SPORTO FOTOGRAFIJA
Veiksmo fotografija: profesionalo patarimai
Susipažinkite su veiksmo sporto fotografija iš šio mentorystės seanso su kalnų dviračių meistru.
SPORTO FOTOGRAFIJA
Per daugiau kaip 40 karjeros metų Dave Rogers („Getty“ fotografas) yra padaręs kelis iš žinomiausių kadrų regbio istorijoje. Nuo pat pirmojo Regbio pasaulio čempionato 1987 m. jis stovėjo aikštelės užribyje kiekviename čempionate, o šiais metais Japonijoje jis vėl leis visas dienas su Anglijos nacionaline komanda. Kad ir kokią sporto šaką fotografuotumėte jūs, čia rasite 10 geriausių Dave‘o patarimų ir metodų, kaip patobulinti savo sporto kadrus.
Dave‘as fotografija susidomėjo paauglystėje, XX amžiaus 8-ojo dešimtmečio pradžioje, žiūrėdamas kaip žaidžia Anglijos futbolo komanda „Wolverhampton Wanderers“. Jis prisimena, kad jį domino ne tik žaidimas, bet ir tai, kas vyksta jo užkulisiuose, – visų pirma fotografų darbas.
Nuo pirmųjų žingsnių dirbant vietos laikraštyje – pasitelkęs gebėjimus, ryžtą ir šiek tiek, kaip jis teigia, sėkmės, – Dave‘as užsitarnavo savo vietą sporto fotografų šlovės galerijoje. Jis įamžino, kai Naujosios Zelandijos Jonah Lomu nubloškė Anglijos žaidėją Mike‘ą Catt'ą per jų susidūrimą 1995 m. Regbio pasaulio čempionate; Nelsoną Mandelą, įteikiantį 1995 m. trofėjų „Springboks“ kapitonui Francois‘ui Pienaar‘ui, suvienijantį Pietų Afriką po ilgos apartheido istorijos; Jonny Wilkinson‘o dramatišką įvartį per papildomai pridėtą laiką, kuris lėmė Anglijos pergalę 2003 m. Regbio pasaulio čempionate, ir dar daug kitų akimirkų.
Įsimintiniausias Dave‘o kadras padarytas 2003 m. Regbio pasaulio čempionate. Jame virš fotografo stūkso Anglijos komandos kapitonas Martin Johnson, kuris po laimėto turnyro laiko galingai iškeltą trofėjų. Atrodo, net girdisi, kaip jis džiaugsmingai riaumoja jo komandos draugams ir gerbėjams kartu švenčiant pergalę. Milžiniškose regbio žaidėjo rankose trofėjus atrodo tarsi žaislinis ir maloniai spindi prožektorių šviesose.
Kai susitikome su Dave‘u, jis jau ruošėsi 2019 m. Regbio pasaulio čempionatui Japonijoje, kur jis įsikurs su Anglijos komanda. Ruošdamasis jis tvarkė savo kelionės užrašus ir fotografijos rinkinį, ir rūpinosi leidimais stadionuose naudoti nuotolinius fotoaparatų paleidiklius. Be trijų profesionalių fotoaparatų korpusų, objektyvų, trikojų ir vienakojų, jis prasitarė, kad pasiims ir daug drėgnam orui skirtos įrangos darbui drėgnuoju sezonu.
Be to, jis jau galvojo apie kadrus, kurių tikisi padaryti. Neskaitant tūkstančių nuotraukų, kurias jis planuoja sukurti per visą turnyrą, jis labai tikisi įamžinti vieną ypatingą akimirką „Svajoju nufotografuoti, kaip Anglijos komanda vėl iškelia Webb Ellis trofėjų – Pasaulio taurę!“.
Su mumis jis pasidalijo savo žinovo patarimais, kaip patobulinti sporto fotografijas bet kokioje sporto šakoje.
Dave‘o teigimu, „didžiausias iššūkis – išmanyti sportą“. „Išsiaiškinkite žaidimo taisykles, kad žinotumėte, ką žaidėjai bando padaryti.“ Jei negalėsite nuspėti kito žaidėjo judesio, bus sunku su juo suspėti.
Kiekviena sporto šaka yra kitokia. Palyginti su regbiu, „futbolas yra greitesnis tiek žaidėjams, tiek fotografui“. Bet kita vertus, regbį žaidžia daugiau žaidėjų, todėl yra daugiau žmonių, kurie gali užblokuoti vaizdą ir sugadinti gerą kadrą, o „futbolo aikštelėje žaidėjų mažiau, tad vaizdas yra aiškesnis“.
Karjeros pradžioje Dave‘as gavo vietą Britanijos nacionalinės tarybos žurnalistų mokymo kursuose, nors net neturėjo fotoaparato. Jam teko nusipirkti tai, kam tuo metu užteko pinigų, – seną 35 mm juostinį fotoaparatą. Jei jūs pradedate tuo užsiimti dabar, jis rekomenduoja visų pirma pagalvoti apie „paprastumą naudoti, patikimumą ir kainos ir kokybės santykį.“ „Tiesiog įsigykite geriausią, ką galite gauti“, teigia jis, ir neapsigaukite mėgindami sutaupyti.
Jei visas DSLR rinkinys atrodo per daug bauginamai arba yra per brangus, rinkitės kompaktinį arba tarpinį fotoaparatą su sporto fotografijai tinkančiomis funkcijomis. Geriausias „Canon“ tarpinės serijos fotoaparatas „Canon PowerShot SX70 HS“ turi 65 k. optinį artinimą, gali fotografuoti 10 kadrų per sekundę sparta ir turi greitą ir tikslų automatinį fokusavimą (AF) su nepertraukiamo AF funkcija, kad padėtų užfiksuoti veiksmą.
Tačiau norint išnaudoti visus didelio „Canon“ objektyvų pasirinkimo privalumus, sporto fotografams būtų pravartu įsigyti DSLR fotoaparatą, pvz., Canon EOS 80D.
„Standartinis sporto fotografų objektyvas yra „Canon EF 400mm f/2.8L IS II USM“ (ir dar lengvesnė ir naujesnė šio objektyvo versija „Canon EF 400mm f/2.8L IS III USM“), jis yra puikus, taip pat daug naudoju „Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM“. Šie objektyvai yra patikimi ir atlaiko daug smūgių. Dirbant sporto srityje tenka greitai surinkti fotoaparatus ir su jais lakstyti, todėl jie turi būti pakankamai patvarūs.
„Pradedančiajam fotografui naudingesnis 70-200mm objektyvas. Nedaug kas naudoja 400 mm objektyvą, kol nėra tikri profesionalai.“
Norėdami panašių rezultatų už mažesnį biudžetą, galite svarstyti „Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM“ arba „Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM“. Abu jie turi pripažintą „Canon“ vaizdo stabilizavimo (IS) technologiją, kuri padeda panaikinti vaizdo išsiliejimą dėl fotoaparato drebėjimo. Jei jūsų rankos sudreba, sudreba ir objektyvo viduje esantis elementas, kuris tą drebėjimą išlygina. Tai reiškia, kad net fotografuodami ne nuo trikojo, bet nuo rankų, turėtumėte gauti gražias ryškias nuotraukas.
„Rinkitės trumpesnį išlaikymą ir platesnę diafragmą (mažesnį f skaičių), nes fonas su įvairiomis reklamomis ir kitais dalykais gali būti labai netvarkingas ir trikdantis. Atminkite, kuo platesnė diafragma, tuo mažiau bus sufokusuota. Tiesiog suliekite triukšmingą foną ir pasistenkite naudoti objektyvą tol, kol jį įmanoma naudoti maksimaliu jo židinio nuotoliu. Pasirinkite išties žemą ISO, kad su maža diafragma galėtumėte naudoti trumpą išlaikymą.“
Dave‘as rekomenduoja vieną gudrybę apskritai fonui pašalinti: „užlipkite aukščiau, kad žiūrėtumėte į aikštelę iš viršaus. Jei pavyks nufotografuoti iš viršaus, gausite švarų žalią foną.“
Dave‘o teigimu, geriausios sąlygos fotografuoti yra „kai šviesu, bet debesuota“, nes šviesa aikštelėje pasiskirsto tolygiau ir nereikia dažnai koreguoti ekspozicijos. Bet jei fotografuojate saulėtą dieną, kai yra ryškūs šešėlių ir saulės nušviestų vietų kontrastai, „rinkitės sėdėti saulėtoje pusėje ir fotografuoti šešėlį“, teigė jis. Tokiu būdu turėsite foninį apšvietimą. „Jei sėdėsite šešėlyje ir fotografuosite saulėtą pusę, gali būti sunku. Dažnai nuotraukoje matysis tik žaidėjo siluetas ryškiame fone. Todėl visada sėdėkite saulėtoje pusėje. Spalvos irgi bus gražesnės.“
Lengviausia tai padaryti mažuose sporto renginiuose, kur žiūrovai gali laisvai stoviniuoti arba vaikščioti po parką ar teritoriją, – tada galite apsidairyti ir rasti tobulą vietą. Renginiuose su suskirstytomis vietomis ir bilietais galbūt galėsite rinktis, kurioje vietoje sėdėti. Išsiaiškinkite, kuria kryptimi yra ta vieta ir kuriuo dienos metu vyks renginys, kad galėtumėte pasirinkti vietą, kurioje tuo metu bus saulė. Kad būtų lengviau, galite netgi atsisiųsti fotografams skirtą saulės sekimo programėlę.
Tačiau kartais norisi pasiekti ir silueto efektą. Tada reikia sumažinti ISO, sumažinti išlaikymą ir uždaryti diafragmą (naudoti didesnį f skaičių). „Reikės šviesaus fono“, pataria Dave‘as. „Visas kadras turi būti per mažai eksponuotas. Silueto kadras gali būti įspūdingas, jei tuo nepiktnaudžiausite. Fotografuojant per dažnai, tai tampa kliše.“
Padarę kelis gerus pagrindinius kadrus, sukurkite kažką meniškesnio. Kai kurie sporto fotografijos naujokai žūtbūt siekia sustabdyti veiksmo akimirką, bet Dave‘as rekomenduoja panaudoti suliejimą greičiui pabrėžti. Kad tai padarytumėte, pabandykite nustatyti 1/15 sek. išlaikymą. Tačiau jis pažymi, kad „nereikia tiek sulieti, kad nesimatytų, ką sportininkas daro. Veidas vis tiek turi būti kiek galima ryškesnis.“
Visų pirma sporto šakose, kuriose vyksta nuspėjamas tiesinis judėjimas, pvz., žirgų lenktynėse, treko varžybose ar motosporte, judėdami su veiksmu (judindami fotoaparatą paskui judantį žmogų ar transporto priemonę) galėsite išlaikyti objektą palyginti ryškų ir sulieti viską aplinkui, tokiu būdu perteikdami greičio įspūdį.
Dramatiškumo pojūčiui Dave‘as rekomenduoja „rinktis žemesnį kampą. Jei artėjant žaidėjui nusileisite žemyn, atrodys, tarsi jis skrietų oru“.
Tokią strategiją Dave‘as panaudojo ir savo įsimintinam kadrui, kuriame Anglijos komandos kapitonas Martin Johnson laiko 2003 m. Regbio pasaulio čempionato taurę. Nusileisdamas žemiau už Martiną fotografas pabrėžė jau ir taip įspūdingą regbio žaidėjo ūgį ir jėgą.
„Imu du fotoaparatus arba šiais laikais dažnai net tris, tiesiog atsargai. Jei lyja, suvynioju juos kaip tik galiu. Daugelis naudoja standžius dėklus, bet aš imu tik kuprinę. Pasiimu „Canon EF 400mm f/2.8L IS II USM“ objektyvą, „Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM“, du fotoaparatų korpusus ir du mažus artinimo objektyvus. Taip pat pasiimu tris ar keturias atsargines baterijas, ypač kai šalta, nes tada energija išsenka greičiau. Pasiimkite apsaugas nuo aplinkos poveikio ir objektyvų uždangalus – visada praverčia. Jei neturite, suvyniokite įrangą į plastiko maišelį. Sutaupysite daug pinigų remontui.“
Dave'as naudoja aukščiausio lygio profesionalų „Canon EOS-1D X Mark II“, bet pigesnis „Canon EOS 80D“ turi magnio lydinio korpusą ir yra atsparus dulkėms ir drėgmei, todėl patikimai veikia bet kokiomis sąlygomis. Jis taip pat turi pažangią 45 taškų automatinio fokusavimo sistemą ir greitą 7 kadrų per sekundę nepertraukiamą fotografavimą su objekto sekimo funkcija, todėl ypač puikiai tinka greitoms sporto šakoms fotografuoti.
Per vienas regbio varžybas Dave‘as vidutiniškai padaro apie 2000 kadrų, kad gautų tas kelias nuotraukas, kuriomis jis būtų išties patenkintas, tad nenukabinkite nosies, jei pirmieji kadrai nebus tokie, kokių tikėjotės. „Labiausiai erzina, kai kažkur priekyje stovi žmonės ir per juos nesimato vaizdo, arba kai kas prabėga priešais ir užstoja vaizdą“, teigė jis. Dave‘ui tenka išmesti daug tokių kadrų, bet jis fotografuoja toliau, laukdamas kol pasirodys tinkama akimirka. „Gana daug vaizdų iššvaistoma, bet dabar turime skaitmeninius fotoaparatus, su kuriais žinai, ką gauni, ir ekrane gali pamatyti, ką pavyko užfiksuoti.“
Kai fotoaparato ekrane pamatai tą laimintį kadrą, visa ištvermė atsiperka. Su kantrybe, vaizduote ir tinkamu rinkiniu krepšyje (mes labiausiai rekomenduojame „Canon EOS 80D“ DSLR su „Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM“ arba „Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM“ objektyvu, arba „Canon PowerShot SX70 HS“ tarpinio modelio fotoaparatą) jūs taip pat galite sukurti tokių sporto fotografijų, kuriomis bus verta didžiuotis!
Autorius: Matthew Bowen
Skiltis „Pasisemkite įkvėpimo“ – tai pagrindinis naudingų fotografijos patarimų, vadovų pirkėjams ir įdomių pokalbių šaltinis, kuriame yra visko, ko reikia norint rasti geriausią fotoaparatą ar spausdintuvą ir įgyvendinti savo naują kūrybinę idėją.
Atgal į visus patarimus ir metodusSPORTO FOTOGRAFIJA
Susipažinkite su veiksmo sporto fotografija iš šio mentorystės seanso su kalnų dviračių meistru.
Veiksmo fotografija
Ekstremalaus sporto fotografas Richardas Walchas pasakoja apie tai, kas skatina jį fotografuoti kvapą gniaužiančius slidinėjimo ir snieglenčių sporto kadrus.
SPORTO FOTOGRAFIJA
Penki profesionalūs sporto fotografai teikia patarimus, kaip užfiksuoti nepakartojamas sporto akimirkas.