KRAŠTOVAIZDŽIO FOTOGRAFIJA

Du objektyvai, du požiūriai į kraštovaizdžio fotografiją

Profesionali fotografė Verity Milligan eksperimentuoja pakaitomis fotografuodama peizažus naudodama tik du plačiakampius objektyvus: vieną kintamo židinio nuotolio, kitą – fiksuoto židinio nuotolio objektyvą.
Fotografė stovi ant akmenų sekliame vandenyje ir fotografuoja kalnų apsuptą ežerą.

Apdovanojimų pelniusi fotografė Verity Milligan yra aistringa kraštovaizdžių fotografė. Ji dažnai į gamtą išsiruošia dar prieš aušrą. „Esu didžiulė rytmečių gerbėja, ypač miglotų rytų, – sako ji. – Jie kuria nuotaiką. Mėgstu išsiruošti prieš aušrą ir pradėti fotografuoti saulei dar nepasiekus horizonto.“

Verity savo krepšyje turi pavydėtiną „Canon“ fotoaparatų ir L serijos objektyvų arsenalą, tačiau norėdama pademonstruoti, ką įmanoma padaryti turint tik porą kompaktiškų ir lengvų objektyvų, ji ėmėsi iššūkio užfiksuoti kraštovaizdžius iš skirtingų perspektyvų gražiame Kambrijos ežerų regione Anglijoje, naudojant tik vieną kintamo židinio nuotolio objektyvą ir vieną fiksuoto židinio nuotolio objektyvą: „Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM“ ir „RF 24mm F1.8 MACRO IS STM“.

„Šių labiau įperkamų objektyvų kokybė ir veiksmingumas gerokai pagerėjo nuo tada, kai ėmiausi fotografijos, – sako Verity. – Stiklas labai geras, o abu objektyvai puikiai reaguoja. Tačiau man labiausiai patiko, kad jie yra tokie maži ir lengvai naudojami. Tereikėjo įsidėti fotoaparatą ir šiuos du objektyvus ir iškeliauti į platybes.“

Du objektyvai, du požiūrio taškai

Fotoaparatas „Canon EOS R5“ su objektyvu „Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM“ padėti ant medžio kelmo šalia objektyvo „RF 24mm F1.8 MACRO IS STM“.

Verity išsiruošė į iššūkį turėdama fotoaparatą „Canon EOS R5“ ir tik du RF objektyvus: „Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM“ ir „RF 24mm F1.8 MACRO IS STM“.

„Canon“ fotoaparatą laikanti fotografė atsiklaupia, kad padarytų nuotrauką. Už jos yra kalnų supamas ežeras.

„Rinkinys buvo toks kompaktiškas ir lengvas, kad galėjau nueiti toliau, nužygiuoti į sudėtingesnę vietovę ir ilgiau eiti, nesijausti traukiama prie žemės“, – sako Verity.

„Didelis iššūkis kraštovaizdžio fotografijoje – matyti dalykus kitaip, kad jūsų užfiksuoti vaizdai nebūtų kaip visų kitų, – aiškina Verity. – Būtent todėl objektyvai, turintys įvairius regos laukus, yra tokie naudingi.“

Objektyvas „Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM“ idealiai tinka fotografijos entuziastams, norintiems pridėti universalų ypač plataus kampo kintamo židinio nuotolio objektyvą prie savo EOS R sistemos fotoaparato. Puikiai tinka plačiai besidriekiantiems vaizdams užfiksuoti: jame įdiegtas 5,5 padalos optinis vaizdo stabilizatorius, kad vaizdai būtų stabilūs net ir tuomet, kai fotografuojama laikant fotoaparatą rankose arba esant silpnam apšvietimui. Iki 7 padalų IS, kai fotografuojama laikant fotoaparatą rankose, su suderinamu EOS R sistemos fotoaparato korpusu, pvz., EOS R5. Šis objektyvas puikiai tinka ir fotografuojant stambiu planu, naudojant rankinio fokusavimo režimą, užtikrinantį išskirtinius detalumo lygius ir įspūdingą ryškumą, net kai objektyvas yra 12,8 cm (0,52 k. didinimas) atstumu.

Tesveriančiame 270 g mažame ir lengvame objektyve „Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM“ dera platus kampas ir sparti diafragma, tad galima kūrybiškai fotografuoti net ir esant silpnam apšvietimui. 5 padalų optinis vaizdo stabilizatorius leidžia naudoti ilgesnius išlaikymus, kai fotografuojama laikant fotoaparatą rankose; stabilizavimas padidėja iki 6,5 padalos, kai naudojamas suderinamas EOS R sistemos fotoaparato korpusas. Jis puikiai tinka ir fotografuojant stambiu planu, nes minimalus fokusavimo atstumas yra 14 cm (0,5 k. didinimas arba perpus mažesnis dydis), tad galima parodyti objektą jį supančioje aplinkoje.

Platūs kraštovaizdžiai su objektyvu „Canon RF 15-30mm F4.5.-6.3 IS STM“

Debesys atsispindi ramaus ežero, kurį supa kalnai, paviršiuje.

„Objektyvas „Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM“ puikiai tinka tradiciniams, klasikiniams kraštovaizdžiams fotografuoti, – aiškina Verity, – tokiems kaip šis Butermero kadras. Jis sukurtas išties platiems puikia perspektyva pasižymintiems kadrams, kuriuose dera pirmas planas, vidurinis planas ir fono elementai.“ Nufotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“ su objektyvu „Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM“; nustatymai: 17 mm, 2,5 sek., f/11 ir ISO100. © Verity Milligan

Vėdrynų paežerėje nuotrauka stambiu planu. Gėlės nepriekaištingai sufokusuotos, o ežeras ir kalnai fone sulieti.

Vėdrynai Butermero pakrantėje. „Kai pradedate fotografuoti, lengva pamanyti, kad kraštovaizdžio fotografija susijusi su plačiu vaizdu, tačiau gerokai svarbiau užtikrinti balansą tarp pirmo ir antro plano“, – aiškina Verity. Nufotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“ ir objektyvu „Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM“, nustatymai: 20 mm, 1/80 sek., f/5 ir ISO500. © Verity Milligan

Verity naudojo objektyvą „Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM“, kad padarytų keletą įspūdingų idiliško Butermero ir besidriekiančių Šiaurinio Felso (angl. Northern Fells) šlaitų vaizdų. „Šis objektyvas efektyviausias išties plačiai besidriekiantiems kraštovaizdžiams užfiksuoti, – aiškina ji. – Platesnis regos laukas tiesiog nepralenkiamas norint užfiksuoti platybes ir neaprėpiamą įspūdingą dangų.“

Santykis tarp tolimo peizažo ir objekto pirmame plane yra esminis dalykas komponuojant kraštovaizdžio kadrus. „Noriu vesti žiūrovo akį per kadrą, tačiau pernelyg neperkrauti vaizdo, – sako ji. – Svarbu surasti balansą tarp pirmo plano ir fono. Jis suteikia vaizdams gylio.“

Verity išties padarė įspūdį objektyvo „RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM“ universalumas fotografuojant kraštovaizdžius, taip pat kūrybiško fotografavimo galimybės. „Jis pasižymi didžiuliu į kraštovaizdžius orientuotų židinio nuotolių diapazonu. Mastelio keitimo diapazonas apima viską, ko man reikia, ir jis nuostabiai pasitarnauja sudėtingoje vietovėje, kai negaliu fiziškai pasiekti tam tikro taško, iš kurio norėčiau fotografuoti fiksuoto židinio nuotolio objektyvu.

Jame taip pat dera itin platus regos kampas ir fokusavimas iš arti. Man pavyko prieiti labai arti ir nufotografuoti vėdrynus sukomponavus taip, kad jie būtų kadro viduryje, o supanti aplinka fone susilietų ir suteiktų kontekstą.“

Detalių užfiksavimas objektyvu „Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM“

Rankos, laikančios „Canon“ fotoaparatą EOS R5 su objektyvu „Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM“ priešais švylio žiedą.

„Man tikrai patinka objektyvo „Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM“ židinio nuotolis ir regos laukas, kurį jis suteikia fotografuojant kraštovaizdžius, – sako Verity. – Dar daugiau – kaip fiksuoto židinio nuotolio objektyvas, jis yra neįtikėtinai universalus.“

Švylių nuotrauka stambiu planu. Viduryje esančios gėlės puikiai sufokusuotos, o matomos pirmame plane ir fone – sulietos.

„Įdiegta makrofotografavimo galimybė reiškia, kad galiu atsidurti labai arti ir užfiksuoti detalumu pasižyminčius kadrus, o šviesi f/1,8 diafragma suteikia nedidelį lauko gylį, tad galiu sulieti foną ir gauti gražiai atrodantį „bokeh“ efektą“, – sako Verity. Nufotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“ su objektyvu „Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM“, nustatymai: 1/2000 sek., f/2,5 ir ISO100. © Verity Milligan

Fotografuojant švylius į kadrą netikėtai įskrido laumžirgis; dėl objektyve „Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM“ įdiegtų makrofotografavimo galimybių Verity galėjo labai priartėti ir užfiksuoti detalumu pasižyminčių kadrų: ji fotografavo nustačiusi maždaug f/3, kad išskirtų laumžirgį suliedama foną, tačiau išlaikytų gražias kraštovaizdžio spalvas.

„Puiku turėti tokią galimybę savo įrangos krepšyje, – sako Verity. – Tai primena, kad kraštovaizdžio fotografija yra ne tik neaprėpiamų platybių fotografavimas.“

Verity patiko objektyvo fiksuotas židinio nuotolis. Ji teigė, kad jai buvo išties naudinga siekiant išvengti blaškančių elementų ir susikoncentruoti į kompoziciją. „Fiksuotas židinio nuotolis moko tapti geresniu fotografu, – priduria ji. – Man jis labiau primena kūrybišką objektyvą. Kai viskas susijungia, užfiksuojami nuostabūs kraštovaizdžio vaizdai.“

Laumžirgio, tupinčio ant žolės lapo, nuotrauka stambiu planu.

Objektyvo „Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM“ 0,5 k. didinimas suteikė galimybę Verity užfiksuoti nuotraukas stambiu planu, pvz., nufotografuoti laumžirgį, gražiai suliejant foną. Nufotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“ su objektyvu „Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM“, nustatymai: 1/250 sek., f/3,5 ir ISO100. © Verity Milligan

Kūrybinių galimybių išnaudojimas

Ežeras, kurį supa kalnai; viršūnę užlieja ausiniai saulės spinduliai.

„Ausinė valanda, vos pakilus saulei ir prieš pat jai nusileidžiant, yra magiškas laikas kraštovaizdžiams fotografuoti, – sako Verity. – Šviesos kokybė yra tiesiog nuostabi, o fotografuojamas vaizdas skendi auksinėje šviesoje.“ Nufotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“ su objektyvu „Canon RF-S 15-30mm F4.5-6.3 IS STM“, nustatymai: 21 mm, 1/30 sek., f/13 ir ISO250. © Verity Milligan

Ežeras su medžiu pirmame plane ir fone esantys kalnai atsispindi vandens paviršiuje.

Norėdama išnaudoti visą EOS R sistemos potencialą ir užtikrinti galutinių kadrų kokybę, Verity vaizdus apdorojo „Digital Photo Professional“ (DPP), „Canon“ RAW vaizdų apdorojimo ir nuotraukų redagavimo programine įranga. Nufotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“ su objektyvu „Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM“, nustatymai: 1/2 sek., f/11 ir ISO100. © Verity Milligan

Idealiame pasaulyje nešiotumėtės objektyvus, tinkančius įvairiems scenarijams, kai išsiruošiate fotografuoti kraštovaizdžius, tačiau Verity aptiko, kad iš jų visų objektyvai „Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM“ ir „RF 24mm F1.8 MACRO IS STM“ iš esmės patenkino visus jos fotografavimo poreikius. „Abu objektyvai turi daug ką pasiūlyti visiems, besinaudojantiems fotoaparatu ir norintiems daugiau, nei gali pasiūlyti jų rinkinio objektyvas“, – ji sako. Tai taikoma ir APS-C formato fotoaparatų, įeinančių į „Canon“ EOS R sistemos fotoaparatų seriją, naudotojams, kuriems taip pat pravartus kintamo židinio nuotolio objektyvo platesnis kampas ir platesnė fiksuoto židinio nuotolio objektyvo diafragma.

„Dėl didelių objektyvo „Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM“ matymo kampų fotografai gali įvairiai pažiūrėti į kraštovaizdį ir išties kilstelėti savo kūrybiškumą į kitą lygį, – priduria Verity. – Objektyvo „Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM“ makrofotografavimo galimybės ir šviesi f/1.8 diafragma suteikia naujų įspūdingų kūrybos galimybių.“

Verity ypatingą įspūdį padarė abiejų objektyvų AF galimybės ir tai, kaip objektyvai veikė kartu su fotoaparate EOS R5 įdiegtu IBIS. „IS veikė neįtikėtinai gerai, – sako ji. – Nemanau, kad per dvi fotografavimo dienas užfiksavau bent vieną neryškų vaizdą, net kai naudojau gana siauras diafragmas ir ilgus išlaikymus silpno apšvietimo sąlygomis. Kartais fotografuodavau laikydama fotoaparatą rankose beveik tamsoje, tačiau vaizdai vis tiek buvo ryškūs. Fotografuojant man išties patinka jausti judėjimo laisvę, daryti nežymius pakeitimus ir pažiūrėti, kaip tai pakeičia kadro perspektyvą. Šiuo požiūriu trikojo naudojimas gali išties varžyti, be to, jis tampa dar vienu daiktu, kurį reikia nešioti.“

Verity užfiksuoti vaizdai, kuriuos ji padarė iššūkio metu, parodo, kokias kūrybos galimybes suteikia šie kompaktiški ir lengvi objektyvai. „Mane sužavėjo šių objektyvų kokybė, universalumas ir iš kaip arti jais galima fokusuoti, – sako ji. – Jie atveria naujas galimybes užfiksuoti visiškai kitokias ir neįprastas kraštovaizdžio fotografijos perspektyvas. Galite tikrąja šio žodžio prasme įsižiūrėti iš arčiau ir pamatyti daug daugiau.“



Autorius: Matthew Richards

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai