Natūralių ir tikslių odos atspalvių perteikimas yra vienas iš sudėtingiausių portretų fotografijos aspektų. Dėl neįprasto apšvietimo ir keistų atspalvių jūsų portreto objektas gali atrodyti nesveiko odos atspalvio, ir gali užtrukti visą amžinybę, kol pavyks tai ištaisyti kompiuteriu. Ir nors ne visi mes galime sau leisti turėti šalia visažistą, yra būdų, kuriais galime pasirūpinti, kad tiesiai iš EOS fotoaparato gautuose kadruose odos atspalviai būtų švieži ir švarūs ir juos reikėtų kuo mažiau retušuoti.
Apdovanojimais įvertinta mados ir grožio fotografė Jade Keshia Gordon siūlo penkis paprastus patarimus, kaip fotografuoti tobulai atrodančius odos atspalvius. Ji paaiškina, kokius skirtingus metodus taiko baltai, juodai ir mišrios rasės odai, ir kaip ji nustato savo EOS fotoaparatą, kad rezultatai nekistų.
Vadovaukitės Jade patarimais ir greitai jūsų pačių nuotraukose oda atrodys tobulai!
Kaip įamžinti natūralų odos atspalvį portretuose
1. Venkite ryškios, tiesioginės šviesos
Švelnesnis apšvietimas paprastai atrodo gražiau Šviesios, bet apniukusios dienos išsklaidytas natūralus apšvietimas lauke fotografuojant tinka visiems odos tipams. Giedromis saulėtomis dienomis, kai šviesa yra nefiltruota ir ryški, paprastai geriau rasti tam tikrą lengvą šešėlį, kad ant veidų nebūtų šešėlių ar ryškių akcentų.
„Kalbant apie odos atspalvį, visų pirma reikia galvoti apie apšvietimą“, patvirtina Jade. „Jei šviesa krenta tiesiai į jūsų objekto veidą ir oda yra šviesesnė, ji gali atrodyti tarsi išblukusi. Todėl būkite pasiruošę sumažinti ekspoziciją arba apsukti objektą, kad šviesa kristų jam iš nugaros.
„Kai dirbu studijoje, dažnai naudoju du žibintus – vieną už objekto nugaros, fonui apšviesti, o kitą (grožio diską) priešais, šiek tiek į patrauktą nuo modelio centro, kad apšviesčiau jo veidą.“
2. Tinkamai atskleiskite skirtingus odos atspalvius
Jade nuolat fotografuoja skirtingų odos atspalvių modelius ir kiekvienam iš jų taiko skirtingus metodus.
„Fotografuojant portretą svarbu išvengti per didelės ekspozicijos baltai odai“, aiškino ji. „Būtina pasirūpinti, kad matytųsi odos tekstūra ir strazdanos ar makiažas. Jei išdeginsite akcentus, gali būti sunku ar netgi neįmanoma juos sugrąžinti.“
„Fotografuojant juodą odą reikia daug šviesos“, toliau pasakojo Jade. „Juoda sugeria šviesą, todėl būtina pasirūpinti, kad jos būtų pakankamai bruožams pabrėžti. Tačiau riba yra plona – per didelis apšvietimas lems per didelę odos ekspoziciją ir išblukins bruožus.
„Pastebėjau, kad mišrios rasės veidams labiausiai tinka foninis apšvietimas – tiek studijoje, tiek saulėkaitoje. Jis gražiai apgaubia veidą, ir dalį tos šviesos galima reflektoriumi atspindėti atgal į veidą.“
3. Naudokite portretinės nuotraukos stilių
Pasirinkus vieną išankstinę fotoaparato nuotraukų stiliaus parinktį nebereikia rūpintis daugybe parametrų – kiekvienas nuotraukų stilius turi savitą ryškumo, kontrasto, sočio ir odos atspalvio nuostatų rinkinį, ir kiekvienas stilius turi labai skirtingą poveikį odos atspalviui portrete. Kaip ir galite tikėtis, portretinių nuotraukų stilius yra optimaliai pritaikytas nuotraukoms su žmonėmis – jose ryškumas šiek tiek sumažintas, o šviesumas šiek tiek padidintas, kad oda atrodytų švelnesnio atspalvio.
„Čia man labiau patinka portretinis nustatymas, nes standartinės nuotraukos stiliumi padarytas kadras man pasirodė šiek tiek nuobodus“, sakė Jade. „Portrete švelniai sustiprinami visi nuotraukoje esantys raudoni atspalviai. Todėl jis gražiai išryškino modelio rožinį megztuką, o kadangi ji yra juodaodė, raudonos spalvos sustiprinimas paryškino jos odos atspalvį, bet jis ne tapo pernelyg oranžinis.“
Jeigu numatytuoju portretinės nuotraukos stiliumi ir turimomis apšvietimo sąlygomis gaunami odos atspalviai jums atrodo pernelyg rausvi ar gelsvi, nuotraukų stiliaus meniu galite juos pakoreguoti atspalvių slankikliu.
4. Nustatykite baltos spalvos balansą rankomis
Jei norite nuoseklių odos atspalvių, rinkitės apšvietimo sąlygas atitinkantį baltos spalvos balansą arba susikurkite savo nustatymus, naudodami fotoaparato pagrindinio meniu parinktį Pasirinktinis baltos spalvos balansas. Jeigu apšvietimas nepasikeis, kiekviename kadre gausite tuos pačius rezultatus.
Jeigu paliksite automatinį baltos spalvos balansą, fotoaparatas pritaikys spalvos temperatūrą, kad pašalintų atspalvius. Tokiu būdu spalvos atspalviai gali būti per „šilti“ (oranžiniai) arba per „šalti“ (mėlyni). Jeigu fotografuojate RAW formatu, baltos spalvos balansą galima pakeisti redaguojant, bet tinkamai nustatę jį fotoaparate galėsite tiksliau įvertinti peržiūrimą kadrą.
„Šiuose pavyzdžiuose galite matyti, kokį poveikį odos atspalviui turi skirtingas baltos spalvos balansas“, aiškina Jade. „Man labiau patinka rezultatai su dienos šviesos nustatymais, nes bruožai nėra išblukę ar per daug oranžinio atspalvio. Taip truputį sustiprinamos spalvos ir jos yra arti to, ką tuo metu mačiau savo akimis.“
5. Fotografuokite RAW formatu
Jei fotografuojate JPEG arba HEIF formatu, prieš fotografuodami turite fotoaparate parinkti tinkamus nustatymus. Tai apima ir spalvų erdvę, kuri lemia spalvų diapazoną, kuris gali būti naudojamas nuotraukoje. Tai galite nustatyti per savo fotoaparato pagrindinį meniu.
Jade visada fotografuoja RAW formatu ir rekomenduoja tai daryti netgi fotografijos naujokams, nes taip vėliau galima lengviau patobulinti odos atspalvį. RAW failuose įrašoma daugiau vaizdo informacijos, nei JPEG ar HEIF formatu, ir su RAW apdorojimo ir redagavimo programine įranga, pvz., „Canon Digital Photo Professional“, galite laisvai keisti nuotraukos parametrus, pvz., baltos spalvos balansą, spalvines savybes ir ryškumą ir nepakeisti originalių vaizdo duomenų.
Autorius: Marcus Hawkins
Susiję gaminiai
-
EF 24-70mm f/2.8L II USM
Profesionalus kasdienis L serijos artinantis objektyvas, išgaunantis aukštą vaizdo kokybę su nuolatine f/2.8 diafragma. -
RF 85mm F1.2L USM
RF 85mm F1.2L USM suteikia portretams neprilygstamą ryškumą, puikiai veikia prietemoje ir užtikrina kūrybinį potencialą. -
EOS R6
Nesvarbu ką fotografuojate ir kaip – su EOS R6 patirsite tokias kūrybines galimybes, kurios anksčiau atrodė neįmanomos. -
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Greitai veikiančios diafragmos 35mm f/1.8 MACRO makroobjektyvas yra skirtas plataus kampo perspektyvai, fokusavimui iš arti ir hibridiniam IS. -
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Puikus kasdienis objektyvas viso kadro beveidrodinį fotoaparatą naudojantiems fotoentuziastams. RF 24–105 mm F4-7.1 IS STM, kurį yra paprasta naudoti, yra lengvas, kompaktiškas ir pasirengęs suteikti jūsų fotografijoms visai kitą lygį.