną kintamo židinio nuotolio objektyvą ir vieną fiksuoto židinio nuotolio objektyvą: „Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM“ ir „RF 24mm F1.8 MACRO IS STM“.
„Šių labiau įperkamų objektyvų kokybė ir veiksmingumas gerokai pagerėjo nuo tada, kai ėmiausi fotografijos, – sako Verity. – Stiklas labai geras, o abu objektyvai puikiai reaguoja. Tačiau man labiausiai patiko, kad jie yra tokie maži ir lengvai naudojami. Tereikėjo įsidėti fotoaparatą ir šiuos du objektyvus ir iškeliauti į platybes.“
Du objektyvai, du požiūriai į kraštovaizdžio fotografiją
Du objektyvai, du požiūrio taškai
„Didelis iššūkis kraštovaizdžio fotografijoje – matyti dalykus kitaip, kad jūsų užfiksuoti vaizdai nebūtų kaip visų kitų, – aiškina Verity. – Būtent todėl objektyvai, turintys įvairius regos laukus, yra tokie naudingi.“
Objektyvas „Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM“ idealiai tinka fotografijos entuziastams, norintiems pridėti universalų ypač plataus kampo kintamo židinio nuotolio objektyvą prie savo EOS R sistemos fotoaparato. Puikiai tinka plačiai besidriekiantiems vaizdams užfiksuoti: jame įdiegtas 5,5 padalos optinis vaizdo stabilizatorius, kad vaizdai būtų stabilūs net ir tuomet, kai fotografuojama laikant fotoaparatą rankose arba esant silpnam apšvietimui. Iki 7 padalų IS, kai fotografuojama laikant fotoaparatą rankose, su suderinamu EOS R sistemos fotoaparato korpusu, pvz., EOS R5. Šis objektyvas puikiai tinka ir fotografuojant stambiu planu, naudojant rankinio fokusavimo režimą, užtikrinantį išskirtinius detalumo lygius ir įspūdingą ryškumą, net kai objektyvas yra 12,8 cm (0,52 k. didinimas) atstumu.
Tesveriančiame 270 g mažame ir lengvame objektyve „Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM“ dera platus kampas ir sparti diafragma, tad galima kūrybiškai fotografuoti net ir esant silpnam apšvietimui. 5 padalų optinis vaizdo stabilizatorius leidžia naudoti ilgesnius išlaikymus, kai fotografuojama laikant fotoaparatą rankose; stabilizavimas padidėja iki 6,5 padalos, kai naudojamas suderinamas EOS R sistemos fotoaparato korpusas. Jis puikiai tinka ir fotografuojant stambiu planu, nes minimalus fokusavimo atstumas yra 14 cm (0,5 k. didinimas arba perpus mažesnis dydis), tad galima parodyti objektą jį supančioje aplinkoje.
Platūs kraštovaizdžiai su objektyvu „Canon RF 15-30mm F4.5.-6.3 IS STM“
Verity naudojo objektyvą „Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM“, kad padarytų keletą įspūdingų idiliško Butermero ir besidriekiančių Šiaurinio Felso (angl. Northern Fells) šlaitų vaizdų. „Šis objektyvas efektyviausias išties plačiai besidriekiantiems kraštovaizdžiams užfiksuoti, – aiškina ji. – Platesnis regos laukas tiesiog nepralenkiamas norint užfiksuoti platybes ir neaprėpiamą įspūdingą dangų.“
Santykis tarp tolimo peizažo ir objekto pirmame plane yra esminis dalykas komponuojant kraštovaizdžio kadrus. „Noriu vesti žiūrovo akį per kadrą, tačiau pernelyg neperkrauti vaizdo, – sako ji. – Svarbu surasti balansą tarp pirmo plano ir fono. Jis suteikia vaizdams gylio.“
Verity išties padarė įspūdį objektyvo „RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM“ universalumas fotografuojant kraštovaizdžius, taip pat kūrybiško fotografavimo galimybės. „Jis pasižymi didžiuliu į kraštovaizdžius orientuotų židinio nuotolių diapazonu. Mastelio keitimo diapazonas apima viską, ko man reikia, ir jis nuostabiai pasitarnauja sudėtingoje vietovėje, kai negaliu fiziškai pasiekti tam tikro taško, iš kurio norėčiau fotografuoti fiksuoto židinio nuotolio objektyvu.
Jame taip pat dera itin platus regos kampas ir fokusavimas iš arti. Man pavyko prieiti labai arti ir nufotografuoti vėdrynus sukomponavus taip, kad jie būtų kadro viduryje, o supanti aplinka fone susilietų ir suteiktų kontekstą.“
Detalių užfiksavimas objektyvu „Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM“
Fotografuojant švylius į kadrą netikėtai įskrido laumžirgis; dėl objektyve „Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM“ įdiegtų makrofotografavimo galimybių Verity galėjo labai priartėti ir užfiksuoti detalumu pasižyminčių kadrų: ji fotografavo nustačiusi maždaug f/3, kad išskirtų laumžirgį suliedama foną, tačiau išlaikytų gražias kraštovaizdžio spalvas.
„Puiku turėti tokią galimybę savo įrangos krepšyje, – sako Verity. – Tai primena, kad kraštovaizdžio fotografija yra ne tik neaprėpiamų platybių fotografavimas.“
Verity patiko objektyvo fiksuotas židinio nuotolis. Ji teigė, kad jai buvo išties naudinga siekiant išvengti blaškančių elementų ir susikoncentruoti į kompoziciją. „Fiksuotas židinio nuotolis moko tapti geresniu fotografu, – priduria ji. – Man jis labiau primena kūrybišką objektyvą. Kai viskas susijungia, užfiksuojami nuostabūs kraštovaizdžio vaizdai.“
Kūrybinių galimybių išnaudojimas
Idealiame pasaulyje nešiotumėtės objektyvus, tinkančius įvairiems scenarijams, kai išsiruošiate fotografuoti kraštovaizdžius, tačiau Verity aptiko, kad iš jų visų objektyvai „Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM“ ir „RF 24mm F1.8 MACRO IS STM“ iš esmės patenkino visus jos fotografavimo poreikius. „Abu objektyvai turi daug ką pasiūlyti visiems, besinaudojantiems fotoaparatu ir norintiems daugiau, nei gali pasiūlyti jų rinkinio objektyvas“, – ji sako. Tai taikoma ir APS-C formato fotoaparatų, įeinančių į „Canon“ EOS R sistemos fotoaparatų seriją, naudotojams, kuriems taip pat pravartus kintamo židinio nuotolio objektyvo platesnis kampas ir platesnė fiksuoto židinio nuotolio objektyvo diafragma.
„Dėl didelių objektyvo „Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM“ matymo kampų fotografai gali įvairiai pažiūrėti į kraštovaizdį ir išties kilstelėti savo kūrybiškumą į kitą lygį, – priduria Verity. – Objektyvo „Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM“ makrofotografavimo galimybės ir šviesi f/1.8 diafragma suteikia naujų įspūdingų kūrybos galimybių.“
Verity ypatingą įspūdį padarė abiejų objektyvų AF galimybės ir tai, kaip objektyvai veikė kartu su fotoaparate EOS R5 įdiegtu IBIS. „IS veikė neįtikėtinai gerai, – sako ji. – Nemanau, kad per dvi fotografavimo dienas užfiksavau bent vieną neryškų vaizdą, net kai naudojau gana siauras diafragmas ir ilgus išlaikymus silpno apšvietimo sąlygomis. Kartais fotografuodavau laikydama fotoaparatą rankose beveik tamsoje, tačiau vaizdai vis tiek buvo ryškūs. Fotografuojant man išties patinka jausti judėjimo laisvę, daryti nežymius pakeitimus ir pažiūrėti, kaip tai pakeičia kadro perspektyvą. Šiuo požiūriu trikojo naudojimas gali išties varžyti, be to, jis tampa dar vienu daiktu, kurį reikia nešioti.“
Verity užfiksuoti vaizdai, kuriuos ji padarė iššūkio metu, parodo, kokias kūrybos galimybes suteikia šie kompaktiški ir lengvi objektyvai. „Mane sužavėjo šių objektyvų kokybė, universalumas ir iš kaip arti jais galima fokusuoti, – sako ji. – Jie atveria naujas galimybes užfiksuoti visiškai kitokias ir neįprastas kraštovaizdžio fotografijos perspektyvas. Galite tikrąja šio žodžio prasme įsižiūrėti iš arčiau ir pamatyti daug daugiau.“
Autorius: Matthew Richards
Susiję gaminiai
-
RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM
Kompaktiškas ir lengvas RF serijos 15-30 mm kintamo židinio nuotolio objektyvas, puikiai tinkantis kelionėse fotografuojant miesto panoramas, kraštovaizdžius, architektūrą ir kuriant tinklaraščius keliaujant. -
RF 24mm F1.8 MACRO IS STM
Kompaktiškas ir lengvas 24 mm fiksuoto židinio nuotolio objektyvas idealiai tinka kraštovaizdžiams ir interjerams fotografuoti bei vaizdo tinklaraščiams kurti, be to, juo užfiksuojami ir puikūs makrofotografijos kadrai. -
EOS R6
Nesvarbu ką fotografuojate ir kaip – su EOS R6 patirsite tokias kūrybines galimybes, kurios anksčiau atrodė neįmanomos.
Susiję straipsniai
Pagrindiniai kraštovaizdžių patarimai
Susipažinkite su fotografavimo metodais, kurie padės pasiekti naują kraštovaizdžių fotografijos lygį.
Laukinės gamtos grąžinimo projekto dokumentavimas
Fotografas ir laukinės gamtos grąžinimo ekspertas pasakoja, kaip ji padėjo iš naujo įkvėpti savo vietiniam kraštovaizdžiui gyvybės.
Kaip fotografuoti kraštovaizdžius laikant fotoaparatą rankose
Sužinokite, kaip kurti įspūdingas kraštovaizdžio nuotraukas be trikojo.
Kaip redaguoti kraštovaizdžio nuotraukas spaudai
Redagavimo metodai, kurie pavers jūsų vaizdingas nuotraukas meno darbais.