Tobulėjant fotografijos srityje svarbu plėsti savo kūrybiškumą. Mokantis eksperimentuoti su stiliumi ir išbandant naujus metodus galima gauti drąsių ir dažnai stebinančių rezultatų. Kym Moseley entuziastingai palaiko žaismą su idėjomis, kuriomis jis dalijasi su daugybe savo „TikTok“ sekėjų.
Pastaruoju metu Kym pasiekė aukščiausią savo kūrybiškumo lygį – visą savaitę kasdien jis metė sau po fotografijos iššūkį ir dokumentavo juos „TikTok“ mokomuosiuose įrašuose. Čia Kym dalijasi septyniais skirtingais metodais, naudotais fotografuojant kiekvieną įspūdingą kadrą, ir atskleidžia savo kūrybinio mąstymo procesą.
MENINĖ FOTOGRAFIJA
7 dienos ir 7 kūrybingi būdai išvystyti savitą stilių
1. Pridėkite abstraktų elementą
Kai kurie sako, kad fotoaparatas niekada nemeluoja, tačiau redagavimo programėlės išties gali iškraipyti tiesą. „Mane labai įkvepia siurrealistiniai Salvadoro Dalí darbai, tad norėjau sukurti kažką panašaus,“ – pasakoja Kym apie šiame puslapyje besipuikuojančią pribloškiančią nuotrauką. „Tiksliai nežinojau, ką darysiu, tad nusprendžiau nufotografuoti autoportretą ir viską daryti paprastai. Tam puikiai tinka „Canon Camera Connect“ programėlė, kurią naudojant nebereikia spėlioti, kadangi galite save automatiškai fokusuoti stovėdami priešais fotoaparatą.
„Man portrete svarbiausia yra akys,“ – tęsia Kym. „Fotografuodami fokusuojate jas tiesiogine to žodžio prasme, kadangi jomis ir yra pasakojama istorija. Portrete turbūt nėra nieko blogiau už dirbtinę šypseną – visada pastebiu, kai akys nesišypso. Norėdamas šiam kadrui sugalvoti kažką visiškai naujo, nusprendžiau iš nuotraukos visiškai pašalinti akis, tokiu būdu panaikindamas individualumą ir asmenybę. Redagavimo etape ištempiau veido dalį ir kadras pavirto portretu žmogaus, kuris galėjo būti bet kas. Manau, kad tai tiksliai atitinka siurrealistinio meno kūrinio žanrą.“
2. Keiskite kampus, kad nufotografuotumėte daugiau
„Daugiausia fotografuoju portretus ir žmones, tačiau gera mesti sau iššūkį ir išbandyti kažką kito,“ – sako Kym. Fotografuodamas portretus jis nenaudotų ypač plataus kampo objektyvų, kaip RF 16 mm F2,8 STM arba „Canon“ EF-S 10–18 mm f/4,5–5,6 IS STM, tačiau jie gali suteikti dinamiškesnės perspektyvos fotografuojant miesto peizažus, kaip prieš tai pateiktoje nuotraukoje. „Šiam kadrui bandžiau sugalvoti kažką kitokio, nei įprastai fotografuojant pastatus, ir sugalvojau fotoaparatą nukreipti aukštyn,“ – aiškina jis.
Kym naudoja „Canon“ EOS R6, o su šiuo fotoaparatu galima naudoti EF arba EF-S objektyvus, naudojant „Canon“ tvirtinimo adapterį EF-EOS R.
„Man labai patiko, kad iš šios perspektyvos, nukreipus fotoaparatą aukštyn, dangoraižiai atrodė palinkę vienas į kitą, tačiau trūko kažko dangaus centre, tarkime, paukščio arba lėktuvo. Jie neatskrido, tad iškirpau paukštį iš seno kadro fono ir nukopijavau jį toje vietoje, kur norėjau.“
3. Būkite kūrybingi kurdami autoportretus
„Man patinka tamsūs, kinematografiški ir senoviškai atrodantys portretai, kaip sustabdytas filmo kadras,“ – Kym pasakoja apie tai, kas suteikė įkvėpimo įspūdingiems trečiojo metodo rezultatams. „Norėjau, kad didžioji kadro dalis būti tamsi ir tik viena sritis būtų dramatiškai apšviesta. Siekdamas sukurti šį efektą, naudojau pailgą LED lempą, kad sukurčiau šiokį tokį foninį apšvietimą. Tada prijungiau telefoną prie projektoriaus ir ant jo užrašiau kinišką simbolį, reiškiantį „meilė“, bei nukreipiau į savo veidą.
Praktiškai visada naudoju rankinio eksponavimo režimą, kad galėčiau išgauti norimą kadro išvaizdą, ypač tamsiuose vaizduose,“ – tęsia Kym. „Prieš kurį laiką vietoje „Canon“ EOS 6D Mark II pradėjau naudoti EOS R6 ir, kaip ir su visais „Canon“ beveidrodiniais fotoaparatais, tikrai naudinga vaizdo ieškiklyje matyti tiesioginę ekspozicijos lygių ir baltos spalvos balanso peržiūrą. Telefone šiek tiek pažaidžiau su LED šviesos spalvomis ir kiniškais simboliais, kol išgavau norimą pusiausvyrą tarp melsvo fono ir rausvo teksto.“
Fotografuodamas portretus Kym mėgsta naudoti nedidelį lauko gylį, kad atskirtų objektą nuo išsiliejusi fono. Tai galima padaryti naudojant objektyvą su greita diafragma, tad „Canon“ RF 50 mm F1,8 STM ir EF 50 mm f/1,8 STM yra tobulai tinkantys ir nebrangūs variantai.
4. Naudokite šešėlius ir šviesą
„Yra daugybė ryškių, saulėtų kadrų, tačiau man labai patinka žaisti su šešėliais ir siluetais,“ – sako Kym. Fotografuodamas šią nuotrauką, vaizduojančią dviejų rankų ir gėlės siluetą priešais pilką sieną, jis norėjo, kad kadras būtų aiškus, paprastas ir dramatiškas. „Mane labai įkvepia kadrai iš filmų ar televizijos programų arba tokių platformų, kaip „TikTok“ ir „Instagram“. Šioje nuotraukoje kažkas paduoda gėlę kitam į žmogui į ranką. Manau, kad šis kadras yra labai stiprus ir emociškai įtraukia.“
Kym tęsia: „Kadrą nufotografavau patalpoje, fotoaparatą nukreipęs į langą ir naudodamas vienu lygiu per didelę ekspoziciją, kad nesimatytų jokių detalių ryškiame fone. Užfiksavau du atskirus kadrus, vieną – vienos rankos, o kitą – kitos. Tos rankos yra mano paties, tad visus nustatymus valdžiau naudodamas „Canon Camera Connect“ programėlę ir kadrus peržiūrėjau nuotoliniu būdu per telefoną. Galiausiai redagavimo programėlėje sujungiau abi nuotraukas į vieną, taip sukurdamas vaizdo kompoziciją.“
5. Eksperimentuokite su kompozicija
„Man labai patinka, kad daugelis „Canon“ fotoaparatų turi sukiojamą ekraną. Galite jį naudoti norėdami komponuoti kadrus neįprastu kampu, laikydami fotoaparatą aukštai arba labai žemai,“ – sako Kym. Fotografuojant šią riedlentininko nuotrauką tamsioje automobilių stovėjimo aikštelėje, fotoaparatas buvo žemės lygyje ir tai suteikė įdomią perspektyvą. „Galėjau padaryti taip, kad riedlentininko kūnas atrodytų didelis arba mažas būtent tose vietose, kur norėjau, tad arčiau objektyvo esanti jo pėda atrodo milžiniška, o likęs jo kūnas mažėja žvelgiant tolyn,“ – paaiškina jis. „Jei būčiau fotografavęs laikydamas fotoaparatą akių lygyje, nuotrauka būtų netekusi poveikio.
Tokio tipo kadrui taip pat labai naudingas itin spartus 20 kadrų per sekundę greitis mano „Canon“ EOS R6 fotoaparate,“ – tęsia Kym. „Užfiksavau seriją greitos paleisties nuotraukų, kad užtikrintai pagaučiau lemiamą judesio akimirką. Kad ir kokiu fotoaparatu fotografuotumėte, tokiam kadrui geriausia naudoti sparčiausią kadrų dažnį.“
6. Prisijaukinkite laukinę gamtą
Nebūtina keliauti į safarį, kad užfiksuotumėte įspūdingų laukinės gamtos vaizdų – puikių kadrų galite padaryti ir savo kieme arba, Kym atveju, rajono parke. „TikTok“ naudotojas pasakoja apie savo nuotrauką, kurioje užfiksuotas ką tik palesęs nuskrendantis balandis: „Mane visada įkvėpė nuskrendančių balandžių ir egzotinius paukščius rankose laikančių žmonių kadrai. Nusprendžiau tai suderinti šioje nuotraukoje.
Parke yra kavinė, kurioje pardavinėjami paukščių lesalo pakeliai antims, tačiau jie taip pat privilioja ir balandžius. Paprasčiausiai laikiau fotoaparatą vienoje rankoje, o kita ranka prisiviliojau balandį. Naudojau spartų 1/1600 sekundės dalies užrakto greitį, kad sustabdyčiau judesį balandžiui nuskrendant.“
7. Kadrus užfiksuokite dukart
„Tai dar viena nuotrauka, kuriai įkvėpimo suteikė kito žmogaus kūryba,“ – pasakoja Kym apie savo įsimintiną paskutinę fotografiją. „Dvigubos ekspozicijos visuomet prikausto dėmesį, tad norėjau sukurti nuotrauką, kurioje kairioji ir dešinioji akys yra tiksliai perdengtos dviejuose skirtinguose kadruose,“ – aiškina jis. „Teko atlikti keletą bandymų, nes pastebėjau, kad akies vyzdžiai turi būti išdėstyti labai tiksliai.
Tam labai padėjo kelių ekspozicijų režimas mano „Canon“ EOS R6 fotoaparate,“ – tęsia Kym. „Padarius pirmąjį kadrą, jis rodomas vaizdo ieškiklyje arba galiniame ekrane kaip savotiškas vaiduoklis, todėl galite naudoti jį tiksliam vietos nustatymui komponuojant antrąjį kadrą.“
Nesvarbu, ar pasekę Kym pavyzdžiu mesite sau savaitės trukmės iššūkį ir kasdien išbandysite po vieną skirtingą metodą, ar per ilgesnį laiką panaudosite tik kelis iš jų – svarbiausia, kad peržengę savo, kaip fotografo, ribas patirtumėte didelį džiaugsmą ir pasitenkinimą. Nepamirškite pasidalinti savo rezultatais naudodami saitažodį #FreeYourStory ir žymą @canonemea.
Autorius: Matthew Richards
Susiję gaminiai
-
Beveidrodiniai fotoaparatai
EOS R6
Nesvarbu ką fotografuojate ir kaip – su EOS R6 patirsite tokias kūrybines galimybes, kurios anksčiau atrodė neįmanomos. -
Beveidrodiniai fotoaparatai
EOS RP
Mažas, lengvas ir intuityviai valdomas viso kadro beveidrodinis fotoaparatas, skirtas kelionėms ir kasdienėms fotografijoms. -
Skaitmeniniai veidrodiniai fotoaparatai
EOS 6D Mark II
Platesnių užmojų projektams arba pirmiesiems žingsniams profesionalios fotografijos srityje – „EOS 6D Mark II“ turi viską, ko reikia tiems jaudinantiems naujiems žingsniams. -
Plačiakampis objektyvas
RF 16mm F2.8 STM
Kompaktiškas ir įperkamas ypač platus viso kadro 16 mm objektyvas EOS R serijai, sukurtas vaizdo tinklaraštininkams ir kūrybinio turinio kūrėjams. -
DSLR skirti objektyvai
EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM
Ypač plataus kampo STM artinantis objektyvas su vaizdo stabilizatoriumi už prieinamą kainą – idealus pasirinkimas kraštovaizdžiams, kelionėms ir filmams. -
EOS R skirti objektyvai
RF 15-35mm F2.8L IS USM
Ypač platus ir ryškus vaizdas, sukuriantis dinamišką perspektyvą net siauriausiuose vietose: tai užtikrina L serijos optikos kokybė ir 5 padalų vaizdo stabilizavimas