KRAŠTOVAIZDŽIO FOTOGRAFIJA
Objektyvų kraštovaizdžiui fotografuoti iššūkis
Profesionalė Verity Milligan dalijasi savo patirtimi fotografuojant kūrybiškus kraštovaizdžius dviem lengvais objektyvais.
KRAŠTOVAIZDŽIO FOTOGRAFIJA
Fotografuojant laiko slinktį padaromi šimtai ar net tūkstančiai nuotraukų, kurias iš eilės leidžiant sukuriamas pagreitintos laiko slinkties vaizdo įrašas. Ši įdomi meno forma gali įkvėpti gyvybės tradicinei kraštovaizdžio fotografijai. Kaip teigia profesionalus kraštovaizdžio fotografas ir laiko slinkties įrašų kūrėjas Alex Nail, kuriantis vaizdo produkciją tokioms organizacijoms kaip „Visit Britain“ ir „Woodland Trust“, „per laiko slinkties fotografiją galime pamatyti dar neregėtas kraštovaizdžio galimybes.
Kraštovaizdžio nuotraukomis gali būti sunku sudominti žiūrovą, bet pridėjus judesio, siužetas atgyja. Jei fotografuojama gražią vasaros dieną, ryški šviesa gali netikti nuotraukoms, bet pamačius virstančius ar sklendžiančius pro šalį debesis galima pasinaudoti puikia proga tobulam laiko slinkties įrašui sukurti“.
Saulėtekis, sraunus upokšnis, į krantą besiritančios bangos ar net pro šalį skriejantis automobilių srautas mieste – viskas gali virsti užburiančiu vaizdo įrašu, kuriam pasiruošti ir nufotografuoti tereikės kelių minučių.
Naudodamas mažą, lengvą ir intuityviai valdomą viso kadro beveidrodinį fotoaparatą „Canon EOS RP“, Alex dalijasi savo penkiais pagrindiniais patarimais dėl laiko slinkties kraštovaizdžių fotografavimo.
Laiko slinkties kraštovaizdžiams fotografuoti Alex naudoja trikojį, plataus kampo arba vidutinio diapazono artinantį objektyvą ir paprastai intervalų matuoklį intervalams tarp kadrų nustatyti. Tačiau nemažai „Canon“ fotoaparatų turi integruotą intervalų matuoklį ir laiko slinkties filmo režimą, pvz., „EOS 250D“, „EOS 90D“, „EOS M6 Mark II“, „EOS 6D Mark II“ ir „EOS RP“, ir jais visais galima sukurti 4K laiko slinkties filmą. Su „EOS RP“ galite fotografuoti vienos sekundės arba ilgesniais intervalais, kad sukurtumėte iki 3 600 kadrų galutinį 4K UHD arba „Full HD“ įrašą, ir viskas vyksta labai paprastai: tereikia nustatyti fotoaparatą, nuspręsti, kokio tarpo tarp kadrų norite ir kiek ilgai norite fotografuoti, o viskuo kitu pasirūpina fotoaparatas, viduje sujungdamas vaizdus į vaizdo seką.
„Naudodami „Canon EOS RP“ galite tiesiog nustatyti fotoaparatą ir leisti jam veikti pačiam, kol siužetas keičiasi priešais jus“, sakė Alex.
Alex savo „Canon EOS RP“ naudoja su objektyvu „Canon RF 24-105mm F4L IS USM“. „Šis objektyvas tinka laiko slinkties fotografijai, nes turi išties naudingą židinio nuotolį. Daug savo laiko slinkties kraštovaizdžių fotografuoju su 24 mm diapazonu, bet šiuo objektyvu galiu išbandyti ir toliau esančius vaizdus“, teigė jis. Neskaitant naujos kartos RF objektyvų, „Canon EOS RP“ tinka ir „Canon“ EF bei EF-S serijos objektyvai, naudojami su EF-EOS R tvirtinimo adapteriu.
Objektyvo „Canon RF 24-105mm F4L IS USM“ 5 padalų vaizdo stabilizavimo technologija praverčia, kai fotografuojama laikant fotoaparatą rankose, bet laiko slinkties nuotraukoms Alex rekomenduoja naudoti trikojį. „Jeigu jūsų objektyvas turi vaizdo stabilizatoriaus jungiklį, nepamirškite IS išjungti, nes naudojant trikojį dėl jo gali atsirasti derivacijų“, teigė jis. Pasirinkus laiko slinkties filmo režimą fotoaparate „Canon EOS RP“, objektyvo IS bus išjungtas.
Aiškumui ir nuoseklumui padidinti Alex rekomenduoja užrakinti nustatymus. „Niekada nepamirštu perjungti rankinio fokusavimo. Jei siužetas pasikeičia ar pasikeičia šviesos lygis, arba kad ir nežymiai pasislenka fokusavimas, gali kilti problemų, todėl viską – ir fotoaparatą, ir nustatymus – užrakinkite ir fokusuokite rankomis“. Tiesiog perstumkite objektyvo AF/MF jungiklį į MF.
Kraštovaizdžiai priklauso nuo natūralaus apšvietimo, kuris gali pasikeisti per kelias sekundes, todėl laiko slinkties fotografijoje ekspozicija yra labai svarbi. Jei nefotografuoja tiesiogiai į saulę, Alex saulėtekius ir saulėlydžius fotografuoja pirmenybės diafragmai režimu, o tai reiškia, kad fotoaparatas automatiškai parenka išlaikymą pagal apšvietimą. Jo teigimu, „ekspozicijos pokyčiai tarp kadrų yra labai maži, todėl yra mažiau mirgėjimo, nei būtų galima tikėtis“. Tačiau, jei norite įamžinti natūraliai kintančią ekspoziciją, Alex siūlo perjungti rankinį režimą. „Išties tai yra lengviausias būdas laiko slinkčiai fotografuoti, nes galite tiesiog nustatyti ir viską pamiršti“.
Fotoaparato „Canon EOS RP“ laiko slinkties filmo režimu galima pabandyti bandomąją kadrą ekspozicijos nustatymams įvertinti ir tik tada paspausti filmavimo mygtuką laiko slinkties fiksavimo sekai pradėti.
Spręsdami dėl intervalų tarp kadrų, pagalvokite apie tai, kaip greitai keisis siužetas. Tekantis vanduo, į krantą besiritančios bangos ir judantis eismas vyksta gana greitai, todėl reikės trumpesnių intervalų, kad judesiai neatrodytų kapoti ir staigūs. Vėjuotą dieną greitai judantiems debesims turėtų tikti 1–4 sekundžių intervalas.
Siekdamas sukurti keturių–šešių sekundžių trukmės filmuką, Alex stengiasi nufilmuoti maždaug 10–12 sekundžių įrašą – „negali žinoti, kada tiksliai įvyks įdomiausia dalis“, aiškino jis. Jei ryšitės kurti laiko slinkties įrašą rankomis, naudodami programinę įrangą, taip pat galėsite vaizdą pagreitinti, o „turint dvigubai daugiau kadrų galima padvigubinti greitį, jei pastebima, kad laiko slinkties vaizdas keičiasi per lėtai“. Dauguma Alexo sekų turi nuo maždaug 300 kadrų, iš kurių jis gauna 12 sekundžių įrašą, leidžiamą 25 kadrų per sekundę (k./s) greičiu.
Įgūdžiams tobulėjant Alex pataria eksperimentuoti su apyaušryje vykstančiomis permainomis, o tada – su žvaigždėtu dangumi. „Norėdami užfiksuoti naktinio dangaus laiko slinktį ir pamatyti aplink Šiaurinę žvaigždę besisukančias žvaigždes, fotografuokite 40 sekundžių intervalais su 30 sekundžių išlaikymu“, sakė jis. „Reikės kur kas daugiau laiko, nei fotografuojant debesis“.
Žinoma, fotografuojant visą naktį būtina pagalvoti apie akumuliatoriaus veikimo laiką. „Pastebėjau, kad „Canon“ akumuliatoriai yra labai patikimi, net kai yra šalta“, sakė Alex, bet nepamirškite, kad šaltomis sąlygomis akumuliatoriaus pajėgumas sumažėja. Ilgam ar visą naktį trunkančiam fotografavimui su „Canon EOS RP“ gali reikėti prijungti fotoaparatą prie maitinimo šaltinio naudojant papildomus priedus, pvz., kintamosios srovės adapterį AC-E6N, nuolatinės srovės jungtį DR-E18 ar kintamosios srovės adapterių rinkinį ACK-E18.
Fotografuodamas kraštovaizdį, Alex renkasi vaizdus su ryškiais grafiniais elementais pirmame plane, pvz., su akmenimis, medžiais ar vandens šaltiniu, bet laiko slinkties įrašams reikalingas šiek tiek kitoks požiūris. „Laiko slinkties įrašui svarbiausia kuo paprastesnis kadras, kad jame atsiskleistų jo savybės. Kurdamas nuotraukas labai tiksliai siekiu numatytos kompozicijos, o laiko slinkties įrašuose komponuoju plačiau, nes negali nuspėti, kas nutiks – jei noriu, vėliau apkerpu įrašą kompiuteryje. Objektyvas „Canon RF 24-105mm F4L IS USM“ tinka idealiai: galiu fotografuoti plačiai, bet jei reikia mažesnio kadro, pvz., mėnuliui ar saulei leidžiantis už horizonto, jis irgi tinka.
Tad kitą kartą, kai leisitės į gamtą, ieškokite galimybių įkvėpti kraštovaizdžiui gyvybės – laiko slinkčiai sukurti reikia ne daug daugiau laiko, nei užtrunkama pastatyti trikojį paprastai kraštovaizdžio nuotraukai, o su laiko slinkties filmavimo režimą turinčiu fotoaparatu, pvz., „Canon EOS RP“, tai padaryti labai lengva.
Autorė: Natalie Denton
Skiltis „Pasisemkite įkvėpimo“ – tai pagrindinis naudingų fotografijos patarimų, vadovų pirkėjams ir įdomių pokalbių šaltinis, kuriame yra visko, ko reikia norint rasti geriausią fotoaparatą ar spausdintuvą ir įgyvendinti savo naują kūrybinę idėją.
Atgal į visus patarimus ir metodusKRAŠTOVAIZDŽIO FOTOGRAFIJA
Profesionalė Verity Milligan dalijasi savo patirtimi fotografuojant kūrybiškus kraštovaizdžius dviem lengvais objektyvais.
LAIKO SLINKTIES FOTOGRAFIJA
Paprastas būdas, kaip filmuoti laiko slinkties, hiperslinkties ir sulėtinto vaizdo įrašus.
KRAŠTOVAIZDŽIO FOTOGRAFIJA
Kaip pasinaudoti ilgu išlaikymu šviesų pėdsakams sukurti – „Canon“ raudonosios linijos iššūkio nugalėtojo patarimai.