MAKROFOTOGRAFIJA

Maisto fotografija stambiu planu

Atraskite ir įamžinkite mažyčius paslėptus pasaulius kasdieniuose objektuose pasitelkdami stulbinamą „Canon“ makroobjektyvų skaidrumą.
Stambiu planu makrorežimu nufotografuotos dvi vaisinės pastilės su dideliu cukraus kristalu, sudarančiu lašo formą, iš dalies uždengiančiu abu saldėsius; fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R10“ su objektyvu „Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM“.

Pagalvojus apie makrofotografiją, maistas dažnu atveju gali netapti pokalbio objektu dėl tradicinių šio žanro objektų, tokių kaip vabzdžiai ir gėlės. Tačiau maisto fotografija yra neįtikėtinai prieinama, o daugybė potencialių objektų yra lengvai pasiekiami jūsų namuose. Be to, nereikia tikėtis gero oro ar kad objektas nesujudės, jog pavyktų užfiksuoti puikių rezultatų.

Bet tai nereiškia, kad visada lengva užfiksuoti ką nors, kas kilstelėtų vaizdų kokybę fotografuojant pietus. Vienas iš būdų kitaip pažvelgti į maisto fotografiją – naudoti makroobjektyvą, kad galėtumėte priartėti labai arti ir sukurti stulbinamų abstrakcijų, kurios gali sužavėti žiūrovą. Taip pat galite išbandyti tokias technikas kaip fokusavimo sluoksniavimą. Dabar tai daryti kaip niekada lengva dėl novatoriškų funkcijų, įdiegtų kai kuriuose naujausiuose „Canon“ fotoaparatuose, pavyzdžiui, „Canon EOS R10“.

Metėme iššūkį makrofotografui Matt Doogue išbandyti maisto fotografiją. Jis labiau pripratęs fotografuoti makrorežimu gamtoje, jo specializacija – vabzdžių, augalų ir grybų fotografija, todėl buvimas patalpoje ir fotografavimas virtuvėje pasirodė esąs įdomi patirtis, dėl kurios jis visiškai kitaip pažvelgė į makrofotografiją.

Šiame straipsnyje jis dalijasi kai kuriais atrastais dalykais.

1. Ieškokite tekstūrų, formų, spalvų ir raštų

Stambiu planu makrorežimu padaryta šalavijo lapo nuotrauka, kurioje detaliai matyti visos gyslelės; fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R10“ su objektyvu „Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM“.

Fotografuodamas maistą stambiu planu, Matt sugebėjo užfiksuoti visas šalavijo lapo gyslelių detales. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R10“ su objektyvu „Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM“; nuostatos: 1/60 sek., f/6,3 ir ISO 400. Matt Doogue

Spalvinga makrorežimu užfiksuota saldainių juostelė, nufotografuota naudojant 1:1 padidinimą; fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R10“ su objektyvu „Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM“.

Matt anksčiau nebuvo svarstęs fotografuoti maisto stambiu planu. „Visada ieškau naujo iššūkio, kuris mane įkvėptų, – prisipažįsta jis. – Daug įkvėpimo semiuosi fotografuodamas kitus makrofotografijos objektus, tad pasvarsčiau, kodėl nepabandžius fotografuoti maisto.“

Maistas, kuris ypač gerai tinka fotografuoti ypač stambiu planu makrorežimu, turi būti įdomios tekstūros, rašto, spalvos ar formos. „Viskas, kas padengta cukrumi, atrodo nuostabiai, nes cukraus kristalai atrodo kaip deimantai fotografuojant juos iš arti, – pataria Matt. – Dauguma saldumynų turi tekstūrų, iškilimų ir formų, kurios puikiai tinka, be to, pastebėsite, kad saldumynai dažnai yra ryškių spalvų – raudonų, geltonų, rausvų ir žalių.

Daržovės, tokios kaip žiediniai kopūstai, kopūstai ir net svogūnai, yra įdomios struktūros. Kuo natūralesnis produktas, tuo didesnė simetrija, o fotografuojant pagamintus produktus, tokius kaip saldainiai, gali pavykti užfiksuoti geresnius abstrakčius rezultatus.“

2. Apgalvokite apšvietimą

Apšviesta iš viršaus

Apšviesta iš šono

Matt apšvietimas dažnai yra svarbus kuriant makrofotogafijas, tačiau maistas labai skiriasi nuo jo įprastai fiksuojamų dalykų. „Man nė iš tolo nereikėjo išsklaidyti šviesos tiek, kiek būtų reikėję fotografuojant kažką blizgaus, pavyzdžiui, vabalą“, – sako jis.

Šiam projektui Matt įsigijo nebrangią mažą šviesdėžę, nors visada galite pabandysi pasigaminti patys. Jis naudojo šviesos diodų lemputes, kad išryškintų objekto elementus.

„Taip pat galite sukurti seriją, kurios kiekvienas vaizdas atrodo visiškai kitoks, – pataria Matt. – Tarkim, su cukrinių čiulptukų vaizdais. Tai apvalus apskritimas su juoda skyle, bet apšvietus skirtingais kampais kaskart jis gali atrodyti visiškai kitaip, net jei fotoaparatas ir objektyvas yra tie patys.“

Jei neturite apšvietimo įrangos, galite dirbti ir su natūralia šviesa, ypač jei galite fotografuoti maistą prie lango ir dirbti naudodami dienos šviesą. Naudojant reflektorių, net ir pasigamintą namuose iš virtuvinės folijos, taip pat galima nukreipti šviesą į objektą.

3. Pasirinkite maisto fotografijai tinkamą makroobjektyvą

Stambiu planu makrorežimu padaryta avietės nuotrauka, kurioje matyti stiebeliai ant kiekvieno mažyčio kaulavaisio; fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R10“ su objektyvu „Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM“.

Šviežios avietės nuotrauka stambiu planu, nufotografuota maksimaliai padidinus; apšviesta iš viršaus dešinėje ir šiek tiek už uogos, siekiant užfiksuoti šešėlį ir formą. Tai buvo pirmas kartas, kai Matt fotografavo su „Canon EOS R10“. Fotografą labai sužavėjo fotoaparato galimybės. „Vaizdo kokybė puiki, atsižvelgiant į tokią mažą fotoaparato kainą, – sako Matt. – Neįtikėtina.“ Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R10“ su objektyvu „Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM“; nuostatos: 1/60 sek., f/7,1 ir ISO 1250. Matt Doogue

Nors fotografuoti maistą galima naudojant daug skirtingų tipų objektyvų, norint gauti geriausius, detaliausius rezultatus, derėtų ieškoti objektyvo su žyma „makro“.

Yra variantų, tinkančių įvairiems biudžetams ir fotografavimo stiliams. Objektyvas „Canon RF 85mm F2 MACRO IS STM“ – puikus variantas, nes yra lengvas ir pasižymi mažu fokusavimo atstumu. Didinimo santykis yra 0,5 k., bet vis tiek galite kurti detalius kadrus, taip pat šiek tiek atsitraukti, kad galėtumėte parodyti daugiau konteksto, jei norite. Tiems, kurie turi didesnį biudžetą ir nori kuo labiau priartėti, „RF 100mm F2.8L MACRO IS USM“ yra puikus pasirinkimas, suteikiantis 1,4 k. didinimą, užtikrinantį tuos abstrakčius nežemiškus kadrus.

Daugiau patarimų rasite mūsų geriausių pradedantiesiems skirtų makrofotografijos rinkinių ir geriausių „Canon“ objektyvų maisto fotografijai vadovuose. Taip pat galite pasinaudoti patogia „Canon“ objektyvų ieškyklės priemone, pritaikančia rekomendacijas pagal fotoaparatą, norimą fotografuoti žanrą ir suteikiančia daugiausia vertės.

4. Išbandykite fokusavimo sluoksniavimą

Stambiu planu makrorežimu nufotografuotas korėtas batonėlis, parodant oro burbuliukų konsistenciją; fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R10“ su objektyvu „Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM“.

Korėto šokoladinio batonėlio gabaliukas, nufotografuotas maksimaliai padidinus; apšvietimas iš viršaus dešinėje ir šiek tiek už batonėlio, siekiant pridėti šešėlio ir kontrasto; fotografuota naudojant trikojį ir fokusavimo sluoksniavimą fotoaparate, kad būtų užtikrinta, jog kiekviena vaizdo dalis yra sufokusuota. „Maistas puikiai tinka pasipraktikuoti fokusavimo sluoksniavimą, – sako Matt. – Namuose galite eksperimentuoti, kad pamatytumėte, kiek sluoksnių (vaizdų) reikia norimam lauko gyliui pasiekti.“ Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R10 “ su objektyvu „Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM“; nuostatos: 1/60 sek., f/7,1 ir ISO 1250. Matt Doogue

Stambiu planu nufotografuotas korėtas batonėlis, apšviestas iš galo, suteikiant žėrinčių žarijų efektą, kurį suteikia oro burbuliukai; fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R10“ su objektyvu „Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM“.

Dar vienas korėto batonėlio gabaliukas. Šį kartą apšviestas iš galo, suteikiant rusenančio laužo įspūdį. Dar kartą naudojamas fokusavimo sluoksniavimas fotoaparate. „Dėl fotoaparate EOS R10 įdiegto fokusavimo sluoksniavimo darbas buvo daug lengvesnis, – entuziastingai sako Matt. – Paprastai sluoksniuoju rankiniu būdu, bet su EOS R10 procesas įvyko labai sparčiai. Per minutę padariau tai, kas užtrukdavo valandų valandas.“ Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R10“ su objektyvu „Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM“; nuostatos: 1/50 sek., f/7,1 ir ISO 250. Matt Doogue

Fokusavimo sluoksniavimas – tai technika, kai sujungiami vaizdai, užfiksuoti naudojant skirtingus fokusavimo taškus. Tai galite daryti rankiniu būdu, naudodami, pavyzdžiui, gylio komponavimo priemonę „Canon“ programinėje įrangoje „Digital Photo Professional“ (DPP), tačiau tokiuose fotoaparatuose kaip „Canon EOS R10“ ir EOS R7 tai galima daryti pačiame fotoaparate.

„Ši galimybė sutaupys išties daug laiko, – sako Matt. – Su EOS R10 galėjau per minutę nufotografuoti 100 vaizdų, skirtų fokusavimo sluoksniams, tada vaizdas buvo greitai apdorotas fotoaparate. Kai bandžiau šią techniką anksčiau, turėjau nusipirkti visiškai naują aukštos klasės kompiuterį, kad galėčiau susitvarkyti su vaizdo failais ir sujungti juos vaizdų redagavimo programinėje įrangoje. Dabar galiu nustatyti, kad EOS R10 sukurtų sudėtinį vaizdą, ir greitai dirbti su vienu vaizdo failu. Tai išties paskatino dažniau išbandyti šią techniką.“

„Be to, fotoaparatas pateikia jums individualius vaizdus. Tai puiki galimybė, jei vėliau nuspręsite, kad jums nereikia baigto sluoksniavimo, pavyzdžiui, jei norite daugiau minkštumo pirmame plane. Turėdami visus failus, turite laisvę ar kūrybišką galimybę sureguliuoti dalykus tiksliai taip, kaip norite.“

Visuose EOS R sistemos fotoaparatuose yra galimybė ekrane matyti rankinio fokusavimo piką, kai ryškiomis spalvomis išskiriamos sufokusuotos vaizdo sritys.

5. Tyrinėkite įvairius objektus

Stambiu planu makrorežimu nufotografuoti cukraus kristalai ant vaisinės pastilės paviršiaus; fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R10“ su objektyvu „Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM“.

Žiūrėdamas į objektą per makroobjektyvą, Matt gali įvertinti jo struktūros grožį. Maksimaliai padidinus, šios vaisių pastilės paviršius yra visiškai neatpažįstamas. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R10“ su objektyvu „Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM“; nuostatos: 1/60 sek., f/7,1 ir ISO 250. Matt Doogue

Stambiu planu makrorežimu nufotografuotos trys vaisinės pastilės, vidurinė apšviesta iš galo, kad atrodytų švytinti; fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R10“ su objektyvu „Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM“.

Šis kadras buvo sukurtas su trimis vaisinėmis pastilėmis; dvi iš šonų esančios pastilės iš dalies dengia foniniu apšvietimu apšviestą pastilę. „Pirmiausia išbandykite makrofotografiją su negyvais objektais, – pataria Matt. – Pripraskite prie apšvietimo ir to, kaip veikia fotoaparatas. Namuose puikiai tinka išbandyti maisto fotografiją.“ Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R10“ su objektyvu „Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM“; nuostatos: 1/60 sek., f/7,1 ir ISO 250. Matt Doogue

Jei maisto fotografija jums nauja sritis, gali atrodyti, kad sulėtėjimas ir apgalvotas darbas yra iššūkis. Tačiau tai gali padėti atverti akis ir pamatyti objektą kitaip. Šis iššūkis taps galimybe kurti naujus vaizdus ir tyrinėti fotografiją iš sąmoningumo perspektyvos.

„Ypač susižavėjau šia patirtimi fotografuodamas vaisines pastiles, – sako Matt. – Mane užbūrė maisto pasaulis. Visi šie maži dalykai, kuriuos tiesiog gaunate prekybos centre: juos paimate, susidedate į krepšelį, suvalgote – iš tikrųjų neįsižiūrite į juos ir neįvertinate sudėtingumo ir dizaino, ypač natūralių produktų. Daug meno kūrinių yra įkvėpti gamtos, ir galite suprasti kodėl, kai fotografuodami iš arti matote šiuos nuostabius gamtos sukurtus dizainus ir struktūras.“

6. Kurkite intriguojančius vaizdus

Stambiu planu makrorežimu nufotografuotas raudongūžio kopūsto griežinėlis; fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R10“ su objektyvu „Canon RF 85mm F2 MACRO IS STM“.

„Niekada negalvojau apie maistą kaip apie makrofotografijos objektą, bet nuo šiol požiūris pasikeis, – sako Matt. – Mane nepaprastai sužavėjo, kokius raštus, tekstūras ir abstraktųjį meną galima sukurti.“ Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R10“ su objektyvu „Canon RF 85mm F2 MACRO IS STM“; nuostatos: 1/60 sek., f/7,1 ir ISO 250. Matt Doogue

Stambaus plano abstrakcijų kūrimas suteikia jums supergalią – galimybę sužavėti ir intriguoti savo nuotraukomis. Galite net sukurti žaidimą „atspėk, koks maistas“; jį galima žaisti su draugais, šeima ar sekėjais socialiniuose tinkluose.

„Nusiunčiau vaisinės pastilės nuotrauką [vaizdas viršuje] dviem geologams, – pasakoja Matt. – Paprašiau, kad jie pasakytų, koks kristalas, jų manymu, tai yra. Buvo spėjimų, kad tai rožinis kvarcas ir kiti dalykai. Jie net įsitraukė į trumpą diskusiją apie tai, koks tai kristalas!“

„Kai fotografavau kopūstą, kažkuris iš šeimos narių pasakė, kad niekada nebenorės jo valgyti dėl detalių, kurios atsiskleidė iš arti.“

Kaip ir bet kuri kita meno rūšis, fotografija priverčia žiūrovą kažką pajusti, nesvarbu, tai būtų nuostaba, badas ar šiuo atveju pasibjaurėjimas. Jei nuotrauka sukėlė stiprių emocijų, vadinasi, ji savo tikslą pasiekė.

Bandymas užsiimti maisto fotografija atvėrė Matt kūrybinių galimybių. „Nuotraukose tikrai noriu įtraukti daugiau natūralių elementų ir daugiau augalų, lapų ir gėlių simetrijos, – sako jis. – Be to, atidžiau pažvelgsiu į grybus ir kerpes, taip pat į medžių ir žievės raštus. Jei galiu padaryti, kad vaisinės pastilės atrodytų kaip kristalų paveikslas, esu įsitikinęs, kad galiu padaryti ką nors nuostabaus su tipiniais dalykais.“

Matt taip pat rengia dirbtuves ir užsiėmimus, tad susidorojimas su šiuo iššūkiu suteikė jam naujų idėjų: „Visada patardavau pirkti gėles norint pasipraktikuoti namuose, bet dabar tikrai rekomenduosiu maistą, nes mane tiesiog nustebino tai, ką pamačiau.“

Autorė: Astrid Pitman

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai

  • MAKROFOTOGRAFIJA

    Geriausias rinkinys makrofotografijos pradedantiesiems

    Pasirinkite fotoaparatus, objektyvus ir priedus detalioms makronuotraukoms.

  • MAKROFOTOGRAFIJA

    Pasinerkite į detales su makrofotografija

    Keturi išradingi patarimai, kaip žengti pirmuosius makrofotografijos žingsnius naudojant įprastus daiktus įspūdingoms nuotraukoms kurti.

  • FOTOGRAFIJOS PAGRINDAI

    Fokusavimo sluoksniavimas pradedantiesiems

    Fotografas Matt Doogue aiškina, kaip „Canon“ fokusavimo sluoksniavimo įrankiai gali padėti kurti makronuotraukas ir visame kadro gylyje ryškius kraštovaizdžius.

  • VAIZDO ĮRAŠAS

    Išmokite filmuoti kokybiškus maisto vaizdo įrašus kaip profesionalai

    Nuostabiais maisto vaizdo įrašais „Jessie Bakes Cakes“ pritraukė daugiau nei 100 tūkstančių sekėjų. Čia ji aiškina, kaip įvaldyti maisto videografiją.