Gatvių fotografijos iššūkis objektyvui

Sužinokite, kaip Glazge įsikūręs fotografas Andres McNeill elgėsi turėdamas vos vieną fotoaparatą – „Canon EOS R8“ – ir vieną objektyvą – „Canon RF 28mm F2.8 STM“ – fotografuodamas savo mieste.
Automobilių šviesų pėdsakai ankstyvo vakaro šviesoje miesto gatvėje su aukštais pastatais. Nufotografavo Andres McNeill naudodamas objektyvą „Canon RF 28mm F2.8 STM“.

Gatvių fotografijoje gali nutikti bet kas. Neįtikėtinos fotografijos akimirkos gali atsirasti tarsi iš niekur ir lygiai taip pat greitai dingti. Tai – didžiausias iššūkis fotografui. Turite būti pasiruošę viskam ir turėti rinkinį, galintį garantuoti rezultatą.

Andres McNeill, įsikūręs Glazge, Jungtinėje Karalystėje, subūrė įspūdingą socialinių tinklų sekėjų ratą dėl unikalaus gatvių fotografijos stiliaus. Fotografas savo miesto puošnią, istorinę architektūrą laiko atspirties tašku. „Man visada patiko stebėti žmones“, – sako jis, tad kai 2020 m. rimtai susidomėjo fotografija, jį natūraliai patraukė gatvė.

Andres klajoja šaligatviais, kol randa puikią įrėminančių linijų sankirtą, tada laukia, kol pasirodys tinkamas asmuo – galutinis, bet esminis elementas, užbaigsiantis kompoziciją.

Kaip ir daugelis šiuolaikinių gatvių fotografų, Andres nėra prisirišęs prie klasikinio fiksuotojo 35 mm židinio nuotolio, kuris buvo mėgstamas šio žanro pradžioje, todėl eksperimentuoja ieškodamas to, kas geriausiai tinka objektui. Paprastai jis išsiruošia su savo „Canon EOS R5“ arba EOS R6 ir „Canon“ tvirtinimo adapteriu EF-EOS R savo EF objektyvams.

Norėdamas pamatyti, ar įmanoma atkartoti išskirtinį stilių naudojant minimalią sąranką, jis suporavo „Canon“ viso kadro neveidrodinį EOS R8 su vos vienu plačiakampiu fiksuotojo židinio nuotolio objektyvu – ypač kompaktišku „Canon RF 28mm F2.8 STM“. Šiame straipsnyje sužinosime, ar rinkinys atlaikė šį sudėtingą išbandymą.

Susiliejimas su aplinka

Ranka, laikanti objektyvą „Canon RF 28mm F2.8 STM“ virš fotografavimo reikmenų krepšio.

Lengvam fiksuoto židinio nuotolio objektyvui „Canon RF 28mm F2.8 STM“ būdingas universalus židinio nuotolis ir greita maksimali diafragma, o Andres aptiko, kad susiejus tokį kompaktišką objektyvą su EOS R8 atsiranda daugiau kūrybinių galimybių.

Fotografas Andres McNeill pasilenkia norėdamas padaryti nuotrauką objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 STM“ gatvėje apsamanojusiu akmeniniu grindiniu.

Andresui pavyko užfiksuoti vaizdus, kurių galėjo ir nebūti, jei fotografuojami žmonės būtų pastebėję, ką jis daro, ir elgęsi kitaip.

Geriausi gatvių fotografijos objektyvai – tai objektyvai, leidžiantys vikriai prisitaikyti prie greitai besirutuliojančio veiksmo, o pagrindinė „Canon RF 28mm F2.8 STM“ ypatybė – plona plokščia konstrukcija.

Vos 120 g tesveriantis „RF 28mm F2.8 STM“ yra lengvas, palyginti su kintamojo židinio nuotolio ar greitesniais fiksuotojo židinio nuotolio objektyvais, todėl puikiai tinka, kai pėsčiomis vaikštinėjate po tokį miestą kaip Glazgas. „Jis neįtikėtinai mažas, – sako Andres. – Suporavęs su „Canon EOS R8“ tiesiog negalėjau patikėti jo dydžiu. Atrodė, kad esu beveik nematomas.“

Andres, kuris yra aukštesnis nei 1,8 m, gebėjimas susilieti su aplinka yra didžiulis privalumas. „Galite būti labai arti veiksmo vietos ir vis tiek užfiksuoti nuoširdžių akimirkų: buvau mažiau pastebimas, nei būčiau buvęs, jei vaikščiočiau su įprasta įranga.“

Platesnė perspektyva

Judri gatvė saulėtą dieną, pilna biurų darbuotojų ir turistų. Nufotografavo Andres McNeill objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 STM“.

Fotografuodamas objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 STM“ Andres gali būti arčiau fotografuojamų objektų ir kartu parodyti platesnę aplinką. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R8“ ir objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 STM“; nuostatos: 1/1250 sek., f/2,8 ir ISO 100. © Andres McNeill

Saulės šviesoje tarp dviejų aukštų pastatų nufotografuota figūra meta ilgą šešėlį ant grindinio. Nufotografavo Andres McNeill objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 STM“.

Gali būti baugu leistis į gatves su fotoaparatu, bet turint labai mažai įrangos galima lengviau įsilieti į aplinką. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R8“ ir objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 STM“; nuostatos: 1/800 sek., f/2,8 ir ISO 100. © Andres McNeill

Andres liko fotografuoti Glazgo centre. „Ten viskas vyksta, – tikina jis. – Jame toks eklektiškas žmonių mišinys, kad jis yra geriausia vieta fotografuoti.“

Plataus kampo 28 mm židinio nuotolis buvo naujas potyris Andres. Jis mielai pasinaudojo galimybe į kadrą įtraukti daugiau architektūros. „Galėjau labai priartėti prie žmonių, nes fotoaparatas ir objektyvas užima tiek nedaug vietos, tačiau galėjau užfiksuoti ir pastatų plotį“, – aiškina jis.

Andres užfiksavo įvairių nuotraukų, kuriose matyti žmonės, einantys siauruose šviesos ruožuose tarp architektūros šedevrų, metančių ilgus šešėlius. „Taip pat padariau keletą kadrų nustatęs ilgesnes ekspozicijas, kuriuose pravažiuojantys automobiliai sukūrė šviesos pėdsakų“, – priduria jis.

Sparti diafragma fotografuoti prietemoje

Naktį priešais teatrą eina žmogus, apšviestas iš pastato sklindančios šviesos. Nufotografavo Andres McNeill objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 STM“.

Geriausias Andreso gautas patarimas buvo liautis ieškojus nuotraukų ir pradėti ieškoti istorijų. „Komponuokite taip, lyg kurtumėte filmą“, – pataria jis. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R8“ ir objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 STM“; nuostatos: 1/100 sek., f/2,8 ir ISO 400. © Andres McNeill

Škotijai nebūdinga daug saulės šviesos, todėl Andres yra gyvybiškai svarbu turėti objektyvą, galintį gerai susidoroti su apniukusiomis oro sąlygomis.

„Mano mėgstamiausias fotografavimo metas yra vadinamoji mėlynoji valanda – kai tik nusileidžia saulė, bet yra pakankamai vėlu, jog atrodytų, kad atėjo naktis, – atskleidžia jis. – F/2,8 diafragma puikiai tinka tokiais atvejais. Man nereikėjo per daug didinti ISO jautrumo, kad užfiksuočiau deramai išeksponuotą vaizdą. Kai diafragma yra f/2,8, galite pasikliauti šiek tiek trumpesniu išlaikymu ir įamžinti išties ryškią nuotrauką.“

Norėdamas užfiksuoti siekiamą vizualinę išvaizdą, Andres semiasi įkvėpimo iš kino ir nurodo išskirtinius mėlynos-violetinės-turkio spalvos atspalvius, sutinkamus 2016 m. filme „Mėnesiena“, kaip spalvų paletės, kurią mėgsta naudoti savo paties nuotraukose, pavyzdį.

Žmogus daugiaaukštės stovėjimo aikštelės pirmojo aukšto šviesoje. Pro vitrininius langus matosi į pastato viršų kylantys laiptai. Nufotografavo Andres McNeill objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 STM“.

Andres dažnai fotografuoja naktį ir ieško miestų vaizdų, kuriuose galima išnaudoti turimą šviesą įdomioms kompozicijoms. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R8“ ir objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 STM“; nuostatos: 1/100 sek., f/2,8 ir ISO 800. © Andres McNeill

Žmogaus siluetas ilgos grafičiais išpieštos požeminės perėjos gale. Nufotografavo Andres McNeill objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 STM“.

Pasak Andreso, gatvės fotografus galima suskirstyti į dvi stovyklas – medžiotojų ir žvejų. Andresas priklauso pastarajai. „Aš linkęs laukti, kol įvairūs charakteriai atsiskleis“, – sako jis. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R8“ ir objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 STM“; nuostatos: 1/160 sek., f/2,8 ir ISO 100. © Andres McNeill

Fotografuodamas naktį, Andres naudoja esamą apšvietimą, kurį skleidžia biurų langai ir greitojo maitinimo įstaigų ženklai, kad patobulintų savo vaizdus. Nusileidus tamsai, jam ypatingą įspūdį padarė „Canon RF 28mm F2.8 STM“ sukuriamas „bokeh“ efektas.

„Kuo didesnis diafragmos plokštelių skaičius, tuo tolygesnis „bokeh“ efektas, tuo tobulesni ir apskritesni ratilai, – sako jis. – Tai buvo svarbu, nes fone matėsi gatvių žibintai ir automobilių priekiniai žibintai. Toks akiai malonus „bokeh“ efektas vaizdams tikrai suteikė didesnį įspūdį.“

Andres ne tik fotografuoja, jis yra ir videografas. „RF 28mm F2.8 STM“ yra idealus objektyvas turinio kūrėjams, dirbantiems su judesiu, ir filmams kurti, nes jo fokusuotės pulsavimo korekcija užtikrina nuoseklų kadro nustatymą, kai perjungiami židinio taškai.

Puikus pasirinkimas gatvių fotografijai

Vyras laiko „Canon“ fotoaparatą pridėjęs prie akies „Canon“ fiksuoto židinio nuotolio objektyvą ir ruošiasi fotografuoti.

„Pradėdamas pirmą kartą galvoji „aha, reikia pakeisti išlaikymą“, – pasakoja Andres. – „Dabar tai jau antroji prigimtis. Jau net nebegalvoju apie fotoaparato valdiklius.“

Saulėtą dieną šešėlyje ant šaligatvio tarp dviejų aukštų pastatų sėdi žmogus ir tikrina savo telefoną. Nufotografavo Andres McNeill objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 STM“.

Andres mėgdavo eksperimentuoti su „Canon EOS R8“ 40 k./sek. elektroniniu užraktu, tad prireikus redaguoti galėjo rinktis iš daugybės galimybių. „Tiesiog negalėjau patikėti, kiek kadrų galiu užfiksuoti“, – entuziastingai pasakoja jis. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R8“ ir objektyvu „Canon RF 28mm F2.8 STM“, nuostatos: 1/400 sek., f/4 ir ISO 100. © Andres McNeill

Andres „Canon EOS R8“ dirbo pirmą kartą ir mano, kad tai puikus fotoaparatas gatvių fotografijai. Jis ypač gerai įvertino išmanųjį automatinį fokusavimą, leidusį ryškiai sufokusuoti objektus. „Kartais atrodė, lyg šiek tiek apgaudinėčiau. Jaučiausi tarsi mintyse sakantis, ką daryti, ir tai tiesiog vykdavo.“

Sėkminga gatvės nuotrauka pasakoja istoriją viename kadre. Andres pamena vieną ypač įsimenantį šio pojūčio pavyzdį – besiilsintį žmogų, sėdintį gaubiamą šviesos pluošto (viršuje dešinėje). Dėl į akį nekrintančios sąrankos Andres sugebėjo nufotografuoti, o vyras toliau mėgavosi netrikdoma ramybės akimirka. Jo fotografijos objektui, tikriausiai, buvo tik dar viena įprasta diena, tačiau žiūrint per Andres objektyvą ji tapo kažkuo magišku.

„Mano vienintelis patarimas gatvių fotografams – tiesiog išeiti ir nuveikti daugiau, – ragina Andres. – Galėčiau išvardyti technikas, bet iš tiesų svarbu išmokyti akį pamatyti akimirkas, kurių ieškote. Ir tai padės jums tapti geresniu gatvių fotografu.“

Rachel Segal Hamilton

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai

Gatvių fotografijos patarimai

Svarbiausi patarimai, kaip fotografuoti stulbinamus į architektūrą orientuotus gatvių vaizdus.

Patarimai apie architektūros fotografiją

Pasinerkite į architektūros fotografiją naudodamiesi profesionalų technikomis ir įžvalgomis.

Gatvių portretų patarimai

Geriausias profesionalaus fotografo Juliano Love patarimas norintiems fotografuoti išskirtinius gatvės portretus.

Susipažinkite su abstrakčia gatvių fotografija

Pasinaudokite šiais paprastais siurrealistinės miesto fotografijos metodais ir iš paprastų objektų kurkite stulbinamus meno kūrinius.