Vienatvė ir poreikis būti grupės dalimi – tai emocijos, kurias tam tikru gyvenimo etapu patiria dauguma žmonių, ir su jomis gali būti sunku susidoroti. Šiandien reprezentacija ir matomumas yra svarbesni nei kada nors anksčiau, o savęs matymas kito asmens kūrinyje gali atnešti džiaugsmą ir palengvėjimą, kad esate pripažįstami tokie, kokie esate.
Fotografija gali atlikti svarbų vaidmenį akcentuojant įvairovę, todėl fotografas Louis Painter, kaip nebinarinio lytiškumo ir queer asmuo bei autistas, įvardijantis save lyties nenurodančiais įvardžiais, kuria portretus, perteikiančius žmogiškumą ir pažeidžiamumą, bet išlaikančius kinematografinės fotografijos kokybę. Viename kadre vaizdai gali perteikti ryškią tapatybę su giliomis emocijomis.
„Yra tam tikra vienatvė, kurią dažnai patiria queer žmonės“, – aiškina Louis, dirbantis Birmingame, Jungtinėje Karalystėje. – „Queer fotografija man yra viskas. Laikau save queer asmeniu ir noriu, kad tai matytųsi mano darbuose. Šiuo projektu siekiu būti labiau savimi tarp kitų queer tapatybės žmonių ir savo draugų – turbūt tai supras ir kiti queer asmenys.“
Tad kas skatina Louis ir kur jį nuvedė bandymai queer fotografijoje?
PORTRETAS
Pamatyti nematomą: queer bendruomenės fotografavimas
Vaizduojamojo meno ir fotografijos derinimas
Anksčiau Louis buvo tapytojas, bet universitete įkvėptas draugo nusprendė studijuoti fotografiją ir dabar nuolat skelbia unikalias kinematografiškas savo nuotraukas „TikTok“ ir kituose socialiniuose tinkluose, kur jas peržiūri tūkstančiai žmonių.
„Man patiko techninė fotografijos pusė, pavyzdžiui, išlaikymas ir įvairūs židinio nuotoliai“, – sakė Louis. – „Pamažu sužinojau daugiau ir apie fotografijos istoriją. Mane ji tiesiog užvaldė ir aš ištisas dienas žiūrėdavau „YouTube“ vaizdo įrašus.“
Suprasdamas, kad kuria nišiniu fotografijos stiliumi, įpusėjęs pirmąjį trečio kurso semestrą Louis sumanė queer fotografijos projektą. „Keletas šioje kategorijoje dirbančių fotografų vengė įtraukti į ją emocijas, todėl nutariau derinti emocinę savo pusę su kinematografine estetika ir pradėjau skelbti nuotraukas „TikTok“ tinkle, kur jas pamėgo daug kitų queer žmonių“, – pasakoja Louis.
Louis sako, kad sekėjai dažnai apibūdina jo darbą žodžiais „kinematografiškas, queer, naratyvinis ir fantastinis“, o įkvėpimo jis semiasi iš fotografų, kurių nuotraukos taip pat sukelia jam gilių jausmų. Kaip savo pavyzdžius Louis nurodo Sarah Bahbah ir Gregory Crewdson, jis sako, kad jų vaizdai pasakoja istorijas tuomet, kai to negali padaryti žodžiai.
Modelių paieška ir darbas su jais
Projekto pradžioje Louis prašydavo pozuoti savo draugų, tačiau internete paskelbus keletą kvietimų, atsiliepė daug queer asmenų. „Nusprendžiau nesamdyti profesionalių modelių“, – sako Louis. – „Man patinka fotografuoti realius žmones, kurie atskleidžia autentiškas emocijas.“
Kalbant apie darbą su modeliais, Louis labiau patinka stebėti, kaip nuotrauka atsiskleis pati. „Fotografijoje esu gana impulsyvus. Sukuriu tam tikrą kadruotę, bet jei pamatau gražią vietą, kuri nebuvo įtraukta į planą, sakau „noriu eiti ten“. Manau, kad fotografijoje svarbu pasiduoti srovei ir būti atviram naujiems dalykams.“
Louis duoda savo modeliams užuominą ir tuomet leidžia interpretuoti ją taip, kaip nori jie patys. „Prašau jų pagalvoti apie vaikystę arba apie svarbią gyvenimo akimirką“, – aiškina Louis. – „Kai jie yra tos būsenos, galiu sutelkti dėmesį į kompoziciją ir spalvas. Manau, kad rezultatas maždaug 40 procentų priklauso nuo mano nurodymų ir 60 procentų nuo fotografuojamo asmens. Noriu, kad mano modeliai jaustųsi patogiai, nes tik tuomet jie gali būti išties savimi ir atskleisti vidinius jausmus.“
Savo stiliaus kūrimas
Louis dažnai fotografuoja kintančiomis sąlygomis, nuo silpnai apšviestų gatvelių ir belvederių iki plačių laukų, todėl geroms nuotraukoms sukurti reikia greitų sprendimų. Louis pradėjo fotografuoti iš universiteto pasiskolintu „Canon EOS 6D Mark II“ ir įvairiais „Canon“ L serijos objektyvais, bet vėliau perėjo prie viso kadro beveidrodinio „Canon EOS RP“ su „Canon“ tvirtinimo adapteriu EF-EOS R, kad galėtų ir toliau naudoti EF stovo objektyvus.
Kompaktiškas EOS RP modelis suteikia Louis galimybę fotografuoti vaikštant, o didesnė AF zona – akimirksniu sufokusuoti fotografuojamą asmenį ir kurti ryškius portretus. „Buvo atvejų, kai nuotrauka pavyko, nes sufokusavau vaizdą pirmuoju bandymu“, – pasakoja Louis.
Louis sako, kad jutiklinis ekranas taip pat labai svarbus. „Man nepatinka žiūrėti per vaizdo ieškiklį; mieliau žiūriu tiesiai į modelį, kad užmegzčiau su juo ryšį“, – aiškina Louis. – „Noriu, kad jie žiūrėtų į mane, o ne į fotoaparatą, ir EOS RP man tai leidžia. Galiu tiesiog paliesti ekraną ir man nereikia jaudintis, kad fotografuodamas prarasiu emociją.“
Fotografuojant vėjuotomis lauko sąlygomis Louis paaiškėjo vaizdo stabilizavimo svarba, todėl jis dažnai naudoja objektyvą „Canon EF 24mm f/2.8 IS USM“, kad išvengtų drebančių rankų efekto. Fotografavimas plačiakampiu objektyvu taip pat leidžia Louis įtraukti į vaizdą daugiau fono ir parodyti, kaip gerai fotografuojami žmonės jaučiasi savo aplinkoje. „Man patinka, kad galiu užfiksuoti aplinkos sukuriamą vienišumo jausmą“, – priduria Louis.
Louis taip pat naudoja objektyvą „Canon EF 50mm f/1.2L USM“ (tai jo mėgstamas židinio nuotolis), su kuriuo detalės būna ryškios net ir fotografuojant prietemoje.
Atitinkami RF objektyvai būtų RF 24mm F1.8 MACRO IS STM ir RF 50mm F1.2L USM.
Kas laukia ateityje
Louis turi didelių užmojų ir tikisi toliau fotografuoti queer bendruomenę, plėsti savo tinklus ir rasti daugiau unikalių istorijų bei patirčių. „Baigęs studijas norėjau tyrinėti tokias emocijas kaip queer džiaugsmas“, – pasakoja Louis. – „Be to, noriu fotografuoti skirtingas lytines tapatybes ir lytis – kitos odos spalvos queer žmones, AMAB (gimus priskirta vyriška lytis) asmenis ir daugybę kitų. Tai bus kitas žingsnis.“
Vieną dieną jis tikisi pamatyti savo nuotraukas spaudinyje, galbūt atskirame fotoalbume. „Tai būtų geras būdas užbaigti projektą“, – sako Louis. – „Jo pabaiga dar toli, bet fotografuoju daugiau ir dirbu kiekvieną dieną.“
Fotografijos galią atskleidžiantys Louis portretai pasakoja žmonėms, kad jie nėra vieni, ir parodo, kaip vienas vaizdas gali perduoti platų emocijų diapazoną, kurį būtų sunku išreikšti žodžiais.
Autorė: Nikita Achanta
- „Adobe“, „Photoshop“ ir „Lightroom“ yra registruotieji arba neregistruotieji „Adobe“ prekių ženklai Jungtinėse Amerikos Valstijose ir (arba) kitose šalyse.
Susiję gaminiai
-
Beveidrodiniai fotoaparatai
EOS RP
Mažas, lengvas ir intuityviai valdomas viso kadro beveidrodinis fotoaparatas, skirtas kelionėms ir kasdienėms fotografijoms. -
Skaitmeniniai veidrodiniai fotoaparatai
EOS 6D Mark II
Platesnių užmojų projektams arba pirmiesiems žingsniams profesionalios fotografijos srityje – „EOS 6D Mark II“ turi viską, ko reikia tiems jaudinantiems naujiems žingsniams. -
Plačiakampis fiksuoto židinio nuotolio objektyvas
RF 24mm F1.8 MACRO IS STM
Kompaktiškas ir lengvas 24 mm fiksuoto židinio nuotolio objektyvas idealiai tinka kraštovaizdžiams ir interjerams fotografuoti bei vaizdo tinklaraščiams kurti, be to, juo užfiksuojami ir puikūs makrofotografijos kadrai. -
DSLR skirti objektyvai
EF 50mm f/1.2L USM
Profesionalus L serijos, f/1.2 diafragmos USM objektyvas fotografavimui prietemoje ir ekstremaliai lauko gylio kontrolei. -
Fiksuoto židinio nuotolio makroobjektyvas
EF 100mm f/2.8L Macro IS USM
Pažvelkite į savo objektą iš arčiau... -
Priedai
Mount Adapter EF-EOS R
Standartinio tvirtinimo adapteris EF-EOS R sklandžiai sujungia jūsų EF ir EF-S objektyvus su EOS R sistema, išlaikydamas kokybę ir rezultatus. Sužinokite daugiau.