Ugnies fotografija: kaip fotografuoti liepsnas

Nesvarbu, ar norite fotografuoti žvakę, laužo liepsnas ar bengališkas ugneles, rezultatą nulems teisinga technika, nustatymai ir įranga.
Ilgu išlaikymu fotografuotas vaikas, stovintis prie laužo, sklandančios žarijos sukuria ilgus šviesos pėdsakus.

Ugnį fotografuoti nuostabu, ji suteikia begalines kūrybines galimybes. Gražios ne tik pačios liepsnos, jos taip pat užlieja aplinką nuostabia šilta šviesa. Todėl ugnis yra ne tik patrauklus subjektas, bet ir atmosferinio apšvietimo šaltinis portretams.

Fotografuojant ugnį taip pat gali kilti iššūkių. Fotografams kylanti problema – šviesos šaltinis labai ryškus, o aplinka dažnai labai tamsi. Dėl šio didelio kontrasto gali būti sunku užfiksuoti detales ryškiausiose ir tamsiausiose scenos dalyse. Tačiau kiekvienas gali užfiksuoti gražių nuotraukų prie laužo, naudodamas tinkamus fotoaparato nustatymus ir kelis paprastus įgūdžius.

Nors liepsnų fotografavimo įgūdžius galima lavinti visus metus, jie ypač praverčia užsiimant kūryba šventiniu laikotarpiu. Sužinokite, kaip sukurti nuostabių ugnies nuotraukų šį žiemos švenčių sezoną.

1. Elkitės saugiai

Suaugusysis laiko vaiko ranką šalia laužavietės.

Jei fotografuojant aplink yra vaikų, geriausia, jei juos prižiūri kitas suaugusysis, kol jūs fotografuojate. Fotografuota naudojant fotoaparatą „Canon EOS R6“ su objektyvu „Canon RF 50mm F1.8 STM“, nustatymai: 1/160 sek., f/3,5 ir ISO4000.

Kaip ir fotografija, ugnis gali hipnotizuoti, tačiau tai ne visada gerai. Fotografuojant labai lengva užsimiršti, tačiau saugumas visada turi būti aukščiausias prioritetas. Svarbu ne tik apsisaugoti nuo sužeidimų ir apsaugoti kitus, bet ir suvaldyti ugnį. Netoliese laikykite vandens kibirą arba gesintuvą ugnies gesinimui, o orientavimuisi tamsoje naudokite ant galvos tvirtinamą žibintą. Taip pat protinga patikrinti oro sąlygas, nes dėl stipraus vėjo liepsna gali būti neprognozuojama.

2. Pasirinkite tinkamą rinkinį

„Canon“ fotoaparatas, trikojis, oranžinis filtras ir nešiojama lempa prie laužavietės krašto.

Neskaitant fotoaparato ir trikojo, žibintuvėlis taip pat gali suteikti papildomą scenos apšvietimą ir subalansuoti ryškias liepsnas ir aplinką. Mažas oranžinio filtro gabaliukas gali paversti žibintuvėlio šviesą šiltesne ir priderinti prie liepsnų.

Ugnis paprastai skleidžia neryškią šviesą, todėl naudinga naudoti įrangą, gerai veikiančią prietemoje, jei ugnis naudojama kaip šviesos šaltinis, fotografuojant šalia esančius subjektus. „Canon EOS R6“ ar panašus fotoaparatas tinka puikiai – jo ypač jautrus 20,1 MP pilno kadro jutiklis specialiai sukurtas dideliam dinaminiam diapazonui ir fotografuojant prietemoje apskritai.

Greitas fiksuoto nuotolio objektyvas, pvz., „Canon RF 50mm F1.8 STM“, taip labai padeda, nes fiksuoto nuotolio objektyvų didžiausia apertūra paprastai būna didesnė, nei keičiamo nuotolio. Tai leidžia prietemoje naudoti didesnį užrakto greitį ir mažesnį ISO, todėl nuotraukos būna ryškesnės ir mažiau triukšmingos.

Nors tai nėra būtina, trikojis taip pat gali labai praversti fotografuojant laužo arba žvakių šviesoje, nes leidžia fotografuoti su ilgesniu išlaikymu ir sulieti liepsnų mirgėjimą.

3. Žvakių šviesos fotografavimas

Žvakių eilė su tokia ekspozicija, kad matomos tik liepsnos priešais juodą foną.

Jei ekspozicija nustatoma pagal liepsnas, likusi scenos dalis tampa labai tamsi, todėl atrodo, kad žvakių liepsnos sklando ore. Fotografuota naudojant fotoaparatą „Canon EOS R6“ su objektyvu „Canon RF 50mm F1.8 STM“, nustatymai: 1/1250 sek., f/4 ir ISO100.

Žvakių eilė su tokia ekspozicija, kad žvakės matomos, o liepsnos per šviesios ir išblukusios.

Jei ekspozicija nustatoma pagal aplinką, rezultatas skiriasi: žvakės matomos, o liepsnos atrodo per šviesios ir išblukusios. Fotografuota naudojant fotoaparatą „Canon EOS R6“ su objektyvu „Canon RF 50mm F1.8 STM“, nustatymai: 1/20 sek., f/4 ir ISO100.

Žvakės gali padėti sukurti ypatingos atmosferos nuotraukos, tačiau jas fotografuoti taip pat gali būti sunku, nes liepsnos ryškios, tačiau menkai apšviečia aplinką. Todėl nustatant ekspoziciją pagal liepsnas, likusi scenos dalis bus beveik tamsi, tačiau nustatant ekspoziciją pagal aplinką, liepsnos bus per ryškios. Prioriteto pasirinkimas priklauso nuo norimo efekto.

Dažniausiai geriau ekspoziciją nustatyti pagal ryškiausius kadro elementus, nes redaguojant lengviau paryškinti šešėlius, nei ištaisyti per ryškias sritis. Be to, pabandykite vos vos padidinti ekspoziciją, kad šiek tiek paryškintumėte šešėlius, per daug nepašviesindami ryškių sričių. Jei jis prieinamas jūsų fotoaparate, filmuodami naudokite „Zebra“ režimą, kuris zebro raštu pažymi per ryškias kadro dalis, kad galėtumėte maksimaliai išryškinti šešėlius ir išvengti per ryškių sričių. Fotografuojant, įspėjimas paryškinant peržiūros režime gali padėti patikrinti, ar nuotraukoje nėra per ryškių sričių. Fotografuodami RAW formatu taip pat galėsite lanksčiau redaguoti nuotraukas programine įranga, pvz., „Canon“ „Digital Photo Professional“ (DPP).

Nustatykite rankinį (M) fotoaparato režimą, kad automatinė iškylančioji blykstė būtų nenaudojama. Tai padės nenustelbti subtilios žvakės liepsnos šviesos. Nustatykite f/4 apertūrą ir ISO100, tada keiskite užrakto greitį tarp 1/20 ir 1/2000 sek. ir pamatysite, kaip tai daro įtaką žvakių išvaizdai. Taip galite naudoti užpildančią blykstę, taip pat vadinamą dienos šviesos blykste, tai yra šviesos blyksnis, apšviečiantis šešėlius ir išryškinantis subjekto detales. „Canon Photo Companion“ programėlėje yra straipsnis apie portretų fotografavimą žvakių šviesoje, kuriame ši technika nagrinėjama profesionalesnėje aplinkoje.

4. Torto žvakučių apšviesti portretai

Jaunas vaikas, pasilenkęs užpūsti žvakutes ant gimtadieninio torto. Vaiko veidą apšviečia liepsnos.

Subjektui pasilenkus arčiau prie žvakių, mirgančios liepsnos gražia ir šilta šviesa apšvies veidą. Fotografuota naudojant fotoaparatą „Canon EOS R6“ su objektyvu „Canon RF 50mm F1.8 STM“, nustatymai: 1/200 sek., f/2 ir ISO1600.

Vaiką su gimtadieniniu tortu fotografuojančio „Canon“ fotoaparato vaizdas iš galo.

Fotografuojant didele apertūra, lauko gylis labai mažas, todėl būtina tiksliai sufokusuoti. Fotoaparatas su akių aptikimo automatiniu fokusavimu, pvz., „Canon EOS R6“, leidžia lengvai sufokusuoti, net fotografuojant profilį.

Ar gali būti tinkamesnis metas išsitraukti fotoaparatą, nei per gimtadienio vakarėlį? Atėjus laikui užpūsti žvakes, galite nufotografuoti nuostabių portretų, žvakėms apšviečiant džiaugsmingą subjekto veidą. Pabandykite nustatyti rankinį (M) fotoaparato režimą, f/1.8 apertūrą (arba didžiausią objektyvo apertūrą), 1/200 sek. užrakto greitį ir „Auto ISO“. Tokiu būdu ISO prisitaikys, kad užtikrintų teisingą ekspoziciją.

Tokiems portretams puikiai tinka greitas fiksuoto nuotolio objektyvas, pvz., „Canon RF 50mm F1.8 STM“, nes didelė maksimali apertūra leidžia fotografuoti portretus tamsiose patalpose. Naudojant didelę apertūrą taip pat gaunamas švelnus bokeh ir gražiai sulieti fonai.

5. Laužo fotografavimas

Ilgu išlaikymu fotografuotas laužas, sklandančios žarijos sukuria ilgus šviesos pėdsakus.

Dėl ilgo išlaikymo liepsnų judėjimas susilieja, o skraidančios kibirkštys pavirsta akį traukiančiais šviesos pėdsakais. Kūrenant laužą galima sukurti įspūdingų šviesos efektų, tačiau būtinai darykite tai atsargiai! Fotografuota naudojant fotoaparatą „Canon EOS R6“ su objektyvu „Canon RF 50mm F1.8 STM“, nustatymai: 1 sek., f/8 ir ISO100.

Vaiką šali laužo fotografuojančio „Canon“ fotoaparato vaizdas iš galo.

Norėdami nufotografuoti laužo kibirkščių pėdsakus, naudokite trikojį ir nustatykite vienos sekundės išlaikymą. Nepamirškite paprašyti kadre esančių žmonių nejudėti ilgo išlaikymo metu, kad nuotraukoje nebūtų dėl judėjimo išblukusių dalių. Taip pat galite elgtis priešingai ir specialiai sukurti tyčia sulietą vaiduoklišką vaizdą, kaip čia pateiktoje viršutinėje nuotraukoje, kurioje kibirkštys užfiksuotos kaip šviesos linijos.

Ar gali būti kas nors labiau viliojančio už laužą šaltą, tamsią naktį? Šokančios liepsnos gali būti puikus subjektas tamsioje aplinkoje. Po saulėlydžio kurį laiką aplinka pakankamai tamsi, kad laužas išsiskirtų iš prietemos, tačiau pakanka šviesos, kad būtų matoma aplinka ir dangaus detalės. Tai puikus metas fotografuoti laužą prietemoje, nes atėjus nakčiai aplinka bus visiškai tamsi. Pabandykite fotografuoti rankiniu režimu, naudodami 1/100 sek. užrakto greitį, f/1.8 apertūrą (arba didžiausią objektyvo apertūrą) ir „ISO Auto“. Naudokite ekspozicijos kompensavimą, norėdami paryškinti arba patamsinti kadrą, ir rinkitės žemą kampą, kad ugnis būtų įkomponuota priešais pritemusį dangų.

6. Ugnies apšviestų portretų fotografavimas

Fotografas, fotografuojantis stambaus plano vaiko portretą prie laužo.

Fotografuodami portretus prie laužo, pabandykite nustatyti rankinį (M) fotoaparato režimą, f/1.8 apertūrą (arba plačiausią objektyvo apertūrą), 1/200 sek. užrakto greitį ir „Auto ISO“, kad kiek įmanoma labiau sustabdytumėte judesį prietemoje.

Du vaikai vienas prieš kitą priešais laužą, jų profilių kontūrą apšviečia liepsnos.

Norėdami užfiksuoti gražų šiltą apšvietimą arba įdomius siluetus, fotografuokite liepsnos apšviestus portretus. Fotografuota naudojant fotoaparatą „Canon EOS R6“ su objektyvu „Canon“ RF 50 mm F1,8 STM, nustatymai: 1/125 sek., f/1,8 ir ISO25600.

Laužai sukuria unikalią, puikiems portretams tinkamą atmosferą. Pokalbiai prie laužo, susiglaudusios porelės ir ugnį stebintys vaikai yra puikūs subjektai fotografavimui „Canon“ fotoaparatu. Būtinai pakurstykite ugnį prieš fotografuodami, nes nuo liepsnos dydžio labai priklauso aplinkos apšvietimas. Liepsnų šviesa dažniausiai labai greitai išblėsta, tad norint išnaudoti šviesą, subjektas turi būti kiek galima arčiau ugnies, kol tai saugu.

7. Bengališkų ugnelių fotografavimas

Nuo dviejų bengališkų ugnelių lekia kibirkštys, jas laikančių dviejų vaikų veidai matomi fone.

Norėdami fotografuoti bengališkas ugneles, nustatykite fotoaparato rankinį (M) režimą. Naudokite maždaug f/3.5-f/5.6 apertūrą, 1/125 sek. užrakto greitį ir „Auto ISO“. Taip pat galite paeksperimentuoti su ekspozicijos kompensavimu, nes tai gali šiek tiek pakeisti rezultatą.
Fotografuota naudojant fotoaparatą „Canon EOS R6“ su objektyvu „Canon RF 50mm F1.8 STM“, nustatymai: 1/200 sek., f/2,5 ir ISO640.

Bengališkos ugnelės kibirkštys nuotraukose atrodo fantastiškai ir leidžia mažiems vaikams arba prastu oru saugiai eksperimentuoti su kūrybingais šviesos efektais. Kibirkštys dideliu greičiu lekia į šalis visomis kryptimis, todėl palieka šviesos pėdsakus net ir naudojant gana didelį užrakto greitį. Jei gebate fotografuoti ir redaguoti RAW formatu, tai gali labai padėti, nes vėliau galite išryškinti daugiau detalių ryškiose srityse ir šešėliuose. Arba sumažinkite užrakto greitį ir ugnelė paliks aiškiai matomus šviesos pėdsakus per visą kadrą – spręsti jums!

Taip pat galite pabandyti nufotografuoti šventinių fejerverkų šviesos pėdsakus – daugiau idėjų ir įkvėpimo galite pasisemti iš mūsų kūrybinės fejerverkų fotografijos patarimų ir technikų.

O ugniai užgesus galite išbandyti dūmų fotografiją, pasinaudodami „Canon Photo Companion“ programėlės įgūdžių pratimais.

Autorius: James Paterson

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai

10 patarimų, kaip fotografuoti fejerverkus

Geriausi patarimai, kokius rinkinius, metodus ir kompozicijas rinktis fotografuojant fejerverkus.

Kaip sukurti stulbinamą „bokeh“

Vadovaudamiesi šiais patarimais ir gudrybėmis, galėsite gražiai sulieti foną savo nuotraukose.

Šviesos tapybos fotografija

Tapykite stulbinamus paveikslus naudodami šviesos šaltinius ir ilgą išlaikymą.

Patarimai, kaip filmuoti naktį

Atverkite visiškai naują kūrybiškumo pasaulį su mūsų filmavimo naktį gairėmis.