MAKROFOTOGRAFIJA

Atraskite slaptą vabzdžių pasaulį

Atskleiskite slaptą šių mažų padarėlių gyvenimą, pasinaudodami stambaus plano fotografo Pierre‘o Anqueto patarimais.
Rudas šokliavoris iš arti.

„Prieš panerdamas į makrofotografiją, aš tikrai nebuvau didelis vabzdžių mėgėjas“, sako prancūzų fotografas Pierre‘as Anquetas. „Bet dabar manau, kad pažvelgus iš arčiau jie yra labai gražūs.“

„Pradėjau fotografuoti kraštovaizdžius ir portretus, bet pamačiau amerikiečių makrofotografo Thomaso Shahano vaizdo įrašą ir viskas: makrofotografiją tiesiog pamilau“, sakė jis.

Neįtikėtinos stambaus plano nuotraukos gali atrodyti patyrusių ir brangiausią įrangą turinčių fotografų sritis, bet, tiesą sakant, jas įmanoma padaryti turint įvairų biudžetą. Prieš įsigydami specialų makroobjektyvą galite paeksperimentuoti su stambaus plano fokusavimu naudodami savo rinkinio objektyvą.

1. Kūrybiškai fotografuokite iš arti naudodami rinkinio objektyvą

Ant lapo kabantis maldininkas.

Fotografuojant makrorežimu svarbu ne tai, kaip arti esate nuo objekto, bet kiek jis yra padidintas. „Jeigu norite fotografuoti stambaus plano kadrus, bet neturite pakankamai lėšų makroobjektyvui, galite padaryti išties įdomių kadrų artinančiu objektyvu“, sakė Pierre‘as. Nufotografuota su „EOS 90D“ ir objektyvu „EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM“, nustatymai: 55 mm, 1/3200 sek., f/5.6 ir ISO640. © Pierre Anquet

Nors tikras makroobjektyvas gali stulbinamai padidinti vaizdą, standartinis artinantis objektyvas gali pakankamai arti sufokusuoti, kad gautumėte įspūdingą stambesnio vabzdžio kadrą.

„Šiems kadrams atradau maldininkų rūšį Empusa“, paaiškino Pierre‘as. „Šis vabzdys yra maždaug 3–4 cm ilgio, todėl galėjau užpildyti visą kadrą objektyvu „Canon EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM“. Sunkiausia buvo pakankamai priartėti prie vabzdžio fotografuojant – rekomenduočiau anksti atsikelti, nes švintant jie yra mažiau aktyvūs.“

Objektyvai „EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM“ ir „EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM“ turi integruotas makrofotografijos žiedines blykstes, kurios suteikia įdomų ir menišką apšvietimą, dabar prieinamą ne tik profesionalams, bet ir pradedantiesiems.

Neskaitant automatinio fokusavimo, Pierre‘as naudoja ir kitą būdą maksimaliam padidinimui pasiekti – jis nustato didžiausią objektyvo židinio nuotolį, perjungia rankinį fokusavimą ir suka fokusavimo žiedą iki jo mažiausio fokusavimo atstumo, tada švelniai pajudina fotoaparatą pirmyn ir atgal, kad ryškiai sufokusuotų savo objektą.

Pierre'as fotografuoja be trikojo, bet jis praverstų makrofotografijai, nes bet koks fotoaparato virpėjimas jaučiamas stipriau. „Jis yra per didelis ir trukdo. „18–55 mm objektyvas puikiai tinka fotografuojant be trikojo, nes yra labai mažas ir turi labai naudingą vaizdo stabilizatorių.“

2. Tikroviškas dydis su makroobjektyvu

Stambiu planu nufotografuotas oranžinės ir rudos spalvos voras ant šakos.

Šokliavoriui fotografuoti Pierre'as naudojo objektyvą „EF-S 60mm f/2.8 Macro USM“. „Jis mažesnis už maldininką, bet galėjau į kadrą įtraukti daugiau aplinkos“. Fotografuota fotoaparatu „EOS 90D“ ir objektyvu „EF-S 60mm f/2.8 Macro USM“, nustatymai 1/250 sek., f/8 ir ISO500. © Pierre Anquet

Stambiu planu nufotografuotas ant šakos kabantis maldininkas.

Daliai savo nuotraukų Pierre‘as naudojo fokusavimo sluoksniavimo metodą. „Didžiausias kadrų skaičius, kurį padariau vienam fokusavimo sluoksniavimui, siekė 28 kadrus. Maldininkas buvo ant šakos, o aš norėjau, kad visas vabzdys būtų sufokusuotas. Darydamas daug kadrų ir judindamas fotoaparatą galėjau sufokusuoti galvą, kojas ir kūrną. Fotografuota fotoaparatu „EOS 90D“ ir objektyvu „EF-S 60mm f/2.8 Macro USM“, nustatymai: 1/250 sek., f/9 ir ISO200. © Pierre Anquet

Kompaktiškas, tobulai ryškus objektyvas, kaip antai „Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM“, gali tapti puikiu pirmuoju žingsniu į makrofotografijos pasaulį. Nustačius mažiausią fokusavimo atstumą, jis tikroviškai padidina (1 k.), todėl fotoaparato jutiklyje sufokusuotos detalės yra to paties dydžio kaip tikrovėje.

Fotografuojant stambiu planu verta prisiminti, kad lauko gylis yra itin mažas. Naudodami mažesnį diafragmos nustatymą, pvz., f/11 ir f/16, lauko gylį padidinsite, bet kartu sumažinsite ir šviesos kiekį. Atitinkamai pailgės išlaikymas, todėl sujudėjus fotoaparatui arba objektui vaizdas gali išsilieti.

Šiai problemai išspręsti galite padidinti ISO, kad būtų mažesnė ekspozicijos trukmė. „Naudodamas „EOS 90D“ galiu be jokių problemų rinktis iki ISO2000. Bet reikia tinkamos vaizdo ekspozicijos – jei vėliau bandysite padidinti ją su programine įranga, vaizdas bus labai nešvarus.“

Stambiu planu nufotografuota vabzdžio galva su rasos lašeliu ant jos.

Pierre'as rekomenduoja 3–5 k. didinimui naudoti „Speedlite“. „Pagrindinį apšvietimą vis tiek suteikia saulė“, sako jis. „Bet blykstė padeda šiek tiek išryškinti objektą.“ Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS 60D“ (dabar jį pakeitė „Canon EOS 90D“) ir objektyvu „Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro Photo“ su blykste „Speedlite 430EX II“, nustatymai: 1/250 sek., f/10 ir ISO400. © Pierre Anquet

Populiarus makrofotografų naudojamas metodas lauko gyliui padidinti yra fokusavimo sluoksniai. Tuo tikslu padaroma serija vienodų vaizdų ir rankomis kiekvienam jų paslenkama fokusavimo padėtis. Sufokusuotos kiekvieno vaizdo sritys tada gali būti sujungtos programinėje įrangoje, kad būtų sukurta ryškesnė nuotrauka.

„Canon EOS 90D“ turi integruotą fokusavimo diapazono funkciją, kuri gali automatiškai padaryti kadrus fokusavimo sluoksniams programoje „Canon Digital Photo Professional“. „Pasitreniravus visa tai lengva“, aiškina Pierre‘as. „Pasirenku nepertraukiamo fotografavimo režimą, rankomis nustatau fokusavimą į artimiausią objekto dalį ir tada fotografuodamas kadrų seriją lėtai priartinu fotoaparatą prie vabzdžio“.

3. Didesnis už tikrovę dydis su specialiais objektyvais

Iš arti nufotografuotas šokliavoris ant žemės.

„Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro Photo“ – unikalus objektyvas, kuriuo galima priartinti fotografuojamus objektus 5 k. jų tikro dydžio. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS 90D“ ir objektyvu „Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro Photo“, nustatymai: 1/250 sek., f/9 ir ISO800. © Pierre Anquet

Maldininko veido makrofotografija.

Pierre‘as entuziastingai tvirtina, kad objektyvas „MP-E 65mm“ yra labai universalus. „Padidinus 1 k. galima užpildyti visą kadrą, jei fotografuojamas didesnis vabzdys, pvz., drugelis arba cikada, o tada galima pereiti prie 5 k. padidinimo ir fotografuoti labai mažus vabzdžius.“ Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS 90D“ ir objektyvu „Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro Photo“, nustatymai: 1/160 sek., f/8 ir ISO2000. © Pierre Anquet

Tikslus fokusavimas ypač svarbus dirbant su ypač dideliu, pvz., 5 k., didinimu, nes atitinkamai padidėja ir klaidos. Siekdamas užtikrinti tikslumą, kai fotografuoja vabzdžius, Pierre‘as stebi vaizdą naudodamas didelį galinį fotoaparato „Canon EOS 90D“ ekraną. „Galiu rankomis priartinti ir tiksliai matyti, kas yra sufokusuota“, sako jis. „Visų pirma pasuku žiedą ant objektyvo, kad nustatyčiau padidinimą, tada priartėju prie objekto, o tada pažiūriu ekrane, kad jis būtų tobulai sufokusuotas ir nufotografuoju.“

Pirmuosius makrofotografijos kadrus galite padaryti fotografuodami daiktus namuose: tai gali būti kilimo raštas ar naminis augalas ant palangės, o tada galėsite pradėti kurti įmantrias vabzdžių nuotraukas.


Autorius: Marcus Hawkins

Susiję produktai

Susiję straipsniai