Gatvių fotografija gyvuoja nuo tada, kai fotoaparatai tapo pakankamai lengvi patogiai nešioti. Tai žanras, apimantis daug įvairių stilių, bet jis laisvai apibrėžiamas kaip nesurežisuoti viešai nufotografuojami vaizdai. Dauguma žmonių Niujorko stilių nuo septintojo iki devintojo dešimtmečio laiko kvintesenciniu gatvių fotografijai: greitai užfiksuojami kadrai, kartais prieš pat žmonių veidus. Tačiau, kaip ir visos fotografijos rūšys, ji vystėsi.
Šiame amžiuje, kai kiekvienas kišenėje turi išmanųjį telefoną, rimti gatvių fotografai išsiskiria fotoaparatais užfiksuotų vaizdų kokybe ir kūrybiškumu. Jie gali laikytis aukščiau nurodyto stiliaus, tačiau gatvių fotografiją taiko savitai.
Kad ir Andres McNeill. Įsikūręs Glazge, Jungtinėje Karalystėje, jis sutraukė daugybę sekėjų socialiniuose tinkluose dėl dramatiškų, į architektūrą orientuotų Škotijos miesto kadrų. Andres labiausiai domina pastatai, tik tada žmonės.
Šiame straipsnyje jis dalijasi patarimais, kaip fotografuoti gatvėje.
Svarbiausi patarimai, kaip unikaliai fotografuoti gatves
1. Stebėkite supantį pasaulį
Kai Andres išsiruošia fotografuoti visą dieną, jis sąmoningai vengia pernelyg daug galvoti: verčiau reaguoja į tai, ką mato. Jis jaučia, ko ieško. „Sakyčiau, šiek tiek skiriuosi nuo daugelio gatvių fotografų, nes atsižvelgiu į miesto architektūrą, – aiškina jis. – Man įdomu parodyti mastelį. Patinka įtraukti didžiulį pastatą, tada žmones pirmajame plane, kad sukurčiau kontrastą.“
Andres klajoja, kol randa vietą, kuri, jo manymu, padės sukurti paveikią kompoziciją, tada pasiruošia fotoaparatą ir laukia. „Randu gražų pastatą, tapsiantį fonu, o priešais jį einantis asmuo tampa beveik antriniu objektu“, – pasakoja jis. Tai, kas padaro objektą idealų, dažnai paremta vizualiniu pasikartojimu ar atsitiktinumu, pavyzdžiui, žmogus, dėvintis žalius marškinėlius, stovi šalia skelbimų lentos su asmens, dėvinčio žalius marškinėlius, nuotrauka, ir panašūs dalykai.
Fotografuojant žmones tam tikroje situacijoje svarbu numatyti, kur bus židinio taškas: ties pagrindinio subjekto akimis, žmogaus veidu minios viduryje ar gatve skubančiu žmogumi.
2. Raskite įkvepiantį stilių
Kinas yra svarbus sąlyčio taškas, nes Andres komponuoja vaizdą „beveik kaip kurdamas filmo kadrą“.
Jis pabrėžia, kad šiuo metu gatvių fotografijoje nėra vieno visiems tinkamo modelio. Andres akį labiausiai patraukiantys dalykai yra pastatų formos ir raštai, nesvarbu, tai yra XIX-ojo amžiaus Viktorijos laikų statiniai ar retkarčiais sutinkamos brutalizmo architektūros konstrukcijos, kurias rasite Glazgo gatvėse. „Esu didelis atskaitos linijų gerbėjas, kai pastato linijos nuveda jus prie objekto. Kartais fotografuoju, kai pastatas yra abiejose kadro pusėse, tada viduryje – artėjantis link manęs žmogus, o gal taksi automobilis.
Yra tiek daug būdų, kaip į tai pažvelgti“, – sako Andres. „Senasis būdas visada buvo naudoti 35 mm, kartais fotografuojant iš klubo aukščio, iš arti, dabar naudojame didžiulę židinio nuotolių įvairovę. Jei jaučiatės intravertiškesnis, galite naudoti 85 mm arba 200 mm, fotografuoti iš kitos gatvės pusės ir užfiksuoti akimirką, kurios gali nepavykti užfiksuoti naudojant 35 mm židinio nuotolį.“
3. Pasinaudokite kūrybinėmis perspektyvomis
Išskirtinėms nuotraukoms sukurti pabandykite fotografuoti neįprastu kampu arba iš nestandartinio taško. Vienas iš dalykų, patinkančių Andres Glazge, yra skirtingos perspektyvos ir sluoksniai, kuriuos jis gali įtraukti į kadrą, nes miestas yra labai kalvotas. Aukšta vieta taip pat puikiai pasitarnauja įamžinant saulėlydžius.
Dar viena naudinga technika – ieškoti atspindžių languose ar kituose žvilgančiuose paviršiuose. Kaip ir su langais, taip pat galite pabandyti sukurti įdomias kompozicijas eksperimentuodami su balomis ir upėmis.
Jei fotografuojate gatvių vaizdus, apsvarstykite, kuo jūsų miestas unikalus, ir tuo pasinaudokite, kad jūsų vaizdai būtų įdomūs ir individualūs.
4. Išnaudokite oro sąlygas kaip pranašumą
Aplinka gražiai sutvarkyta, tačiau Glazgas taip pat yra vienas iš drėgniausių Jungtinės Karalystės miestų. Andres nesvarbu. Tiesą sakant, jis tikrina prognozę tikėdamasis lietaus. „Mano draugai ir šeima manęs dėl to nekenčia“, – juokiasi jis.
„Dirbdamas su EOS R sistemos fotoaparatais matau kiekvieną lietaus lašelį, nes fotoaparatų skiriamoji geba labai didelė, – priduria jis. – Lietus tiesiog suteikia nuotraukoms visiškai kitokį vaizdą, nei būtų užfiksuojamos vasaros dieną. Jose sukuriama stipresnė nuotaika.“ Be to, skėčiai yra puikūs rekvizitai.
5. Pagarbiai elkitės
Visada patartina patikrinti gatvių fotografijos, kur planuojate fotografuoti, teisinius dalykus, tačiau apskritai dauguma šalių leidžia fotografuoti viešosiose vietose, jei nenurodyta kitaip. Tai apima pėsčiųjų fotografavimą gatvėje ir žmones viešosiose vietose, pavyzdžiui, parkuose.
Vis tik fotografuoti nepažįstamus žmones gali būti bauginanti užduotis. „Tiesiog sąžiningai darykite tai, ką darote, ir leiskite savo aistrai atsiskleisti“, – pataria Andres. Jis paprastai nufotografuoja, tada, jei įmanoma, prieina ir pasikalba su nufotografuotu žmogumi bei parodo jį savo fotoaparato ekrane. Taip pat galite pasiūlyti pasidalyti nuotraukomis arba duoti nufotografuotam asmeniui savo socialinių tinklų duomenis, kad galėtų peržiūrėti vaizdus internete.
Dauguma žmonių supranta, bet Andres mielai pašalins vaizdą, jei jie paprašys.
6. Tobulinkite gatvių fotografijos įrangos krepšį
Dėl kompaktiško dydžio ir veikimo silpno apšvietimo sąlygomis „Canon“ neveidrodiniai EOS R sistemos fotoaparatai – nuo viso kadro EOS R8 ir „EOS R6 Mark II“ iki APS-C formato fotoaparatų EOS R10 ir EOS R50 – yra puikus pasirinkimas užsiimant gatvių fotografija.
Andres paprastai fotografuoja nustatęs ilgą išlaikymą nepertraukiamo fotografavimo režimu. „Noriu sustabdyti veiksmą ir nenoriu, kad nepavyktų užfiksuoti kadro“, – aiškina jis.
Tradiciškai gatvių fotografai naudojo 35 arba 50 mm objektyvus, nes jų židinio nuotolis artimiausias tam, kaip žmogaus akis mato pasaulį, todėl suteikia natūralią perspektyvą. Ir „Canon RF 50mm F1.8 STM“, ir „RF 35mm F1.8 MACRO IS STM“ užtikrina maloniai tolygų „bokeh“ efektą, o jų plati diafragma taip pat padeda sukurti kinematografinį efektą, išskiriant objektą ir išlaikant sulietą foną.
Tačiau, jei fonas yra toks pat svarbus kaip objektas, verčiau rinktis plačiakampį objektyvą. Ypač kompaktiškas „Canon RF 28mm F2.8 STM“ turi ir universalųjį židinio nuotolį, ir sparčią diafragmą, kad būtų galima eksperimentuoti su fono suliejimu, todėl jis yra idealus gatvių fotografijos objektyvas. Universaliajame „Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM“ įdiegtas optinis IS, sumažinantis fotoaparato drebėjimą. Jis taip pat suteikia universalumo fotografuojant tiek plataus kampo urbanistinius vaizdus, tiek intymesnius portretus gatvėse. „Kartais man patinka keisti židinio nuotolį ir sukurti skirtingas perspektyvas“, – sako Andres.
Jei fotografuosite naudodami teleobjektyvą, galėsite išlaikyti didesnį atstumą tarp savęs ir objekto, tad nepažeisite privatumo. „Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM“ yra itin universalus 10 k. priartinantis objektyvas, puikiai tinkantis, jei norite vieno objektyvo, kurio židinio nuotolis būtų tinkamas kiekvienam scenarijui
Gatvių fotografija yra prieinamiausias fotografijos tipas. Nereikia sudėtingos, brangios įrangos, kad galėtumėte pradėti. Nereikia keliauti į užsienį, kopti į kalnus ar savaičių savaitėmis sėdėti slėptuvėje, kol pasirodys retai sutinkamas gyvūnas. Tereikia pagriebti savo įrangos krepšį, patraukti į netoliese esančias gatves ir pradėti fotografuoti. Tai yra įgūdis, ir jis praktikuojant tampa vis geresnis. „Kol neištreniruojate akių, nesuvokiate, kad neįtikėtinos akimirkos vyksta visą laiką“, – sako Andres. – Tereikia būti kantriam.“
Įspūdingi dalykai vyksta tiesiog prie jūsų slenksčio. Taigi eikite ten, būkite pasiruošę ir paspauskite užraktą.
Autorė: Rachel Segal Hamilton
Susiję gaminiai
-
EOS R8
Pereikite prie viso kadro nuotraukų bei vaizdo įrašų ir įgyvendinkite savo kūrybines ambicijas. -
EOS R10
Pereikite į naują fotografijos ir vaizdo kūrimo lygį naudodami beveidrodinį EOS R sistemos fotoaparatą su APS-C dydžio jutikliu. -
RF 28mm F2.8 STM
Plonas, lengvas plokščiasis objektyvas kelionėms ir gatvių fotografijai, pasižymintis universaliu 28 mm židinio nuotoliu ir greita f/2,8 maksimalia diafragma. -
RF 50mm F1.8 STM
Kompaktiškas, tylus ir lengvas 50mm RF fiksuoto židinio nuotolio objektyvas su plačia f/1.8 diafragma tobulai tinka jūsų kūrybinei vizijai atskleisti. -
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Puikus kasdienis objektyvas viso kadro beveidrodinį fotoaparatą naudojantiems fotoentuziastams. RF 24–105 mm F4-7.1 IS STM, kurį yra paprasta naudoti, yra lengvas, kompaktiškas ir pasirengęs suteikti jūsų fotografijoms visai kitą lygį. -
RF 24-240mm F4-6.3 IS USM
Universalus 10 k. priartinimas EOS R sistemai – didelis lankstumas su vienu patogiu nešiotis objektyvu.