Įtampa, susidaranti fotografuojant greitai besikeičiantį veiksmą kartais gali blaškyti sporto fotografus ir neleisti užfiksuoti to išskirtinio momento – būtent to vaizdo, kuris tikrai atkreipia mūsų dėmesį. Čia pateikti pavyzdžiai parodo, kad naudodami teisingus nustatymus ir įrangą, kuri tinka įtemptose situacijose, taip pat pasitelkiant šiek tiek kūrybiškumo, galima sukurti pribloškiančius ir neįprastus kadrus.
Kalbėjome su penkiais profesionalais, besispecializuojančiais įvairių sportu sporto šakų fotografavimu, kad sužinotume, kas juos įkvėpė užfiksuoti tokius kadrus, kokią įrangą ir nustatymus jie naudojo ir kokius patarimus jie galėtų duoti, kad įkvėptų fotografus, kurie nori atkurti tokius efektus.
Penkių tobulų kadrų istorija
James Musselwhite
Imtynės sukuria dramatiškus portretus, bet fotografas James Musselwhite tikrai norėjo išplėsti ribas užfiksuodamas šį nerealų (fotografuota iš viršaus) britų profesionalaus imtynininko Cassius vaizdą. Jis yra aistringas, todėl norėjome perteikti tą energiją pasitelkdami tradicinę estetiką, tarsi jis veržtųsi iš uolos, – pasakoja fotografas.
James naudojo „Canon EOS R6“ su „Canon“ tvirtinimo adapteriu EF-EOS R irCanon EF 70-200mm f/2.8L USM objektyvu; nustatymai: židinio nuotolis 155 mm, 1/8000 sek., f/5,6 ir ISO400. Fotoaparatas buvo valdomas naudojant išmaniojo telefono programėlę „Canon Camera Connect“. Iššūkis buvo pasiekti norimą efektą nenaudojant papildomo nuotraukos apdorojimo. „Nudažėme imtynininko kūną, tada mėtėme į jį maišus su miltais iki gavome reikiamą kadrą. EOS R6 uždėjau ant trikojo, kad galėčiau fotografuoti naudodamas telefoną ir fotoaparato rodomą vaizdą išvedžiau į ekraną, kad galėtume sutelkti dėmesį į apšvietimą ir kadravimą,“ – jis priduria.
Regbis ir mėgėjiškos imtynės
Pabandykite patys
„Turite tiksliai žinoti kaip elgsis jūsų naudojamos medžiagos“ – sako James. Eksperimentuokite su elementais, kurie nėra įprastai naudojami portretinėje fotografijoje. Galite pradėti naudodami vandenį ir blizgučius arba pabandyti piešimą šviesa, naudodami telefono žibintuvėlį.“
James taip pat siūlo išbandyti įvairius užrakto greičius, kad rastumėte geriausiai jūsų fotoaparatui tinkančius nustatymus. „Išmanymas kaip galima užfiksuoti skirtingus elementus judėjime yra nepaprastai svarbus, kad tinkamai užfiksuotumėte tokį kadrą,“ – jis priduria.
Jean-baptiste Liautard
Sena ekrano užsklanda įkvėpė John-baptiste sukurti mėlynos šviesos pėdsakus, matomas pritrenkiančioje fotografijoje, kurioje užfiksuotas kalnų dviratininkas Peter Kaiser. Kad sukurtų šviesos pėdsakus, John-baptiste ėjo aplink Peter su šviesa darydamas judesius, panašius į valytuvų, sustabdydamas judesį, kai užeidavo už jo ir pakartodavo judesį grįždamas, kad sukurtų simetrišką efektą. „Norėjau, kad objektas būtų vaizdo centre, o šviesa kurtų dinamišką raštą nuo vieno kadro krašto iki kito,“ – aiškina fotografas.
Didžiausias iššūkis buvo žinoti, ar jis pradėjo ir užbaigė piešti šviesa reikiamoje vietoje. „Turėjau peržiūrėti savo klaidas ir rasti būdų kaip jas ištaisyti. Peter turėjo stovėti visiškai nejudėdamas, o aš turėjau sklandžiai eiti, kad visas šviesos pėdsakas atrodytų natūraliai,“ – priduria jis. „20 sekundžių ekspozicija suteikė man galimybę judėti aplink atletą naudojant šviesos juostą, o f/6,3 diafragma padėjo sukurti didesnį lauko gylį, kad viskas būtų fokuse, net ir šviesos pėdsakai.
Ekstremalus sportas
Pabandykite patys
„Tokio tipo fotografijai reikia laiko,“ – aiškina Jean-baptiste. „Kamera turi stovėti visiškai stabiliai, todėl turite naudoti trikojį. Taip pat reikalinga ilga ekspozicija ir tikrai tamsi aplinka.“
Jei bandysite tai atlikti patys, pasikvieskite draugą kuris pozuotų kaip objektas arba naudokite objektą ir eksperimentuokite vedžiodami šviesos šaltinį aplink objektą. Kuo lėčiau judinsite šviesos šaltinį, tuo ryškiau piešite šviesa ir tuo daugiau šviesos pateks į fotoaparato jutiklį. Nepamirškite dėvėti tamsių ir šviesos neatspindinčių drabužių, kad jūsų nesimatytų nuotraukoje.
Morgan Harlow
Netbolo žaidimo metu Morgan dėl judesių suvaržymo turėjo sulėtinti tempą ir susitelkti į tą vienintelį lemiamą metimą. „Mary šokdama dėl kamuolio kuria gražias formas, todėl visą dėmesį sutelkiu į ją, kad kadre būtų tik ji, o pagrindinis akcentas sportininkės akys,“ – aiškina Morgan.
Ji aiškina, kad tai yra klasikinė izoliavimo technika, kurią naudoja sporto fotografai. „Atsistoju už krepšio, kad galėčiau užfiksuoti profilį. Per visą aikštės perimetrą išdėstytos šviesos diodų švieslentės, todėl turėjau atsiklaupti už jų, kad jos nepatektų į kadrą ir tuo pat metu galėčiau izoliuoti Mary nuo kitų žaidėjų.“
Veiksmo sportas, orientuotas į netbolą ir plaukimą
Pabandykite patys
Morgan sako, kad turite laukti tinkamo memento, jei norite užfiksuoti tokią fotografiją. Be to, ji rekomenduoja pagalvoti apie foną. „Dėmesį blaškančios spalvos arba objektas gali sugadinti jūsų fotografiją“, – sako ji. Jei tolumoje yra dėmesį traukiantis objektas, pasirinkite platesnę diafragmą (pasirinkdami mažesnį f skaičių). Tai sulies foną, o objektas liks aiškiai sufokusuotas.
Norėdami sukurti dramą ir intrigą savo fotografijose, susitelkite į objektų veidus ir ypatingai akis. Kai fotografuojate sportą, taip pat pagalvokite apie įdomų kadravimą, t. y. kaip Morgan užfiksavo veidą tarp lenktos alkūnės, Tai nukreipia mūsų dėmesį į atletą ir jo ryžtingumą lemiamu rungtynių metu.
Be to, kai fotografuojate komandinį sportą, įsitikinkite, kad esate tinkamoje vietoje. Morgan buvo šalia krepšio, todėl ji buvo tinkamoje vietoje pasiruošusi užfiksuoti vaizdą.
Samo Vidic
„Canon“ ambasadorius Samo Vidic yra produktyvus „Red Bull“ komandos pasaulinio lygmens fotografas. Čia jis nufotografavo savo draugą Nino, kuris po nelaimingo atsitikimo buvo suparalyžiuotas nuo kaklo žemyn. Samo turėjo idėją sukurti Nino nuotrauką, sukuriančią iliuziją tarsi jis leistųsi nuo kalno dideliu greičiu.
„Nino nupirkau kelis mažus šoninius ratukus, fotoaparatą pritvirtinau prie dviračių šakių, ir pakeičiau sėdynę bei rankenas, kad jį prilaikytų,“ – pasakoja jis. „Tuomet jį šiek tiek pastūmėme, kad važiuotų apie 5 km/h greičiu."
Naudodamas dvi „Speedlite“ blykstes, įjungiamas nuotoliniu būdu, plačiakampį objektyvą ir lėtą užrakto greitį, Samo izoliavo Nino ir sukūrė sulietą chaosą, tarsi jis dalyvautų leidimosi nuo kalno rungtyje. „Pabaigoje Nino krykštavo – jam taip patiko net ir toks trumpas važiavimas,“ – sako Samo.
Sportas, komercija ir nuotykis
Pabandykite patys
Samo rekomenduoja, kad tokiam kadrui užfiksuoti, turite tobulinti savo techniką uždaroje ir kontroliuojamoje aplinkoje. „Pradėkite nuo mažų dalykų ir kurkite savo patirtį. Naudokite lėtą užrakto greitį ir eksperimentuokite su abi akis sekančia automatinio fokusavimo sistema bei rankiniu fokusavimu, kad pasirinktumėte jums labiau priimtiną. Paprašykite draugo, kad jis padėtų jums praktikuotis. Mėginkite jį sekti skirtingu greičiu, nes objekto greitis daro įtaką rezultatui. Pradžioje eksperimentuokite naudodami tik fotoaparato blykstę, tuomet pabandykite pritvirtinti „Speedlite“ prie medžio arba skirtingame aukštyje. Visa tai turės įtakos šešėliams ir kadrui.“
Ella Ling
Šiam kadrui užfiksuoti reikia rasti tinkamą vietą ir kantriai laukti. „Ėjau taku, vedančiu virš korto norėdama užfiksuoti ką nors unikalaus,“ – pasakoja Ella. „Ten buvo mažas langelis, pro kurį šviesa apšvietė žaidėją, bet stogas metė šešėlį ant aikštelės. Štai kaip pavyko gauti stulbinantį juodą foną. Užraktą paspaudžiau kaip galima arčiau priartėjusi, kad galėčiau užfiksuoti kamuoliuką ant raketės, bet žaidėjas nebūtų per daug eksponuotas.“
Profesionalus tenisas
Pabandykite patys
„Išmokite reguliuoti ekspozicijos nustatymus ir būkite aukštoje padėtyje, kad galėtumėte fotografuoti apačioje esantį objektą,“ – pataria Ella. „Saulė turi būti žemai, kad mestų ilgus šešėlius. Tai tinka bet kokiam sportui ar objektui, kuris nebūtinai turi judėti.“
Kad užfiksuotumėte dramatiškus šešėlius, ieškokite fotografavimo objektų saulei tekant arba leidžiantis, kai saulė yra žemiausiame taške. Arba galite naudoti blykstę „Speedlite“ ar dirbtinį šviesos šaltinį, kad sukurtumėte panašų efektą. Kompozicija yra svarbi, kai dirbama su šešėliais; čia taikoma trečdalių taisyklė ir atletas fiksuojamas dešiniame kadro trečdalyje. Spalva taip pat yra labai svarbi – pažiūrėkite kaip šokinėja ryškus teniso kamuoliukas. Visada atsitraukite nuo veiksmo ir atsižvelkite į kūrybinius elementus.
Tikimės, kad šios stulbinančios fotografijos ir profesionalų patarimai įkvėpė jus fotografuoti ir kurti savo stulbinančius sporto kadrus. Kai pradedate eksperimentuoti su skirtingomis technikomis, kūrybinės galimybės yra neišsemiamos.
Autorius: Jack Fittes
Susiję gaminiai
-
EOS R7
Pažinkite laukinę gamtą naudodami fotoaparatą, po kurio ateičiai skirtu APS-C korpusu slypi įspūdingas greitis ir vaizdo kokybė. -
EOS R6
Nesvarbu ką fotografuojate ir kaip – su EOS R6 patirsite tokias kūrybines galimybes, kurios anksčiau atrodė neįmanomos. -
EOS RP
Mažas, lengvas ir intuityviai valdomas viso kadro beveidrodinis fotoaparatas, skirtas kelionėms ir kasdienėms fotografijoms. -
RF 14-35mm F4L IS USM
Ypač platus „Canon“ 14–35 mm RF objektyvas pasižymi L serijos tikslumu ir juo lengva fotografuoti laikant fotoaparatą rankose, nes jis turi 5,5 padalų vaizdo stabilizatorių. -
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Puikus kasdienis objektyvas viso kadro beveidrodinį fotoaparatą naudojantiems fotoentuziastams. RF 24–105 mm F4-7.1 IS STM, kurį yra paprasta naudoti, yra lengvas, kompaktiškas ir pasirengęs suteikti jūsų fotografijoms visai kitą lygį. -
RF 70-200mm F4L IS USM
Kompaktiškas ir lengvas L serijos būtinasis artinantis teleobjektyvas „RF 70-200mm F4L IS USM“ idealiai tinka kelionėms, sportui ir laukinei gyvūnijai bei portretams.