MENINĖ FOTOGRAFIJA

7 dienos ir 7 kūrybingi būdai išvystyti savitą stilių

Entuziastingas „TikTok“ naudotojas ir profesionalus fotografas bei videografas Kym Moseley dalijasi patarimais ir gudrybėmis, kaip sukurti nepamirštamas nuotraukas.
Žmogaus portretas violetiniame fone, jo veidas ištemptas per visą nuotrauką galutinio apdorojimo metu.

Tobulėjant fotografijos srityje svarbu plėsti savo kūrybiškumą. Mokantis eksperimentuoti su stiliumi ir išbandant naujus metodus galima gauti drąsių ir dažnai stebinančių rezultatų. Kym Moseley entuziastingai palaiko žaismą su idėjomis, kuriomis jis dalijasi su daugybe savo „TikTok“ sekėjų.

Pastaruoju metu Kym pasiekė aukščiausią savo kūrybiškumo lygį – visą savaitę kasdien jis metė sau po fotografijos iššūkį ir dokumentavo juos „TikTok“ mokomuosiuose įrašuose. Čia Kym dalijasi septyniais skirtingais metodais, naudotais fotografuojant kiekvieną įspūdingą kadrą, ir atskleidžia savo kūrybinio mąstymo procesą.

1. Pridėkite abstraktų elementą

Kai kurie sako, kad fotoaparatas niekada nemeluoja, tačiau redagavimo programėlės išties gali iškraipyti tiesą. „Mane labai įkvepia siurrealistiniai Salvadoro Dalí darbai, tad norėjau sukurti kažką panašaus,“ – pasakoja Kym apie šiame puslapyje besipuikuojančią pribloškiančią nuotrauką. „Tiksliai nežinojau, ką darysiu, tad nusprendžiau nufotografuoti autoportretą ir viską daryti paprastai. Tam puikiai tinka „Canon Camera Connect“ programėlė, kurią naudojant nebereikia spėlioti, kadangi galite save automatiškai fokusuoti stovėdami priešais fotoaparatą.

„Man portrete svarbiausia yra akys,“ – tęsia Kym. „Fotografuodami fokusuojate jas tiesiogine to žodžio prasme, kadangi jomis ir yra pasakojama istorija. Portrete turbūt nėra nieko blogiau už dirbtinę šypseną – visada pastebiu, kai akys nesišypso. Norėdamas šiam kadrui sugalvoti kažką visiškai naujo, nusprendžiau iš nuotraukos visiškai pašalinti akis, tokiu būdu panaikindamas individualumą ir asmenybę. Redagavimo etape ištempiau veido dalį ir kadras pavirto portretu žmogaus, kuris galėjo būti bet kas. Manau, kad tai tiksliai atitinka siurrealistinio meno kūrinio žanrą.“

2. Keiskite kampus, kad nufotografuotumėte daugiau

Nufotografuota nuo žemės lygio, nukreipus fotoaparatą aukštyn – paukštis skrenda tarp dviejų kylančių dangoraižių ryškiai mėlyno dangaus fone.

„Fotografuodamas pastatus su itin plataus kampo objektyvu ir f/4,5 diafragma, gavau pakankamai didelį lauko gylį, kad viskas būtų ryšku, ir naudojau 1/125 sekundės užrakto greitį“, – pasakoja Kym apie šią nuotrauką, pavadinimu „Pažvelk į viršų“. „Šio greičio tikrai pakanka, kad būtų galima fotografuoti nenaudojant stovo, fotoaparatą laikant rankose.“ © Kym Moseley

„Daugiausia fotografuoju portretus ir žmones, tačiau gera mesti sau iššūkį ir išbandyti kažką kito,“ – sako Kym. Fotografuodamas portretus jis nenaudotų ypač plataus kampo objektyvų, kaip RF 16 mm F2,8 STM arba „Canon“ EF-S 10–18 mm f/4,5–5,6 IS STM, tačiau jie gali suteikti dinamiškesnės perspektyvos fotografuojant miesto peizažus, kaip prieš tai pateiktoje nuotraukoje. „Šiam kadrui bandžiau sugalvoti kažką kitokio, nei įprastai fotografuojant pastatus, ir sugalvojau fotoaparatą nukreipti aukštyn,“ – aiškina jis.

Kym naudoja „Canon“ EOS R6, o su šiuo fotoaparatu galima naudoti EF arba EF-S objektyvus, naudojant „Canon“ tvirtinimo adapterį EF-EOS R.

„Man labai patiko, kad iš šios perspektyvos, nukreipus fotoaparatą aukštyn, dangoraižiai atrodė palinkę vienas į kitą, tačiau trūko kažko dangaus centre, tarkime, paukščio arba lėktuvo. Jie neatskrido, tad iškirpau paukštį iš seno kadro fono ir nukopijavau jį toje vietoje, kur norėjau.“

3. Būkite kūrybingi kurdami autoportretus

Žmogaus portretas su kiniškais simboliais projektuojamais ant jo veido.

Nors naudojant beveidrodinius fotoaparatus ekspozicijos ir baltos spalvos balanso nustatymų efektą galima peržiūrėti elektroniniame vaizdo ieškiklyje, tais pačiais privalumais galite mėgautis visuose „Canon“ DSLR fotoaparatuose su tiesioginės peržiūros funkcija, komponuodami kadrus galiniame ekrane. © Kym Moseley

„Man patinka tamsūs, kinematografiški ir senoviškai atrodantys portretai, kaip sustabdytas filmo kadras,“ – Kym pasakoja apie tai, kas suteikė įkvėpimo įspūdingiems trečiojo metodo rezultatams. „Norėjau, kad didžioji kadro dalis būti tamsi ir tik viena sritis būtų dramatiškai apšviesta. Siekdamas sukurti šį efektą, naudojau pailgą LED lempą, kad sukurčiau šiokį tokį foninį apšvietimą. Tada prijungiau telefoną prie projektoriaus ir ant jo užrašiau kinišką simbolį, reiškiantį „meilė“, bei nukreipiau į savo veidą.

Praktiškai visada naudoju rankinio eksponavimo režimą, kad galėčiau išgauti norimą kadro išvaizdą, ypač tamsiuose vaizduose,“ – tęsia Kym. „Prieš kurį laiką vietoje „Canon“ EOS 6D Mark II pradėjau naudoti EOS R6 ir, kaip ir su visais „Canon“ beveidrodiniais fotoaparatais, tikrai naudinga vaizdo ieškiklyje matyti tiesioginę ekspozicijos lygių ir baltos spalvos balanso peržiūrą. Telefone šiek tiek pažaidžiau su LED šviesos spalvomis ir kiniškais simboliais, kol išgavau norimą pusiausvyrą tarp melsvo fono ir rausvo teksto.“

Fotografuodamas portretus Kym mėgsta naudoti nedidelį lauko gylį, kad atskirtų objektą nuo išsiliejusi fono. Tai galima padaryti naudojant objektyvą su greita diafragma, tad „Canon“ RF 50 mm F1,8 STM ir EF 50 mm f/1,8 STM yra tobulai tinkantys ir nebrangūs variantai.

4. Naudokite šešėlius ir šviesą

Rankos laikančios rožę ir įteikiančios ją kitai laukiančiai rankai šešėliai.

Kym nuomone, ryškios, paprastos silueto formos kartais pasako daugiau nei šviesa ir spalvos. „Šis kadras su dviem rankomis ir gėle pasakoja apie sąveiką tarp žmonių,“ – sako jis. © Kym Moseley

„Yra daugybė ryškių, saulėtų kadrų, tačiau man labai patinka žaisti su šešėliais ir siluetais,“ – sako Kym. Fotografuodamas šią nuotrauką, vaizduojančią dviejų rankų ir gėlės siluetą priešais pilką sieną, jis norėjo, kad kadras būtų aiškus, paprastas ir dramatiškas. „Mane labai įkvepia kadrai iš filmų ar televizijos programų arba tokių platformų, kaip „TikTok“ ir „Instagram“. Šioje nuotraukoje kažkas paduoda gėlę kitam į žmogui į ranką. Manau, kad šis kadras yra labai stiprus ir emociškai įtraukia.“

Kym tęsia: „Kadrą nufotografavau patalpoje, fotoaparatą nukreipęs į langą ir naudodamas vienu lygiu per didelę ekspoziciją, kad nesimatytų jokių detalių ryškiame fone. Užfiksavau du atskirus kadrus, vieną – vienos rankos, o kitą – kitos. Tos rankos yra mano paties, tad visus nustatymus valdžiau naudodamas „Canon Camera Connect“ programėlę ir kadrus peržiūrėjau nuotoliniu būdu per telefoną. Galiausiai redagavimo programėlėje sujungiau abi nuotraukas į vieną, taip sukurdamas vaizdo kompoziciją.“

5. Eksperimentuokite su kompozicija

Važiuoti atsispiriantis riedlentininkas tamsioje daugiaaukštėje automobilių stovėjimo aikštelėje.

Žmonės dažnai galvoja, kad norint sustabdyti veiksmą reikia naudoti spartųjį užrakto greitį, tačiau Kym padarė priešingai ir naudojo lėtą 1/30 sekundės užrakto greitį, kad šiame kadre judesys susilietų ir suteiktų judėjimo pojūtį. © Kym Moseley

„Man labai patinka, kad daugelis „Canon“ fotoaparatų turi sukiojamą ekraną. Galite jį naudoti norėdami komponuoti kadrus neįprastu kampu, laikydami fotoaparatą aukštai arba labai žemai,“ – sako Kym. Fotografuojant šią riedlentininko nuotrauką tamsioje automobilių stovėjimo aikštelėje, fotoaparatas buvo žemės lygyje ir tai suteikė įdomią perspektyvą. „Galėjau padaryti taip, kad riedlentininko kūnas atrodytų didelis arba mažas būtent tose vietose, kur norėjau, tad arčiau objektyvo esanti jo pėda atrodo milžiniška, o likęs jo kūnas mažėja žvelgiant tolyn,“ – paaiškina jis. „Jei būčiau fotografavęs laikydamas fotoaparatą akių lygyje, nuotrauka būtų netekusi poveikio.

Tokio tipo kadrui taip pat labai naudingas itin spartus 20 kadrų per sekundę greitis mano „Canon“ EOS R6 fotoaparate,“ – tęsia Kym. „Užfiksavau seriją greitos paleisties nuotraukų, kad užtikrintai pagaučiau lemiamą judesio akimirką. Kad ir kokiu fotoaparatu fotografuotumėte, tokiam kadrui geriausia naudoti sparčiausią kadrų dažnį.“

6. Prisijaukinkite laukinę gamtą

Balandis nuskrendantis nuo ištiestos rankos, laikančios sėklas.

Šiai nuotraukai Kym naudojo vieno taško automatinio fokusavimo funkciją, tačiau taip pat galėjo naudoti nuostabųjį „Canon“ EOS R6 fotoaparato giliojo mokymosi technologijos DI paukščių aptikimo automatinio fokusavimo režimą, kuris taip pat yra EOS R5 ir EOS R3 fotoaparatuose. Ši funkcija sumaniai užfiksuoja paukštį ir seka jo judesius, aptinka kūną ir susitelkia ties galva ir net akimis joms patekus į kadrą. „Man labai patinka, kad EOS R6 yra toks intuityvus ir jį paprasta naudoti,“ – sako Kym. © Kym Moseley

Nebūtina keliauti į safarį, kad užfiksuotumėte įspūdingų laukinės gamtos vaizdų – puikių kadrų galite padaryti ir savo kieme arba, Kym atveju, rajono parke. „TikTok“ naudotojas pasakoja apie savo nuotrauką, kurioje užfiksuotas ką tik palesęs nuskrendantis balandis: „Mane visada įkvėpė nuskrendančių balandžių ir egzotinius paukščius rankose laikančių žmonių kadrai. Nusprendžiau tai suderinti šioje nuotraukoje.

Parke yra kavinė, kurioje pardavinėjami paukščių lesalo pakeliai antims, tačiau jie taip pat privilioja ir balandžius. Paprasčiausiai laikiau fotoaparatą vienoje rankoje, o kita ranka prisiviliojau balandį. Naudojau spartų 1/1600 sekundės dalies užrakto greitį, kad sustabdyčiau judesį balandžiui nuskrendant.“

7. Kadrus užfiksuokite dukart

Nespalvota dvigubos ekspozicijos nuotrauka su jaunu vyru trumpai kirptais plaukais.

Kym sako, kad šios dvigubos ekspozicijos nuotraukos nebūtų buvę įmanoma nufotografuoti be „Canon“ EOS R6 fotoaparato funkcijos, rodančios pirmojo kadro „vaiduoklinį atvaizdą“, kurį buvo galima perdengti su antrojo kadro vaizdu ir sulygiuoti akis. „Šis fotoaparatas yra tiesiog nuostabus,“ – sako jis. Ši funkcija taip pat yra keliuose kituose „Canon“ fotoaparatuose, įskaitant EOS 90D, EOS 6D Mark II ir EOS RP. © Kym Moseley

„Tai dar viena nuotrauka, kuriai įkvėpimo suteikė kito žmogaus kūryba,“ – pasakoja Kym apie savo įsimintiną paskutinę fotografiją. „Dvigubos ekspozicijos visuomet prikausto dėmesį, tad norėjau sukurti nuotrauką, kurioje kairioji ir dešinioji akys yra tiksliai perdengtos dviejuose skirtinguose kadruose,“ – aiškina jis. „Teko atlikti keletą bandymų, nes pastebėjau, kad akies vyzdžiai turi būti išdėstyti labai tiksliai.

Tam labai padėjo kelių ekspozicijų režimas mano „Canon“ EOS R6 fotoaparate,“ – tęsia Kym. „Padarius pirmąjį kadrą, jis rodomas vaizdo ieškiklyje arba galiniame ekrane kaip savotiškas vaiduoklis, todėl galite naudoti jį tiksliam vietos nustatymui komponuojant antrąjį kadrą.“

Nesvarbu, ar pasekę Kym pavyzdžiu mesite sau savaitės trukmės iššūkį ir kasdien išbandysite po vieną skirtingą metodą, ar per ilgesnį laiką panaudosite tik kelis iš jų – svarbiausia, kad peržengę savo, kaip fotografo, ribas patirtumėte didelį džiaugsmą ir pasitenkinimą. Nepamirškite pasidalinti savo rezultatais naudodami saitažodį #FreeYourStory ir žymą @canonemea.



Autorius: Matthew Richards

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai

  • PORTRETŲ FOTOGRAFIJA

    Fono šviesinimas ir tamsinimas darant portretus

    Kurkite klasikines apšvietimo konfigūracijas ir darykite kokybiškus nuotaiką skleidžiančius portretus.

  • PORTRETŲ FOTOGRAFIJA

    Patobulinkite asmenukę

    „TikTok“ naudotoja Nina Collins aiškina, kaip namuose užfiksuoti kūrybiškus autoportretus.

  • FOTOGRAFIJOS PAGRINDAI

    Užfiksuokite estetiškas nuotraukas

    Socialinių tinklų nuomonės formuotoja Steffi Marla pasidalina, kaip ji užtikrina, kad jos nuotraukos išsiskirtų internete.

  • GATVIŲ FOTOGRAFIJA

    Portretai spausdinimui

    Fotografas ir „TikTok“ žvaigždė Kym Moseley dalijasi savo patarimais, kaip padaryti ir dalytis dėmesį patraukiančiais nepažįstamųjų kadrais.