MAISTO FOTOGRAFIJA
Geriausi maisto fotografijos objektyvai
Patiekite maisto fotografijas, kuriomis galėsite pasigardžiuoti, naudodamiesi mūsų atrinktais svarbiausiais „Canon“ objektyvais.
MAISTO FOTOGRAFIJA
Dėl „Instagram“ maisto fotografija pastaraisiais metais atgimė, tačiau visi, kurie bandė nufotografuoti savo pietus, gali patvirtinti, kad jiems teko susidurti su atitinkamais unikaliais iššūkiais. Maisto fotografė Linda Lomelino iš Švedijos įsisavino šį meną – jos maisto nuotraukos, tarsi apibarstytos pasakiškomis mįslingomis fėjų dulkėmis, pagardintos nuotaikinga atmosfera, pritraukė daugiau nei 750 tūkstančių „Instagram“ sekėjų.
„Aistrą kepimui atradau maždaug prieš 11 metų,“ – sako Linda, kuri mokykloje studijavo fotografiją. „Tuo metu kepdavau tik keksiukus, todėl padariau kelis kadrus ir šiomis nuotraukomis pasidalinau per „Facebook“. Žmonėms jos patiko, todėl pagalvojau, kad galbūt turėčiau sukurti tinklaraštį.“ Dėl šio tinklaraščio, pavadinto „Call Me Cupcake“, Lindos saldieji šedevrai buvo patalpinti į keturias knygas, kurios buvo išverstos į kelias skirtingas kalbas.
Čia ji dalinasi savo saldžios sėkmės paslaptimis...
Jei galite rinktis, studijoje naudodamiesi Canon Speedlites galėsite valdyti aplinkos apšvietimą. Taip pat galėtumėte naudoti natūralią šviesą, kurią valdyti sunkiau, tačiau tinkamai sureguliavus, objektas atrodys išties puikiai. „Eksperimentuokite su šviesa ten, kur gyvenate,“ – sako Linda. „Lango dydis, jo orientacija, dienos metas ir oro sąlygos gali daryti įtaką tam, kaip atrodys šviesa,“ – sako ji. „Paprastai lengviausia dirbti su į šiaurę nukreiptais langais – apšvietimas keičiasi visą dieną ir niekada neteks fotografuoti šviečiant tiesioginiams saulės spinduliams.“
Apsiniaukusi, ne per tamsi diena Lindai idealiai tinka, nes ji fotografuoja esant šoniniam apšvietimui į vakarus nukreiptoje studijoje prieš pietus, o į rytus nukreiptoje virtuvėje – vėlyvą popietę ir vakare. Savitą „niūrią“ nuotaiką ji išgauna užtraukdama tamsias užuolaidas.
„Jei eksperimentuosite ir praktikuositės, tiks bet kokio tipo langas, tačiau jei gyvenate šalyje, kurioje dažniausiai šviečia saulė, o namų langai atsukti į pietus, iššūkis bus didesnis,“ – sako ji. „Tokiomis aplinkybėmis galbūt reikėtų naudoti ploną baltą užuolaidą šviesai sušvelninti.“
Vienas būdas originalumui išgauti – per kompoziciją, o Lindos gudrybė – dėmesį sutelkti į spalvą. „Paprastai fotografuodama naudoju vos dvi ar tris spalvas,“ aiškina ji. Ji naudoja kelis tos pačios spalvos atspalvius, o tada įveda papildomas spalvas – priešingas viena kitai spalvų rato spalvas – kad išgautų vaizdinį kontrastą. „Pavyzdžiui, modeliuodama pyragą su violetiniu glajumi, į nuotrauką bandau įtraukti geltonos ar geltonai žalios spalvos. Oranžinė ir arbatžolių spalva – dar vienas mano mėgstamiausių derinių, kuris nuotraukas padaro išskirtinėmis!“
Linda rekomenduoja eksperimentuoti ne tik su spalvomis, bet ir su tekstūromis, kad kadras būtų įdomesnis. „Jei fotografuoju pyragą, kuriame persipina įvairios tekstūros ar kurio glajus yra raštuotas, greičiausiai rinksiuosi lygų foną, kad visas dėmesys būtų nukreiptas į pyragą. Kitose situacijose galbūt norėsiu, kad visų objektų tekstūra būtų glotni, arba įtrauksiu įvairias tekstūras. Gali pakakti pridėti suglamžytą lininę servetėlę.“
Be spalvos ir tekstūros Linda siūlo pažaisti su detalėmis ir taip pagyvinti blankią kompoziciją, tuo pačiu įvedant mastelio ir gylio pojūtį. „Puikus pavyzdys – nesufokusuoti elementai priekiniame plane,“ sako ji. „Galbūt už maisto pastatysiu vazą su gėlėmis, o tada aplinkui išdėliosiu nelyginį skaičių sudedamųjų dalių pagal receptą, pavyzdžiui, miltus, uogas ir lapus.“
Kad darbas būtų tikslesnis, jei kameroje yra įvairiais kampais pakreipiamas jutiklinis ekranas, Linda pradedantiesiems rekomenduoja fokusuoti naudojant jį. „Tokios kameros kaip Canon EOS 850D ir Canon EOS 250D su pasukamais jutikliniais ekranais idealiai tinka maistui fotografuoti. Jutikliniai ekranai ypač padeda fotografuojant iš viršaus. Jei kamera yra aukštai, galima tiesiog pakreipti ekraną ir pasirinkti, kur fokusuoti. Ta pati taisyklė galioja ir filmuojant labai žemu kampu – nereikės gulėti ant grindų – pakaks tik pasukti ekraną.“
Tie, kuriems teko akis paganyti po Lindos darbus, gali paliudyti, kad ši skandinavų fotografė dievina dekoracijas, kurios yra be galo svarbios pristatant papildomas tekstūras ir spalvas bei padeda sukurti bendrą nuotraukos nuotaiką. „Turiu daugybę dekoracijų,“ – sako ji. „Daugiausia senų daiktų, kuriuos radau sendaikčių krautuvėse ir antikvariatuose. Jie padeda papasakoti istoriją. Jei noriu perteikti kaimišką, paniurusią nuotaiką, padės antikinės dekoracijos, o norėdama išgauti šviesią, šiuolaikišką išvaizdą renkuosi šviesesnes dekoracijas, kurios ne tokios raštuotos ir spalvingos.“
Lindos fonų arsenalas toks platus kaip ir jos dekoracijų kolekcija – jame galima rasti įvairiausių medžiagų: tapetų, dovanų popieriaus, lininių užuolaidų, medinių dėžių, senų durų ir kėdžių ir netgi senoviškų lagaminų. „Tai nebūtinai turi būti medinis stalas,“ – sako ji. „Foną galima sukurti praktiškai iš bet ko. Kodėl gi nenudažius kelių medienos gabalų? Abi puses galima nudažyti skirtingomis spalvomis ir perdažyti, užsinorėjus pakeisti išvaizdą.“
Tipinė Lindos komanda – tai jos „Canon EOS 5D Mark II“ (dabar jį pakeitė Canon EOS 5D Mark IV)ir vienas iš jos keturių objektyvų – Canon EF 50mm f/1.2L USM, Canon EF 85mm f/1.2L II USM, Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM bei Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM. Objektyvą ji pasirenka priklausomai nuo istorijos, kurią nori sukurti.
„Jei fotografuoti tik pradedate, Canon EF 50mm f/1.8 STM – puikus objektyvas pradedantiesiems,“ – sako ji. „Jis nebrangus, o fotografuojant esant žemam f skaičiui su didele diafragma jis padės esant prastam apšvietimui, kas yra labai svarbu, jei gyvenate šalyje, kurioje žiemos ilgos ir tamsios. Be to, jo židinio nuotolis idealiai tinka vaizdui užfiksuoti per daug nepriartėjant. Dar vienas puikus variantas – Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM, kuris yra panašus į mano makro objektyvą, kuris užfiksuoja neįtikėtinai ryškius vaizdus.“
Jei norite fotografuoti iš toliau, Linda rekomenduoja naudoti platesnį objektyvą. „Jei norite nufotografuoti visą stalą, rinkitės tokį objektyvą kaip Canon EF-S 35mm f/2.8 IS Macro STM, kurį ir aš rinkčiausi fotografuodama iš viršaus.“ Atminkite, kad jei filmuojate naudodami APS-C arba kamerą su karpymo jutikliu, pavyzdžiui, Canon EOS 850D, 35 mm objektyvas su 1,6x apkarpymo faktoriumi užtikrins panašų vaizdą kaip ir 50 mm objektyvas kameroje, kuri fiksuoja visą kadrą.
Nors daugelis maisto fotografiją sieja su „Instagram“ stiliaus kadrais iš viršaus, Linda sako, kad svarbu apsvarstyti ir fotografavimą kitais kampais. „Kampas, kuriuo fotografuoju, priklauso nuo to, ką bandau pabrėžti. Aukštą ant stovo pastatytą sluoksniuotą tortą greičiausiai fotografuočiau iš šono, o tada iš viršaus nufotografuočiau atpjautus torto gabalėlius ant lėkštės.“
Kadangi didžiąją dalį Lindos darbų galima pamatyti jos tinklaraštyje, ji sako, kad kokybė yra tokia pat svarbi kaip ir kokybė. „Skelbiu daug kadrų, todėl stengiuosi fotografuoti įvairiais kampais, kad nuotraukos būtų įvairesnės, o turinys – sklandesnis.“
Norėdama sukurti kerinčiai atmosferinį stilių, Linda paprastai fotografuoja naudodama plačią diafragmą ir žemą ISO. „Paprastai naudoju f/1,8 – f/3,2 diafragmą ir labai retai naudoju didesnę,“ – sako ji. „Vienintelis atvejis, kai naudočiau mažesnę diafragmą, būtų fotografuojant iš viršaus, kai yra daug įvairaus aukščio daiktų, kurie visi turi būti sufokusuoti, tačiau retai viršiju f/5.“
„Taip pat siūlau fotografuoti naudojant žemą ISO per daug nesumažinant užrakto greičio. Jei fotografuoju su rankiniu fotoaparatu, bandau išlaikyti 1/125 sek., bet jei naudojate trikojį ir fotografuojate nejudantį objektą, nustatymą galite sumažinti.“ ISO galimybės priklauso nuo kameros modelio, bet tačiau geriausia rinktis fotografuoti nustačius žemiausią ISO nustatymą. Žemas ISO nustatymas – mažiau grūdelių, kas be galo svarbu, jei planuojate padidinti arba išspausdinti nuotraukas.
Nuotaikingesni Lindos kadrai vadinami „neįmantriais“ – tai reiškia, kad objekto ekspozicija yra teisinga, o aplink esantys objektai tamsesni. Linda redaguoja kadrus, kad išgautų pageidaujamą estetinį vaizdą, tačiau sako, kad naujokams brangios programinės įrangos nereikia. „Canon“ programa Digital Photo Professional yra nemokama visiems „Canon“ fotografams, o savo išmaniajame telefone rasite daugybę nemokamų redagavimo programėlių. Pasinaudokite visomis kameros „Wi-Fi“ jungiamumo galimybėmis nuotraukas perkeldami į savo telefoną arba kompiuterį, naudodami image.canon, kad galėtumėte iš karto redaguoti ir pasidalinti nuotraukomis.
Autorė: Natalie Denton
Skiltis „Pasisemkite įkvėpimo“ – tai pagrindinis naudingų fotografijos patarimų, vadovų pirkėjams ir įdomių pokalbių šaltinis, kuriame yra visko, ko reikia norint rasti geriausią fotoaparatą ar spausdintuvą ir įgyvendinti savo naują kūrybinę idėją.
Atgal į visus patarimus ir metodusMAISTO FOTOGRAFIJA
Patiekite maisto fotografijas, kuriomis galėsite pasigardžiuoti, naudodamiesi mūsų atrinktais svarbiausiais „Canon“ objektyvais.
SPAUSDINIMO PATARIMAI
Natasha Alipour-Faridani dalinasi populiariausiais maisto fotografijos patarimais bei atskleidžia, kaip spausdinti be galo gardžiai atrodančias nuotraukas.
MAISTO FOTOGRAFIJA
Maisto fotografijos patarimai iš „Instagram“ nuomonės formuotojos ir „Canon“ ambasadorės Yasmin AlBatoul.