FOTOGRAFIJOS PAGRINDAI

Pagerinkite savo nuotraukų kompoziciją

Kompozicija gali sukurti arba sugadinti nuotrauką. Čia pateikiama 10 technikų, padėsiančių sukurti gražiai sukomponuotus vaizdus, puikiai perteikiančius asmeninį stilių.
Oranžine spalva nutvieksto naktinio dangaus fone vienišo medžio ramiame vandenyje siluetas, atsispindintis vandens paviršiuje.

Vienas iš gražiausių fotografijos aspektų – kūrybinė laisvė ir emocinė išraiška. Todėl reikalavimas laikytis nuotraukos kompozicijos taisyklių gali atrodyti šiek tiek varžantis kūrybines laisves. Tačiau kai kurių paprastų nuotraukos komponavimo principų žinojimas gali padėti geriausiai pavaizduoti pagrindinį objektą ir perteikti vaizdą taip, kaip iš tiesų norite, kad jis būtų matomas.

Išmokę kadrų komponavimo ir sudėliojimo pagrindus, pradėsite juos taikyti negalvodami, atrasite savo stilių ir galbūt kartais net sulaužysite taisykles.

Toliau paaiškinsime 10 nuotraukos kompozicijos kūrimo technikų, aptarsime, kaip kiekviena iš jų padeda subalansuoti tai, kaip elementai išdėlioti nuotraukose, kad galėtumėte vesti žiūrovo akį per kadrą.

1. Trečdalių taisyklė

„Canon“ fotoaparato galinis skystakristalis (LCD) ekranas, kuriame matyti tinklelio linijos ant trobelės kalvotame kraštovaizdyje.

Čia taikoma trečdalių taisyklė, kad žolė, kalnai ir dangus užimtų po trečdalį vaizdo. Objektas – medinis namelis – taip pat yra toje vietoje, kurioje susikerta tinklelio linijos.

Jaunas baltos ir rusvos spalvos šuniukas atlėpusiomis ausimis įdėmiai žiūri į dešinę.

Siekdami didžiausio poveikio, kai fotografuojate portretus pasistenkite, kad fotografuojamo objekto akys būtų maždaug ties viršutine trečiąja linija. Tai taikoma, nesvarbu, kokia objekto padėtis kadre vertikaliai. Taip pat verta dėmesio ir ši praktinė taisyklė: nesvarbu, kurioje šoninėje pusėje yra objektas, tačiau jei objektas yra ne centre, sukuriamas ne toks statiškas įspūdis. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R50“ su objektyvu „Canon RF 85mm F2 MACRO IS STM“, nuostatos: 1/800 sek., f/2 ir ISO 100.

Esant kai kurioms situacijoms, gali būti efektyvu objektą laikyti kadro centre – paprastiems objektams, pavyzdžiui, portretams, kai apšviestas tik veidas, o fonas yra daug tamsesnis, puikiai tinka centrinė kompozicija. Tačiau asimetrinės kompozicijos bus gyvybingesnės ir dinamiškesnės. Pritaikius trečdalių taisyklę nuotraukoje ir laikant objektą dešinėje arba kairėje kadro pusėje, vaizdas paprastai tampa įdomesnis ir patrauklesnis.

Daugelyje fotoaparatų, įskaitant „Canon EOS R“ sistemos fotoaparatus, pavyzdžiui, EOS R50, EOS R10 ir EOS R7, yra galimybė rodyti 3 x 3 tinklelį arba vaizdo ieškiklyje, arba galiniame skystakristaliame (LCD) ekrane. Naudinga kompozicijos kūrimo technika – nustatyti dėmesio tašką viename iš taškų, kur susikerta horizontalios ir vertikalios linijos.

2. Sulygiavimas

„Canon“ fotoaparato ekrane rodomas elektroninis gulsčiukas naudojamas horizontui paplūdimio kadre išlyginti.

Jei nepakreipiate fotoaparato kūrybiniam efektui pasiekti, prieš fotografuodami užtikrinkite, kad horizontas būtų lygus. Tai ypač aktualu fotografuojant ežerą ar jūrą, nes dėl pakreipto horizonto atrodys, tarsi vanduo išbėgtų iš kadro.

Tinklelio linijos taip pat yra naudingas būdas patikrinti, ar horizontas lygus. Daugelio fotoaparatų ekrane gali būti rodomas elektroninis gulsčiukas; jis iš raudonos pasikeičia į žalią, kai fotoaparatas laikomas tiesiai. Kai kuriuose „Canon“ fotoaparatuose su integruotu vaizdo stabilizavimu (IBIS), pavyzdžiui, EOS R7, taip pat yra automatinio išlyginimo funkcija. Įjungus šią funkciją, jutiklio padėtis reguliuojama automatiškai, kad būtų atsižvelgta į bet kokį nedidelį pakreipimą, todėl nuotraukos bus lygios.

Automatinio gulsčiuko išjungimas

Automatinis gulsčiukas įjungtas

Fotoaparatuose EOS R50 ir EOS R7 filmavimo režimu taip pat yra automatinio gulsčiuko funkcija. Ji gali automatiškai išlyginti horizontaliai pakreiptą filmuojamą medžiagą.

Žinoma, norint sukurti įdomias kompozicijas, galima ir fiziškai pasukti fotoaparatą norimu kampu. Šis tyčinis pakreipimas dažnai vadinamas olandiškuoju arba vokiškuoju kampu ir naudojamas vaidybiniuose filmuose įtampai ar dezorientacijai sukurti, todėl šį metodą naudokite taupiai ir pasirinkite pakankamai didelį kampą, kad neatrodytų, jog pakreipta atsitiktinai. Jei vieną kadrą padarėte pakreiptą į kairę, kitą pasistenkite padaryti pakreiptą į dešinę. Šį metodą galite naudoti, pavyzdžiui, norėdami perteikti įtampą ir jaudulį, patiriamą tyrinėjant naują miestą. Tai puikus būdas į nuotraukas įtraukti daugiau įvairovės, o ir spausdinant vaizdai atrodys fantastiškai. Taip pat galite fotoaparate pakeisti vaizdo proporcijas, kad kadras būtų kvadratinis: dar labiau viską supainiosite, o tai veda mus prie kadro įrėminimo ir apkarpymo.

3. Įrėminimas

Miško takas, iš abiejų pusių apsuptas medžių, o tolumoje saulės šviesoje stovi trys figūros.

Natūralioje aplinkoje, pavyzdžiui, miške, galite panaudoti medžius objektams įrėminti. Jei aplinka per tamsi, nepamirškite pakoreguoti ekspozicijos nuostatų, kad išlaikytumėte balansą tarp šešėliuotų ir pernelyg šviesių vietų. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R6“ su objektyvu „Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM“, nuostatos: 105 mm, 1/80 sek., f/7,1 ir ISO 1600.

Vaizdinga kalnų panorama, kurią įrėmina atviros kemperio durys. Fone matyti kojų pora.

Kūrybiškiems ir įdomiems kadrams sukurti galima naudoti įvairiausius vaizdo elementus, pavyzdžiui, šio kemperio galines dureles. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R6 Mark II“ su objektyvu „Canon RF 15-35mm F2.8L IS USM“, nuostatos: 18 mm, 1/1 600 sek., f/2,8 ir ISO 100. © Teddy Morellec

Fotografuodami apsvarstykite, kaip įrėminsite objektą. Durų ar langų naudojimas yra geras pasirinkimas, nes taip sukuriamas natūralus rėmelis, padedantis sutelkti dėmesį į objektą viduje. Pavyzdžiui, norėdami sukomponuoti miesto vaizdą, galite pasinaudoti viešbučio ar apartamentų durų anga. Geriausia, kad langas arba durys būtų praverti, jog nuotraukoje nebūtų stiklo atspindžių.

Efektyvų kadrą galite sukurti ir apkirpdami nuotrauką, kad pabrėžtumėte elementus. Naudodami programėlę „Canon Camera Connect“, galite perkelti vaizdus iš fotoaparato į telefoną ir jame redaguoti arba vaizdus galite redaguoti kompiuteryje naudodami programinę įrangą, pavyzdžiui, „Canon Digital Photo Professional“, arba apkarpyti spausdindami, pasinaudodami viena iš „Canon“ spausdinimo programų.

Skirkite laiko ir išbandykite įvairius apkarpymo būdus. Horizontalioms nuotraukoms pabandykite pritaikyti panoraminį apkarpymą, kad sukurtumėte platų vaizdą. Jei vaizdai gerai išlygiuoti, jas išspausdinus vienoje linijoje taip pat galima sukurti panoraminį įspūdį.

4. Pagrindinės linijos

Laiptuotas takas per žalumą leidžiasi link mėlynos jūros, kuri matosi fone.

Iš aukšto apžvalgos taško nufotografuotas vingiuotas kelias nukreipia žiūrovo akį žemyn nuo medžių į vandenį. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R50“ su objektyvu „Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM“, nuostatos: 18 mm, 1/125 sek., f/11 ir ISO 100.

Geltona suknele vilkinti moteris stovi po puošniu arkiniu įėjimu priešais ilgą, siaurą balą, kurioje matyti jos atspindys.

Ryškiaspalviai, susiliejantys baseino kraštai nukreipia dėmesį į figūrą geltona suknele, kurią taip pat įrėmina fone esančio pastato arkos. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R10“ su objektyvu „Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM“, nuostatos: 35mm, 1/2000 sek., f/5,6 ir ISO 12 800.

Linijos yra labai galinga komponavimo priemonė, nes instinktyviai norime sužinoti, kur jos veda. Būdami lauke visur pastebėsite linijas: takai, upės, sienos, tvoros, geležinkelio bėgiai ar kelio ženklai – visus šiuos objektus galima įtraukti į nuotraukas.

Naudoti fizines linijas kaip kompozicinius elementus, vedančius žvilgsnį link židinio taško, yra bene veiksmingiausias būdas įtraukti pagrindines linijas į vaizdus. Siekdami vaizde užfiksuoti natūralias linijas, turėsite fotoaparatui rasti tinkamą padėtį, vadinasi, gali tekti pakilti aukščiau arba nusileisti žemiau, kad efektas būtų maksimalus. Fotoaparatas su laisvai sukiojamu skystakristaliu (LCD) ekranu padės sukadruoti vaizdą, kai fotografuojama iš neįprastų kampų.

Taip pat verta apsvarstyti linijų judėjimo kryptį ir tai, ką bandote pasiekti. Susiliejančios linijos yra veiksminga priemonė atstumui ir masteliui perteikti. Horizontalios linijos atspindi horizontą, todėl gali turėti raminamąjį poveikį, o vertikalios linijos gali sukurti įtampą. Įstrižos linijos, idealiu atveju einančios iš apatinio kairiojo krašto į viršutinį dešinįjį kraštą, nukreipia akį per kadrą, nes ši kryptis atitinka įprastą skaitymo kryptį daugelyje Vakarų kultūrų. Įjunkite fotoaparato 3 x 3 + įstrižainių ekraną, jei toks yra, kad būtų lengviau išlygiuoti įstrižas linijas ir vesti žiūrovo akį per kadrą.

Fotografuojant lauke, tiek natūralioje, tiek sukurtoje aplinkoje, dažnai sutinkamos pagrindinės linijos, todėl tai yra vienas iš geriausių komponavimo patarimų fotografuojant miesto vaizdus ir kraštovaizdžius.

5. Fotografavimas iš skirtingų kampų

Iš šešiakampių formų sudaryto tinklinio kupolo, esančio Roko-Šidare observatorijoje Japonijoje, vaizdas, nufotografuotas žvelgiant į viršų.

Klajodami nepamirškite ieškoti įdomių perspektyvų. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R10“ su objektyvu „Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM“, nuostatos: 18 mm, 1/400 sek., f/4,5 ir ISO 100.

Pernelyg dažnai fotografuojama akių lygyje, tačiau pakėlus arba nuleidus fotoaparatą galima išgauti kūrybiškesnius regos kampus. Kai fotografuoja vaikai, jų nuotraukose pamatome kitokį pasaulio vaizdą – pastatai, medžiai, augalai ir žmonės atrodo daug didesni, nes fotografuojama iš žemai. Jei fotoaparate yra sukiojamasis ekranas arba jį galima prijungti prie išmaniojo telefono per „Wi-Fi“, galima lengviau fotografuoti, kai fotoaparatas padėtas ant žemės, ir taip išgauti neįprastą perspektyvą.

Mieste, kuriame yra daug aukštų pastatų, pabandykite naudoti plačiakampį objektyvą ir nukreipti jį link dangaus. Naudokite pirmenybės diafragmai režimą (Av) ir pasirinkite f/8 ar f/11 diafragmą. Tada nukreipę fotoaparatą link dangaus suformuokite kadrą, kad pastatai jame susijungtų. Kadangi tokiose nuotraukose dažnai būna įvairių šešėlių ir pereksponuotų sričių, ryškumą gali tekti reguliuoti naudojant ekspozicijos kompensavimą arba eksperimentuoti su skirtingais matavimo režimais, pavyzdžiui, priekinį planą eksponuoti naudojant taškinį matavimą arba subalansuoti naudojant vertinamąjį matavimą. Gali praversti ir fotoaparato HDR funkcija.

Panašiai gerai veikia ir aukštesnis regos taškas nuo pastatų viršaus arba aukštai iškėlus fotoaparatą virš galvos, nes tuomet galite plačiau apžvelgti (tiesiogine to žodžio prasme) fotografuojamą vaizdą ar situaciją.

6. Trikampiai

Moteris, vilkinti baltą palaidinę su raukiniais ir mūvinti juodas pirštines, pasilenkusi į dešinę ant rašomojo stalo pritemdytame kambaryje, sudaro trikampio formą.

Trikampiai portretinėje nuotraukoje padeda suskaidyti kadrą, nukreipti žiūrovo akį ir sukurti dinamines kompozicijas. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R6“ su objektyvu „Canon RF 50mm F1.8 STM“, nuostatos: 1/200 sek., f/2,2 ir ISO 800. © Ejiro Dafé

Kai komponuojant kadrą galvojama apie trikampio elementą, galima sukurti vaizdiniu požiūriu įdomesnes nuotraukas. Pabandykite fotografuoti į tolį nusidriekiančias gatvės linijas, kurios kadro šone sudaro trikampius.

Trikampis, kurį sudaro dvi įstrižos ir viena horizontali linija, gali suteikti portretui vizualinio judesio. Net fotografuodami santykinai statišką prie stalo sėdinčio žmogaus portretą galite paprašyti, kad jis pakeltų rankas ir sudarytų tarsi trikampį – alkūnes padėtų plačiau ir rankomis paremtų smakrą. Kompozicija bus estetiškai malonesnė.

7. Aukso pjūvis

Žalias „Romanesco“ žiedinis kopūstas stambiu planu, iliustruojantis Fibonačio spiralę gamtoje.

Aukso pjūvis dažnai sutinkamas visoje gamtoje, pavyzdžiui, „Romanesco“ žiedinis kopūstas spiraliniame rašte. Nufotografuota fotoaparatu „Canon EOS R10“ su objektyvu „Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM“, nustatymai: 35 mm, 1/200 sek., f/10 ir ISO 400.

Vaizdas, iš apačios nufotografuotas per betoninius sraigtinius laiptus, kurie sudaro vingiuotą kriauklę primenantį raštą, ir žmogus, stovintis ant laiptų, nukreipęs fotoaparatą į viršų.

Laiptai gali būti paremti Fibonačio sekos trajektorija. Nuotraukose spiralinių laiptų kreives galima paryškinti naudojant plačiakampį objektyvą.

Aukso pjūvis (arba Fibonačio spiralė) plačiai naudojamas mene, architektūroje ir dizaine siekiant sukurti estetiškai patrauklią proporciją ir kompozicijas. Pjūvis pavadintas italų matematiko Leonardo Bonačio vardu. Jis maždaug 1200 m. nustatė didėjančių skaičių seką, kurios santykis yra plačiai paplitęs gamtoje: spiraliniuose jūrų kriauklių raštuose, augalų augimo raštuose ir žmogaus kūno proporcijose.

Idėja tokia, kad kompozicija gali būti paveikesnė ir malonesnė žmogaus akiai, jei pavyksta į kadrą įtraukti liniją, kuri spirale nukreipia žvilgsnį į pagrindinį objektą. Pabandykite nustatyti spiralės pradžią kadro kampe ir įtraukite kuo didesnę kreivės dalį, kad akis sektų ją visame kadre. Šis principas gali tikti įvairiose nuotraukose – nuo kraštovaizdžių iki portretų ir kitose. Naudokite plačiakampį objektyvą, kad užfiksuotumėte visą didelių architektūrinių elementų, pavyzdžiui, laiptų, vaizdą, arba naudokite makroobjektyvą, kad sutelktumėte dėmesį į mažas spiralines gamtoje sutinkamas formas.

8. Minimalizmas ir neigiama erdvė

Žmogus kabo ant uolos iškyšulio, kurio viršuje stovi kalnų ožio skulptūra. Tolumoje matyti violetinio atspalvio kalnų masyvas.

Objekto laikymas pačiame kadro viduryje efektyvus tik dalyje nuotraukų. Čia asimetriška kompozicija ir atvira erdvė pabrėžia nesaugią alpinisto padėtį. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“ su objektyvu „Canon RF 70-200mm F2.8 L IS USM“, nuostatos: 124 mm, 1/500 sek., f/7,1 ir ISO 1600. © Ulla Lohmann

Dešinėje kadro pusėje nufotografuotas juodasis peslys, išskleistais sparnais sklendžiantis žemai virš vandens telkinio.

Laikant objektus ne centre ir palikus jiems vietos skristi ar bėgti, pabrėžiama jų judėjimo kryptis ir sukuriamas judėjimo įspūdis arba veiksmo nuojauta. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“ su objektyvu „Canon RF 100-500mm F4.5-7.1 L IS USM“, nuostatos: 300 mm, 1/4 000 sek., f/5,6 ir ISO 48 000. © Robert Marc Lehmann

Gali atrodyti paradoksalu, tačiau naudojant minimalią kompoziciją galima maksimaliai padidinti vaizdo poveikį. Minimaliose kompozicijose dėmesys sutelkiamas į paprastumą, jose yra nedaug elementų, tačiau vis tiek sukuriami gilūs ir verčiantys susimąstyti vaizdai, nes pašalinamos nereikalingos detalės ir žiūrovo dėmesys sutelkiamas į tam tikrą kadro dalį.

Gali atrodyti, kad sukurti minimalias, paprastesnes kompozicijas lengva, tačiau tai gali būti sunkiau padaryti, nei kuriant kompoziciją su daug elementų: reikia rasti būdą, kaip pašalinti nepageidaujamus ir dėmesį blaškančius elementus, tačiau nepadaryti taip, kad vaizdas taptų nuobodus.

Puikus būdas pradėti nuo minimalių kompozicijų – sutelkti objektus neigiamoje arba tuščioje erdvėje. Pavyzdžiui, nufotografavus namelį dangaus ir paplūdimio fone, naudojamas vizualinis kontrastas tarp pastato ir dviejų neigiamų atvirų erdvių – paplūdimio ir jūros – ir sutelkiamas dėmesys į namelį paplūdimyje. Nesufokusuotas fonas portrete – sukurtas naudojant plačią diafragmą (mažą f skaičių) arba fotografuojant su teleobjektyvu, arba abiem – taip pat sukuria neigiamą erdvę ir padeda objektui išsiskirti.

Kitas būdas sukurti minimalią kompoziciją – sutelkti dėmesį į formas. Identifikuokite vieną ar dvi figūras arba geometrinius raštus kadre ir pabandykite juos išryškinti, galbūt naudodami neigiamą erdvę.

Tuščia erdvė taip pat gali suteikti judesio pojūtį. Jei priešais objektą yra vietos, atrodo, kad objektas juda į tą erdvę arba ketina tai padaryti. Už objekto esanti erdvė gali sudaryti įspūdį, kad objektas juda taip greitai, jog netrukus tiesiog ištrūks iš kadro.

9. Orientuokitės į platformą

Rankų pora laiko fotoaparatą „Canon EOS R10“ vertikaliai nukreipusi į braškes dėžėje ant vaisių prekystalio.

Tokie fotoaparatai kaip EOS R10 ir EOS R50 palaiko vertikalių vaizdo įrašų filmavimą – idealiai tinka socialiniams tinklams pritaikytam turiniui kurti. „Canon EOS R50“ taip pat gali automatiškai atpažinti, ar filmuojate vertikaliai ar horizontaliai, ir įrašo tokiu formatu.

„Canon“ fotoaparato skystakristalis (LCD) ekranas, kuriame matyti vaizdo proporcijų žymekliai, įrėmina kadro centre esančios sniegu padengtos šakos vaizdą stambiu planu.

Kai kurie fotoaparatai įrašant vaizdo įrašus gali rodyti vaizdo proporcijų linijas, padedančias išlaikyti svarbius vaizdo elementus kadre, kurį vėliau apkarpysite.

Svarbu apgalvoti, kaip bus rodomi jūsų vaizdai ir vaizdo įrašai. Pavyzdžiui, jei fotografuojama tam tikroms socialinių tinklų platformoms, atsižvelgiant į platformą, galutinio vertikalaus vaizdo proporcijos galbūt turėtų būti 4:5 arba 9:16. Filmuojant „YouTube“ skirtus vaizdo įrašus, reikės 16:9 formato horizontalios orientacijos, kad būtų sukurta kinematografinė išvaizda.

Kai kuriuose „Canon EOS R“ sistemos fotoaparatuose, pavyzdžiui, „EOS R6 Mark II“, EOS R50 ir EOS R8, gali būti pateikiami pasirinktų vaizdo proporcijų žymekliai, kad kadras būtų sukomponuotas tinkamai. Vis tiek matomas visas kadras, tačiau orientyrinės linijos nurodo, kurioje vietoje jis bus apkirptas. Taip galima užtikrinti, kad matysis visi reikiami elementai tiek horizontaliai, tiek vertikaliai.

10. Laužykite taisykles

Bėgikas raudonais marškinėliais, užfiksuotas kadro dešinėje, bėga atvirame lauke link fotoaparato, už jo matyti medžių linija.

Du skirtingi apkarpyti to paties vaizdo kadrai. Ar abu sukelia tą patį judėjimo įspūdį? Ar atrodo, kad bėgikas viename kadre bėga greičiau ar dinamiškiau nei kitame? Skirtingos kompozicijos gali žymiai pakeisti nuotraukos sukeliamą įspūdį. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R50“ su objektyvu „Canon RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM“, nuostatos: 77 mm, 1/500 sek., f/7,1 ir ISO 100.

Bėgikas raudonais marškinėliais, užfiksuotas kadro kairėje arčiau fotoaparato, bėga atvirame lauke link fotoaparato, už jo matyti medžių linija.

Daugelis fotografų siekia, kad būtų reikiamai įrėminta (ir tinkamai pagauti visi kiti vaizdo aspektai) pačiame fotoaparate, tačiau smagu vėliau eksperimentuoti su apkarpymo ir kompozicijos variantais redagavimo programinėje įrangoje – tai padės išlavinti kompozicijos pojūtį.

Taisyklės kuriamos tam, kad jas būtų galima laužyti, todėl įvaldę pirmiau aprašytas kompozicijos kūrimo technikas pabandykite eksperimentuoti. Pavyzdžiui, jei fotografuojate bėgiką, įprasta kompozicijos taisyklė būtų palikti erdvės priešais bėgiką. Tačiau palikus erdvės už bėgiko galima sudaryti įspūdį, kad bėgikas nuo ko nors bėga, o ne bėga link ko nors. Objekto nustatymas skirtingose kadro vietose gali pakeisti istoriją, kurią norima perteikti nuotraukoje.

Ieškokite netradicinės kompozicijos nuotraukų, pavyzdžiui, vertikalių miesto vaizdų, pagalvokite, kodėl jos yra paveikios, ir patys pabandykite keletą variantų. Tai padės jums susikurti asmeninį stilių ir pasiekti norimą kūrybinį efektą. Be to, tai labai smagu!

Autorius: Peter Wolinski

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai

  • MIESTŲ FOTOGRAFIJA

    Urbanistinių kadrų komponavimo patarimai

    Paulos Stopkos gairės, kaip komponuoti išskirtinius pastatų ir miestovaizdžio kadrus.

  • MENINĖ FOTOGRAFIJA

    Vaizdų iš viršaus fotografavimas socialinei medijai

    Šeši patarimai, kaip daryti stulbinančius vaizdus iš viršaus, iš produktų ir gyvenimo būdo fotografo Chriso Priestley.

  • APŠVIETIMO METODAI

    Fotografavimas esamoje šviesoje

    Sužinokite, kaip rasti ir nustatyti geriausią šviesą, kad pagerintumėte nuotraukų išvaizdą.

  • FOTOGRAFIJOS PAGRINDAI

    Kaip pradėti fotografuoti

    Norite pereiti nuo išmaniojo telefono prie fotoaparato? Mūsų fotografijos vadove pradedantiesiems rasite viską, ko reikia pradžiai.