KŪRYBIŠKAS SPAUSDINIMAS

Atraskite „Canon Creative Park“ meniškų popierinių dirbinių pasaulį

Pamatykite, kaip talentingas menininkas naudoja savo spausdintuvą „Canon PIXMA“, kad iš „Canon Creative Park“ tulžio šablono sukurtų visai kito lygio kūrinį.
Spalvingas popierinis tulžys tupi ant žmogaus rankos; fone matyti augalai ir paveikslai.

„Canon Creative Park“ rasite tūkstančius popierinių rankdarbių idėjų ir šablonų – nuo architektūrinių objektų iki sezoninių dekoro elementų. Tiesiog pasirinkite šabloną ir vadovaukitės instrukcijomis. O jeigu norisi pasiekti aukštesnį lygį? Menininkas ir iliustratorius Zack McLaughlin, dirbantis „Paper and Wood“, tiesia pagalbos ranką.

Zack jau seniai žavisi gamtos pasauliu ir ypač domisi paukščiais, juos stebi ir fotografuoja savuoju „Canon EOS 90D“. Jis yra sukūręs instaliacijų garsioms universalinėms parduotuvėms, muziejams ir net serui David Attenborough. Zack išsiskiria dėmesiu detalėms, o susižavėjimas gamta persismelkia per visus jo kūrinius.

Tad visai nekeista, kad paukščių entuziastas Zack priėmė šį 3D popierinių rankdarbių iššūkį ir pasirinko tulžį kaip pagrindinį objektą.

Darbo pradžia

Spausdintuvas „Canon PIXMA“ ant darbinio stalviršio šalia atidaryto nešiojamojo kompiuterio spausdina nešiojamojo kompiuterio ekrane rodomą „Canon Creative Park“ šabloną.

Trimačiai popieriniai dirbiniai suaugusiesiems gali būti ir sudėtingi, ir suteikiantys pasitenkinimą, o „Canon Creative Park“ yra daugybė popierinių rankdarbių idėjų, kuriomis galėtumėte susivilioti.

Virš stalo palinkęs vyras atsargiai skalpeliu išpjauna šablonus iš popieriaus lapų, sudėtų ant pjovimo kilimėlio.

Rankdarbiai iš popieriaus gali būti puikus būdas pasinerti į kūrybinį procesą – nuo šablonų spausdinimo iki jų pjaustymo ir surinkimo. „Su malonumu įsitraukiu į veiklą: prabėgus kelioms valandoms suprantu, kad esu išties alkanas ar ištroškęs, – visiškai pasineriu į ją, – sako Zack. – Visada esu įsijungęs radiją arba klausau fantastikos audioknygą. Esu moksliukas iki kaulų smegenų.“

Pirmasis bet kurio kūrybinio proceso žingsnis turėtų būti stebėjimas ir pasiruošimas. Zack pastebėjo ir nufotografavo keletą tulžių vietinėse pelkėse. „Man patinka išeiti į gamtą ir ją fotografuoti, ypač tyliais ankstyvais rytais, ir tiesiog mėgautis šia ramia akimirka, – sako Zack. – Noriu, kad tas jausmas nedingtų ir kambaryje.“

Dažnu atveju Zack analizuoja ne tik savo užfiksuotus vaizdus, bet ir knygas bei internete rastus brėžinius, kad pasirengtų konstruoti. Pasirinkęs tulžio šabloną „Canon Creative Park“ (pasiekiama kaip išmaniojo telefono programėlė ir svetainė), jis išspausdino šabloną ir kitus įkvepiančius vaizdus „Canon PIXMA TS5350a“ serijos spausdintuvu.

Kad užtikrintų puikią atspaudo kokybę, kurio spalvos ir kontūrai būtų tikslūs, Zack, pasinaudodamas spausdintuvo nuostatomis, atliko greitą ir paprastą spausdintuvo priežiūros procesą, įvykdydamas visas reikiamas purkštukų patikras. Jis taip pat įjungė geriausios kokybės, o ne juodraščio ar standartinį režimą. Pabaigus atėjo laikas pasitelkti kūrybiškumą.

„Man patinka iššūkis panaudojant tokią medžiagą kaip popierių atkurti kažką tokio gražaus, kas egzistuoja gamtoje, – pasakoja Zack. – Su popieriumi galite padaryti tiek daug, pavyzdžiui, įspausti, o „Canon“ matinis fotopopierius yra puiki medžiaga. Visas popierius yra minkštokas, tad jį paspaudus lieka įduba. Šaunu parodyti kitus popieriaus aspektus, nes žmonės jį suvokia kaip kažką gana plokščio. Jis turi tiek daug potencialo!“

Planavimas ir procesas

Daugybė įvairių popierinio tulžio šablono komponentų; kai kurie jau surinkti, kai kurie dar tik renkami guli ant stalo šalia žirklių.

Zack studijavo iliustravimą ir daug metų iliustravo vaikiškas knygas, kol suprato, kad jį domina trimačių kūrinių kūrimas. „Juokinga, nes dabar nedaug iliustruoju, kuriu trimačius dalykus, – pasakoja jis. – Kai buvau jaunesnis, niekada nesvajojau to daryti. Net nemaniau, kad tai gali būti galimybė.“

Rankos žirklėmis kerpa popierinę plunksną.

„Darau didelę plunksnų krūvą, bet tai visada šiek tiek spėliojimo žaidimas, – sako Zack. – Visas panaudoju, tada suprantu, kad reikia dar kelių papildomų plunksnų. Pradedu pasiruošęs, bet kartais darbas gali tapti šiek tiek chaotiškas.“

Nenuostabu, kad standartinį tulžio šabloną, esantį „Canon Creative Park“, Zack pagaminti buvo gana paprasta, tačiau jis pridėjo keletą asmeninių akcentų. Jie sustiprino jo pagrindinę motyvaciją – įpūsti popieriniams paukščiams gyvybės.

„Visada stengiuosi, kad mano modeliai atrodytų realistiški, – aiškina jis. – Magija slypi detalėse. Tik tada, kai iš tikrųjų atidžiai įsižiūrite, pradedate suprasti, kaip jie sukurti.“

Išspausdinęs visus plokščius elementus ir juos išpjovęs skalpeliu, Zack pridėjo popierinių plunksnų prieš sujungdamas elementus. Naudodamas 160 g/m2 tekstūrinį spalvotą popierių, Zack iškirpo pagrindinę lapo formą ir laikė ją tarp piršto ir nykščio. Padėjęs žirkles ant kito piršto, jis padarė įkirpų aplink kiekvieno lapo kraštą. Dėl visų padarytų projektų jis tai daro labai mikliai. „Niekada neįsikerpu, – sako jis. – Gale yra apsaugantis pirštas, tad visada jaučiu, kur yra ašmenys.“

Zack apskaičiavo, kad šiam tulžiui jis panaudojo apie 400 popierinių plunksnų, ir pataria visada pradėti nuo uodegos, tik tada dėti sluoksnius. Pridėjęs papildomų plunksnų, Zack suprato, kad snapas ir kojos turėtų būtų apie 10 % didesni, kitaip paukštis atrodys neproporcingas.

Dėmesys detalėms

Žmogaus ranka laiko popierinį tulžį, o kita ranka plonu teptuku spalvina tulžio galvą.

„Naudoju akrilinius dažus ir sudrėkinu juos vandeniu, tuomet stambesnius dažų taškelius panaudoju, norėdamas nuspalvinti ryškesne spalva, – moko Zack. – Man patinka naudoti atspindžius sukuriančius dažus, puikiai tinkančius paukščių tekstūrai.“

Kai paukštis tapo plunksnuotas ir buvo suklijuotas ir išdžiovintas, Zack panaudojo akrilinius dažus, kad pridėtų detalių. „Laimei, „Creative Park“ šablonai yra išties detalūs, todėl jie padėjo man nuspalvinti paukštį“, – džiaugiasi jis.

Nuspalvinęs, snapą nulakavo, kad suteiktų jam blizgančią realistišką išvaizdą, ir pritaikė tulžio akis – panaudojo akrilo rutuliukus ir juos nudažė, kad akys taptų tikroviškesnės. Tada padarė antrą akies voką iš kito šablono, todėl akys atrodo šiek tiek įdubusios.

Zack dirbinių konstravimo ir kūrimo menas turi meditacinį poveikį. „Tiesiog pamirštate apie visa kita pasaulyje, net kai konstruoti nepavyksta taip, kaip suplanuota, – sako jis. – Negalite galvoti apie kitas problemas savo gyvenime. Nėra jokių blaškančių ekranų, nes naudojate savo rankas. Tai labai kruopštus rankų darbas, ir jis atitraukia nuo viso kito.“

Galutinis produktas

Baigtas popierinis rankų darbo tulžys tupi ant šakelės stikliniame inde, o šis pastatytas ant stalo šalia augalo vazone.

Keturias dienas trukęs tulžio projektas Zack tapo mėgstamu darbu, kaip ir visi jo projektai. „Galvoju tik apie galutinį rezultatą ir visada noriu, kad jis būtų tinkamas“, – sako jis.

Kai dirbinys buvo beveik baigtas, reikėjo padaryti dar kelis patobulinimus, pavyzdžiui, pakreipti galvą šiek tiek žemyn, kad atrodytų, jog paukštis yra pasiruošęs smigti ant nieko neįtariančios žuvies. Galiausiai Zack nusprendė jį eksponuoti patupdytą ant šakos stikliniame gaubte. „Prie pagrindo pritvirtinau metalinę vielą ir suformavęs ją modeliavimo glaistu ir dantų krapštuku sukūriau tekstūrą, tada nudažiau“, – aiškina jis.

Daugeliui, kurie mato Zack dirbinius, tai gali būti vienintelis būdas priartėti ir išsamiau apžiūrėti kai kuriuos iš šių paukščių. „Noriu padėti žmonėms labiau suvokti ir vertinti gamtą, taip pat siekiu įnešti daugiau gamtos į patalpas ir netrikdyti jos natūralioje aplinkoje. Tai, ką darau, anksčiau buvo lyginama su veganiška iškamšų gamyba“, – juokauja jis.

Jei jus įkvėpė įspūdingi Zack popieriniai rankdarbiai, kodėl nepabandžius ko nors sukurti pasinaudojant vienu iš „Canon Creative Park“ šablonų? Nepamirškite pasidalyti meniškais kūriniais socialiniuose tinkluose su grotažyme #MadeWithPIXMA.

Autorė Natalya Paul

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai