Judėjimo fotografavimas naudojant ilgą išlaikymą – Raudonosios linijos iššūkio nugalėtojo patarimai

Piotras Skrzypiecas, 2021 m. Raudonosios linijos iššūkio „Šviesa tamsoje“ nugalėtojas, paaiškina, kaip suteikti kraštovaizdžiui dinamiškumo fotografuojamais gražiais šviesų pėdsakais.
Automobilių šviesų pėdsakai vakaro šviesoje virš išgaubto tilto. Tirštas rūkas kaip debesis užkloja tilto atramas ir žemę po juo.

Dieną – turistų gidas, vakare – šviesos pėdsakų fotografas Piotras Skrzypiecas, žinodamas nuostabiai gražias vietas ir pasinaudodamas ilgo išlaikymo technikomis, kuria stulbinamas kraštovaizdžio fotografijas Slovėnijoje ir kitur. Tad nekeista, kad jis tapo „Canon“ įžanginio Raudonosios linijos iššūkio nugalėtoju.

Šio fotografijos konkurso užduotimi – „šviesa tamsoje“ – siekta pagilinti mėgėjų fotografų įgūdžius. Trys Piotro nuotraukos pateko į teisėjų galutinį tinkamiausių fotoaparatų sąrašą, o jo mįslinga rūko gaubiamo viaduko nuotrauka išrinkta viso konkurso nugalėtoja.

Naudodamasis ilgesniu išlaikymu Piotras pavertė ryškią važiuojančių automobilių priekinių žibintų šviesą vingiuojančiais spalvos ruožais. Ilgas išlaikymas – tai fotografavimas nustačius lėtą užrakto greitį, jis gali trukti nuo kelių sekundžių iki kelių valandų, todėl judantys objektai suliejami. Šiai technikai nereikia specialaus fotoaparato ar objektyvo, o rezultatai būna įspūdingi. Naudojant ilgą išlaikymą galima ne tik sulieti judesį, bet ir įleisti daugiau šviesos į fotoaparatą, o ISO sumažinti, todėl vaizdo kokybė pagerėja.

Čia Piotras aptaria kitose savo nuotraukose esančias vietoves ir pataria, kaip padaryti panašias šviesų pėdsakų fotografijas.

1. Nefotografuokite naktį

Šviesos dryžiai nakties kelyje, vingiuojančiame aukštyn miškinga kalva link grupės baltų pastatų pilkais stogais.

Pasak Piotro, nufotografuoti šviesos dryžius gana paprasta. „Reikia tik standartinės fotoaparato įrangos, trikojo ir pasirinkti gerą vietą, – sako jis. – Padaryti tokią nuotrauką nesudėtinga, o rezultatas, kurį matote savo LCD ekrane, visada įspūdingas. Kartais šių nuotraukų nė nereikia redaguoti, nes jos ir taip puikiai atrodo.“ Nufotografuota „Canon EOS 5D Mark IV“ su „Canon EF 16-35mm f/2.8L USM“ objektyvu (dabar yra naujesnė versija „Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM“), nustatymai 18 mm, 25 sek., f/11 ir ISO1000. © Piotr Skrzypiec

Prietema daug tinkamesnė šviesos pėdsakų nuotraukoms nei tamsi naktis – dangus bus tamsus, bet spalvos dar bus matyti ir atrodys įdomiai. Jei viskas juoda ir neryšku, nuotraukos atmosfera gali būti labai sunki, todėl pradėkite fotografuoti tada, kai aplink pakanka šviesos pastatams, kalvoms ir kitoms peizažo dalims užfiksuoti. „Svarbiausia tos 20 paskutinių „mėlynosios valandos“ minučių“, – sako Piotras. – O vėliau šešėliai jau bus per tamsūs, šviesos per ryškios, ir nebepavyks sukurti darnios nuotraukos.“

2. Išstudijuokite

Šviesos pėdsakai širdies formos kelyje, priekiniai ir galiniai žibintai skleidžia auksinę ir raudoną šviesas.

Eismas – esminis elementas, bet stenkitės pridėti ką nors nuo savęs. „Jei esate kelyje, suprantama, kad juo reguliariai važiuos automobiliai. Tačiau šiame širdies formos kelyje taip nėra. Kai fotografavau šį kelią 2014 metais, laukiau kelias valandas, melsdamas, kad atvažiuotų koks nors automobilis. Tad šiai nuotraukai paprašiau žmonos nuvažiuoti šią kelio atkarpą mūsų automobiliu!“ Nufotografuota „Canon EOS 5D Mark IV“ su „Canon EF 24-105mm f/4L IS USM“ objektyvu (dabar yra nauja versija „Canon EF 24-105mm f/4L IS II USM“), nustatymai: 50 mm, 30 sek., f/8 ir ISO800. © Piotr Skrzypiec

Regis, tai savaime suprantama, tačiau turite įsitikinti, kad jūsų pasirinktas kelias matomas tuo metų laiku, kuriuo norite fotografuoti. Vieta gali gerai atrodyti žiemą, bet vasarą gražiausią vaizdą gali užstoti medžiai.

„Rengiantis fotografuoti, visada verta ieškoti iškilios vietos, nuo kurios aiškiai matysite kelią, – pataria Piotras. – Prieš kelerius metus buvau grįžęs į šią vietą vidurvasarį. Nors naktį buvo galima įžiūrėti šviesos ruožų brėžiamą kelio širdies formą, kelią užstojo vynuogynas, todėl vaizdas buvo neaiškus. Per tą laiką daug kas buvo pakeista. Pastatyta nauja platforma fotografams, kurioje pakanka vietos bent 10-čiai trikojų. Be to, iškirstas priekiniame fone augęs vynuogynas, tad daili kelio forma dabar matyti geriau.“

3. Planuokite kompoziciją

Šviesos pėdsakai vingiuotame kalnų kelyje vakaro šviesoje, aiškiai matomi tolumoje.

Fotografuojant tamsiame kelyje svarbiausia saugumas. „Apsivilkite labai aiškiai matomą liemenę ir įsijunkite žibintą, kad jus tikrai pastebėtų, – sako Piotras. – Jokia nuotrauka neverta sužalojimų, todėl būtinai saugiai pasistatykite trikojį, ypač jei fotografuojate nuo tilto ar kitos pakylėtos vietos.“ Fotografuota su fotoaparatu „Canon EOS 5D Mark IV“ su „Canon EF 16-35mm f/2.8L USM“ objektyvu, nustatymai: 24 mm, 562 sek., f/9 ir ISO200.

Nors fotografuosite nakčiai ateinant, nustatykite dienos režimą, kad turėtumėte daug laiko kadrui nustatyti. „Jei norite padaryti gerą nuotrauką, turite pagalvoti apie foną ir priekinį planą, ir kaip užpildyti šiuos plotus, – pataria Piotras. –

Taip pat pravartu pažiūrėti į eismo trasą kaip į vedančią liniją – ji kreipia žvilgsnį nuo priekinio plano į foną. Geriausiai tai pasiseka pavykus rasti S formos kelią, vingiuojantį per peizažą, pavyzdžiui, į bažnyčią ar kalną, ar kitą aiškiai pritraukiantį dėmesį tašką.“

4. Pasirūpinkite, kad nuotraukos būtų ryškios

Pasistatęs „Canon“ fotoaparatą ant trikojo berniukas fotografuoja vynuogyną nuo aukštesnės vynuogyno vietos.

Piotras pasiėmė sūnų Jureką į fotosesiją Dreisiebnerio ūkyje, ir paaiškino, kaip svarbu naudoti tvirtą trikojį. Neįgudusia ranka laikant fotoaparatą ir nustačius lėtą užrakto greitį, vaizdas gali susilieti. Naudojantis dviejų sekundžių laikmačiu, kaip Piotras, išvengiama fotoaparato virpesių, kuriuos sukeliame nuspausdami užrakto mygtuką, bet taip pat galima naudoti nuotolinį užrakto paleidimą, pavyzdžiui, „Canon RC-6“ belaidį nuotolinį valdiklį, „Canon RS-60E3“ nuotolinį jungiklį, „Canon BR-E1“ belaidį nuotolinį valdiklį arba įjungti jį „Canon Camera Connect“ programėle.

Norėdami, kad nejudamos jūsų nuotraukos dalys galutiniame kadre būtų ryškios, turite užfiksuoti fotoaparatą ant trikojo reikiamoje padėtyje ir stengtis neliesti jo ekspozicijos metu. Paprasčiausiai naudoju fotoaparato automatinį dviejų sekundžių laikmatį, – aiškina Piotras. – Tik peržiūriu kompoziciją, nuspaudžiu mygtuką ir po dviejų sekundžių įsijungia išlaikymas.“

„Canon“ beveidrodiniuose ir DSLR fotoaparatuose yra automatinio išlaikymo funkcija. Kai Piotras fotografuoja su DSLR fotoaparatais, turinčiais šią funkciją, taip pat naudoja veidrodžio užrakinimo funkciją. Aktyvinta ji užrakina veidrodį, kad jis nekliudytų, ir vėlina ekspozicijos pradžią, sumažindama bet kokių vibracijų tikimybę aparato viduje, kad jos nesugadintų vaizdo ryškumo. „Tačiau su beveidrodiniais fotoaparatais tokių problemų nekyla, – sako Piotras, – nes čia nėra veidrodžio!“

5. Fotografuokite dar ilgiau

Priartintas šviesų pėdsakų kadras širdies formos kelyje ir aiškiai matomas raudonų plytų pastatas bei jį supantis vynuogynas.

„Štai šiame širdies formos kelyje reikia nustatyti bent 30 sekundžių išlaikymą, – sako Piotras. – Todėl, kad jis pervažiuojamas per 30 sekundžių, žinoma, jei nesate F1 vairuotojas! Darydami šviesų pėdsakų nuotraukas, apskaičiuokite, per kiek automobilis nuvažiuoja jūsų pasirinktą kelio atkarpą, ir nustatykite tokią užrakto trukmę. Tada koreguokite diafragmą ir ISO, kol gausite reikiamą šviesumo lygį.“ Nufotografuota fotoaparatu „Canon EOS 5D Mark IV“ ir objektyvu „Canon EF 24–105 mm f/4L IS USM“, nustatymai: 88 mm, 30 sek., f/9 ir ISO1000. © Piotr Skrzypiec

Labai svarbu galimybė valdyti ekspozicijos trukmę. Visi EOS fotoaparatai – nuo „Canon EOS 4000D“ iki „Canon EOS 5D Mark IV“ – suteikia galimybę įrašyti iki 30 sekundžių trukmės išlaikymą. Pirmenybės užraktui (Tv) režimas jums leidžia nustatyti tikslų išlaikymo laiką (užrakto greitį), o fotoaparatas automatiškai koreguoja diafragmą. Galite nustatyti savo ISO pagal vaizdą.

Fotografuodami rankiniu (M) režimu, taip pat galite valdyti diafragmą ir pasiekti tobulo ryškumo lygį. Kad galėtumėte dar tiksliau pritaikyti savo nuostatas, naudokitės „Canon“ viso kadro beveidrodiniuose fotoaparatuose, kaip antai „Canon EOS RP“, esančiu Lanksčios vertės (Fv) režimu. Iš esmės tai visiškai automatinis režimas, leidžiantis bet kada valdyti užrakto greitį, diafragmą ir (arba) ISO.

Naudodami ilgesnį nei 30 sekundžių išlaikymą, turėsite naudoti Lemputės režimą. Kai kurių EOS fotoaparatų režimų ratuke yra „B“ parinktis, tačiau kituose reikia pasirinkti rankinį režimą ir pasukti už 30 sekundžių užrakto greičio parinkties.

6. Ekspozicijos nustatymas

Žinoma, jei norite, kad automobilių šviesos nuotraukoje būtų kaip ilgi, vingiuoti dryžiai, reikalingas, palyginti, ilgas išlaikymas, bet tiksli jo trukmė nebūna vienoda. „Viskas priklauso nuo kelio pobūdžio ir eismo intensyvumo, – paaiškina Piotras. – Paprastai greitkelyje nereikia 30 sekundžių išlaikymo, nes ten daug automobilių ir daug šviesų dryžių. Tačiau yra ramesnių vietų, ir jose tinka tik labai ilgas išlaikymas.

Visada stengiuosi naudoti f/8 arba f/11 diafragmą. Paprastai netinka platesnė nei f/8 diafragma, nes kai kurios kadro dalys gali būti neryškios. Jei padidinote ISO, pavyzdžiui, iki ISO800 – gerai. Jei nuotrauka per daug triukšminga, galėsite tai sutvarkyti redaguodami ją. Naujausiuose fotoaparatuose, kaip antai „Canon EOS R5“, kurį gavau kaip prizą, ISO800 visiškai nejuntamas – nuotraukoje nematau jokio triukšmo, jei naudoju šį parametrą.“ „EOS R5“ aparato ISO diapazonas yra ISO 100–51 200, tad ISO800 yra gana žemas jautrumas, ir jį naudojant prieblandoje gaunama puiki vaizdo kokybė.

7. Pasirinkite tinkamą rinkinį

Šviesos pėdsakai dvipusio eismo kelyje, raudoni – viena kryptimi, balkšvai geltoni – kita kryptimi, matomi žiemos naktį pro medžius be lapų apsnigtų kalnų papėdėje.

Didžiausia problema – matomi šviesos dryžių pertrūkiai, susidarantys, jei automobiliai stabteli arba nespėja nuvažiuoti visos kelio atkarpos. „Tai galite ištaisyti nustatę ilgesnį išlaikymą, – sako Piotras. – Jei 30 sekundžių nepakanka, perjunkite į Lemputės režimą ir naudokite nuotolinį paleidimą, kad užraktas liktų atidarytas tiek laiko, kiek jums reikia.“ Nufotografuota fotoaparatu„Canon EOS 5D Mark IV“ su „Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM“, nustatymai 100 mm, 30 sek., f/10 ir ISO100. © Piotr Skrzypiec

Nebūtina naudoti L serijos profesionalių objektyvų, kad nufotografuotumei šviesų pėdsakus kaip profesionalas. Kompaktišką, lengvą objektyvą, kaip antai „Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM“ arba „RF 35mm F1.8 Macro IS STM“, lengviau nešiotis, bet jo pavyks padaryti ryškioms, aiškioms nuotraukoms.

„Kad pavyktų aiški nuotrauka, dažniausiai naudosite mažą diafragmą, todėl nebūtinai reikia objektyvo su greita didžiausia diafragma, kaip antai f/1.8 arba f/2.8, – sako Piotras. – Visada naudoju priartinančius objektyvus, nes jie teikia daugiau galimybių kadruoti vaizdą, tačiau iš tiesų objektyvo pasirinkimas ne taip svarbu, kaip kiti aspektai, kaip antai, naudojamas trikojis ir eismo intensyvumas. Tiesiog vaizdas turi būti ryškus, ir viskas!“

Tai štai. Fotografuojant šviesų pėdsakus galima puikiai išmokti valdyti išlaikymą ir fotografijoje įamžinti tokius dalykus, kurie nematomi plika akimi. Ir visai nereikia sudėtingos fotoaparato įrangos, bet rezultatai gali būti įspūdingi – paklauskite Piotro!

Autorius: Marcus Hawkins

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai

Šviesos tapybos fotografija

Tapykite stulbinamus paveikslus naudodami šviesos šaltinius ir ilgą išlaikymą.

Fotografuokite nuotoliniu būdu

Sužinokite apie nuotolinio fotografavimo privalumus fotografuojant bet kokio tipo nuotraukas.

Nespalvotų nuotraukų darymas naudojant ilgą išlaikymą

Sužinokite, kaip Stephen McNally užfiksuoja mistines nespalvotas nuotraukas naudodamas ilgą išlaikymą.

Judesio fotografavimas

Sužinokite, kaip įamžinti judesį ir papildyti savo nuotraukas judėjimo pojūčiu.