A wooden chopping board with balls of colourful clay spread along it.

FILMAVIMO METODAI

Kaip sukurti pirmąją savo sustabdyto kadro animaciją

Sustabdyto kadro animacijos filmavimas – smagus su fotoaparatu kuriamas projektas, kuriuo gali užsiimti visa šeima. Nufotografuodami seriją to paties objekto nuotraukų ir pajudindami jį kiekviename kadre, galėsite sukurti vaizdų seką ir ją paleisti filmo formatu, kuriame atrodys, kad tas objektas juda.

Tinkamai nustatyti EOS fotoaparatą – lengviausia šios užduoties dalis. Daugiausiai pastangų reikalauja gyvybės įkvėpimas nejudančiam objektui ir jo suasmeninimas.

Profesionalus animatorius Edas Jacksonas pataria, kokių pirmųjų žingsnių imtis kuriant sustabdyto kadro animaciją. Baigęs sustabdyto kadro animacijos studijas Edas dirbo įvairiems šio sektoriaus klientams: „Aardman Animations“, kur jis dalyvavo kuriant „Aviuko Šono“ serialą, Nicko Parko filmą „Dagas iš akmens amžiaus“ ir Aviuko Šono filmą „Farmagedonas“.

Edas parodo, kaip lengva pradėti kurti sustabdyto kadro animaciją: tereikia „Canon EOS 250D“, poros lempų ir modelino.

Pasirinkite objektą

Namuose ir aplink juos yra daugybė daiktų, kurie gali tapti jūsų projekto objektais. Pavyzdžiui, galite parodyti, kaip iš kaladėlių susidėlioja statinys, kaip pats atsiplešia saldainių maišelis arba kaip ant virtuvės stalviršių lenktyniauja žaislinės mašinėlės. Vis dėlto Ed pataria pradėti nuo paprastų dalykų, kaip tai padarė jis sukurdamas šokinėjančio kamuolio įrašą.

„Aš renkuosi plastiliną arba modeliną, nes jį lengva valdyti. Savo sukurtame filmuke tiesiog iš viršaus filmavau rutulį ir judinau jį ant stalo, palaipsniui keisdamas jo formą, kad atrodytų, kad jis šokinėja.

„Patarčiau iš pradžių labai neįsijausti ir nebandyti padaryti kažko pernelyg sudėtingo. Tegul fonas būna tuščias, o visas dėmesys tenka animacijai. Jei sugalvojote istoriją, tegul ji būna trumpa ir paprasta – ir išsibandykite jėgas su mažu projektu, prieš pradėdami kažką labai ilgo.“

Nustatykite fotoaparatą

The back of an EOS camera showing the settings used for filming stop-motion.
Patikimiausias būdas užtikrinti, kad fotoaparatas nesujudės tarp kadrų ir jie visada bus nuosekliai sukomponuoti – pastatyti fotoaparatą ant trikojo.

Paprastai filmuojama 16:9 vaizdo santykiu, bet pagal numatytuosius nustatymus fotoaparatas fotografuoja 3:2 vaizdo santykiu. Norėdami, kad sustabdyto kadro filmas būtų rodomas „plačiojo ekrano“ formatu, prieš pradėdami fotografuoti pagrindiniame meniu pakeiskite vaizdo santykį. Kad pamatytumėte šią parinktį, EOS fotoaparate gali tekti įjungti režimą „Live View“.

Edas rekomenduoja fokusavimą, ekspoziciją ir baltos spalvos balansą nustatyti rankiniu būdu. Tai padarę užtikrinsite, kad jie liks nepakitę ir kiekvienas jūsų galutinio filmo kadras atrodys nuosekliai. Nuoseklumo suteikia ir dirbtinis apšvietimas.

„Galite fotografuoti lauke arba prie lango, bet akivaizdu, kad ilgainiui natūralus apšvietimas pakis. Dirbdami tamsiame kambaryje su pora stalinių lempų galėsite labiau kontroliuoti vaizdą, bet net ir tada galutiniame filme gali būti mirgėjimo, kaip kad matote mano pavyzdyje. Tai prisideda prie bendro įspūdžio.“

Naudokite trikojį

An EOS camera on a tripod pointing down at a small ball of green clay on a tabletop.
Siekdami užtikrinti fotoaparato stabilumą, fotografuokite naudodami nuotolinį užrakto paleidiklį arba išmanųjį telefoną ir „Canon“ programėlę „Camera Connect“.

Pastatę fotoaparatą ant trikojo galėsite užtikrinti, kad skirtinguose kadruose bus išlaikytas tas pats komponavimas ir kad kiekviena nuotrauka bus ryški. EOS fotoaparatas turi pakreipiamą ekraną, todėl juo lengva fotografuoti net ir neįprastu kampu. „Pasirūpinkite, kad viskas būtų tvirtai užfiksuota, nes tikrai nenorite, kad fotoaparatas kažkuriuo momentu sujudėtų“, pabrėžia Edas.

Naudodami trikojį įgyjate ir daugiau laisvės dėl ekspozicijos nustatymų. Palikite mažo jautrumo ISO, pvz., ISO 200, kad vaizdas nebūtų grūdėtas. Padarykite kelis bandomuosius kadrus su skirtinga diafragma, pažiūrėkite, kuris vaizdas patinka labiau, ir tada pakoreguokite išlaikymą, kad vaizdas būtų pakankamai šviesus.

Profesionalūs animatoriai naudoja pažangią programinę įrangą, pvz., „Dragonframe“, per kurią valdo fotoaparatą, fotografavimą ir peržiūri sekas, programos apšvietimo efektus bei kt. Bet iš pradžių galima viską daryti paprasčiau ir kiekvieną kadrą nufotografuoti rankomis.

Tačiau užuot spaudę užrakto atleidimo mygtuką, naudokitės nuotoliniu paleidikliu. Taip apsisaugosite, kad netyčia nepajudintumėte fotoaparato. Jeigu jūsų fotoaparate yra veikiantis „Wi-Fi“ ryšys, galite naudoti ir „Canon“ programėlę „Camera Connect“ – su ja galėsite padaryti visus kadrus ir juos peržiūrėti nepaliesdami fotoaparato.

Pasirinkite trukmę

Susiję straipsniai
Filmmaker Matthew Vandeputte uses his camera from an elevated position among city buildings. © Pete Jobson

LAIKO SLINKTIES FOTOGRAFIJA

Kaip užfiksuoti vaizdą laiko slinkties vaizdo įraše

Paprastas būdas, kaip filmuoti laiko slinkties, hiperslinkties ir sulėtinto vaizdo įrašus.

Create and print a time-lapse time stack

LAIKO SLINKTIS

Sukurkite ir išspausdinkite laiko slinkties sluoksnių nuotrauką

Paverskite laiko slinkties filmą viena nuotrauka – pasinaudokite šiuo praktiniu vadovu, kad išmoktumėte sluoksniais sudėti kadrų seriją.

Ed Jackson rolling a ball of green clay in his hand below an EOS camera on a tripod.
Prieš pajudindami objektą, visų pirma padarykite du kadrus. Taip reikės perpus mažiau darbo, kad sukurtumėte malonų akiai animacinį filmą.

Sustabdyto kadro filmo trukmė priklausys nuo padarytų nuotraukų skaičiaus ir nuo filmo kadrų dažnio. Pavyzdžiui, jeigu jūsų nuotraukų serija bus leidžiama 25 k/s (kadrų per sekundę) sparta, turėsite nufotografuoti po 25 nuotraukas kiekvienai savo vaizdo įrašo sekundei. Galite filmuoti ir 24 k/s sparta, kad filmas būtų labiau kinematografiškas.

Pajudinkite objektą

Ed Jackson, by his camera on a tripod and a desk lamp, adjusting a ball of pink clay.
Eksperimentuokite, kad sužinotumėte, kiek daug reikia pajudinti objektą tarp kadrų – maži judesiai suteikia sklandaus judesio iliuziją, bet istorijai perteikti reikės daugiau laiko.

Objekto pajudinimo atstumas priklauso nuo kadrų dažnio. „Pavyzdžiui, jei fotografuojate 25 k/s filmui, judėjimas turi būti palyginti mažas, kad sukurtumėte subtilų animuotą judesį, nes kitaip viskas judės pernelyg greitai“, aiškino Edas. „Tačiau 12 kadrų per sekundę įrašui žingsniai gali būti didesni ir galite gana drąsiai keisti savo objekto padėtį. Galiausiai viskas priklauso nuo to, kas vyksta kadre, ir nuo to, kokį judesį bandote pavaizduoti.“

Suredaguokite savo filmą

A Canon EOS camera on a tripod, pointing down at a chopping board covered with balls of brightly coloured clay.
Dabar lengvai galima rasti daug paprastų redagavimo programėlių mobiliesiems įrenginiams ir kompiuteriams, todėl kadrų seką suredaguosite daug lengviau, nei gali atrodyti.

Jeigu nuotraukas savo filmui fotografavote nenaudodami jokių papildomų programėlių ar programinės įrangos, jas turėsite sujungti į vaizdo įrašą. Edas jau daug metų naudoja „Adobe Premiere Pro“, bet jūs galite naudoti paprastą vaizdo įrašų redagavimo programinę įrangą. Tiesiog importuokite atskiras nuotraukas į laiko juostą, pridėkite norimą garso takelį ir eksportuokite filmą MP4, MOV ar panašiu bendrinamo vaizdo failo formatu.

Mobiliesiems įrenginiams ir kompiuteriams yra sukurta nemažai paprastų programėlių, kurios gali automatizuoti šį procesą ir kuriose galite peržiūrėti kuriamą animaciją bei gauti užbaigtą filmą. Edas rekomenduoja programėlę „Stop Motion Studio“.

Sustabdyto kadro animacija techniniu požiūriu yra lengviausiai kuriama vaizdo įrašo forma. Jums nereikia daug įrangos ar erdvės – jums tereikia milžiniškos kantrybės! Galite naudoti bet kokį EOS fotoaparatą, nustatyti jį neautomatiniam darbui ir jau šiandien pradėti kurti.

Kai jau būsite gerai susipažinę su pagrindiniais principais, galėsite pradėti žaisti su naujais metodais ir susikurti nuosavą stilių. „Televizijos serialuose, pvz., seriale apie aviuką Šoną, mes paprastai kiekvieną įrašo sekundę lėles pajudiname po 12 kartų,“ pasakojo Edas. Kiekvienoje padėtyje padarome po dvi nuotraukas, kad gautume tinkamą kadrų skaičių atkūrimui. Darydami po du kadrus tarp kiekvieno judesio sutaupome laiko ir sulėtiname atkuriamą animaciją, kad ji labiau primintų filmuką. Tačiau, kai kuriame filmą, judiname lėles kiekviename iš 24 ar 25 kadrų, nes tada vaizdas atrodo tikroviškiau.“

„Tereikia pabandyti“, padrąsina Edas. „Būkite kūrybiški, mokykitės iš savo klaidų ir gerai leiskite laiką“.

Autorius: Marcus Hawkins

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai

Skiltis „Pasisemkite įkvėpimo“ – tai pagrindinis naudingų fotografijos patarimų, vadovų pirkėjams ir įdomių pokalbių šaltinis, kuriame yra visko, ko reikia norint rasti geriausią fotoaparatą ar spausdintuvą ir įgyvendinti savo naują kūrybinę idėją.

Atgal į visus patarimus ir metodus