Kai užslenka tamsa: laukinės gamtos fotografavimas naktį

Jums nereikia toli keliauti, kad užfiksuotumėte nepakartojamas laukinės gamtos fotografijas naktį. Sužinokite kaip užfiksuoti išskirtines fotografijas prasto apšvietimo sąlygomis tiesiai nuo savo durų slenksčio pasinaudodami šiais 2014 m. „Young Wildlife Photographer of the Year“ (jaunasis metų laukinės gamtos fotografas) laimėtojo Marc Albiac patarimais.
Dviejų raguotų ožių siluetai. Vienas atstatęs ragus į kitą. Fone mėlynas temstantis dangus.

Laukinės gamtos fotografavimas naktį yra puiki galimybė užfiksuoti slaptą gyvūnų gyvenimą, kurio paprastai nematote, kai šviečia saulė. Todėl jums nereikia keliauti į Amazonės atogrąžų miškus arba į Serengetį, kad pradėtumėte fotografuoti. Iš tiesų, koncentruojantis į fotografavimą vietoje, galima užfiksuoti nepakartojamų kadrų. Tai gali kiekvienas. Ir tam tereikia laiko, įrangos ir aišku kantrybės.

„Canon“ ambasadorius ir 2014 m. „Young Wildlife Photographer of the Year“ (jaunasis metų laukinės gamtos fotografas) apdovanojimo laimėtojas Marc Albiac dalijasi geriausiai patarimais, kaip fotografuoti laukinę gamtą prasto apšvietimo sąlygomis nuo savo namų slenksčio.

1. Savo gyvenamoje vietoje galite užfiksuoti nepakartojamų kadrų, jei tam skirsite pastangų

Naktį lapė žiūrinti į akmenuotą urvą.

Rasti laukinius gyvūnus, kuriuos būtų galima fotografuoti, gali būti sudėtinga, todėl kai kurie fotografai naudoja tam tikrus kvapus gyvūnams pritraukti. Laukinės gamtos specialistas Marc Albiac linkęs stebėti ir laukti, bet turi patarimą kiekvienam, kuris nori išbandyti šį būdą. „Lapėms ir kitiems žinduoliams pritraukti, galite naudoti žuvų aliejų ar kažką panašaus,“ – pataria jis. Užfiksuota fotoaparatu „Canon EOS-1D X Mark III“ ir objektyvu „Canon EF 8-15mm f/4L Fisheye USM“, nustatymai: 15 mm, 1/30 sek., f/7,1 ir ISO1600. © Marc Albiac

Marc tiki, kad fotografavimas savo gyvenamojoje vietovėje turėtų būti laikomas galimybe patiems visiškai įsitraukti į laukinės gamtos fotografavimą. Ne paslaptis, kad geriausi šios srities darbai dažniausiai yra pateikiami profesionalų, kurie vienoje vietoje praleidžia ne vieną mėnesį. Todėl savo gyvenamąją vietovę galite laikyti tokia pat vieta. Imkitės to rimtai ir tikrai pasieksite rezultatų.

Marc stengiasi kaip galima geriu išnaudoti savo gyvenamąją vietą. „Greičiausiai praleisite daugiau laiko su gyvūnais ir juos geriau suprasite, nei praleidę savaitę Afrikoje fotografuodami dramblius.“

Marc aiškina, kad ieškantys iššūkių, gali studijuoti savo aplinkoje esančių laukinių gyvūnų elgseną, stebėti kur renkasi tam tikros veislės ir koks yra jų judėjimo per miestą arba mišką kelias. „Gyvūnų, kuriuos ketinate fotografuoti, tyrinėjimas yra taip pat svarbus, kaip ir turimos įrangos galimybės“, – sako jis.

Marc pasakoja, kad jo paauglystėje susižavėjimas žinduoliais paskatino užsiimti naktine fotografija. „Pradėjau fotografuoti laukinę gamtą, kai man buvo septyneri. Bet tik kai man suėjo 14 ar 15 metų, pradėjau fotografuoti laukinę gamtą naktį. Mane labai domino žinduliai, bet juos galėjai užfiksuoti naktį, nes tik tada jie išlenda iš slėptuvių!“

2. Svarbiausi veiksniai yra vieta ir apšvietimas

Barsukas stovi ant rąsto virš tvenkinio, o jo snukutis atsispindi tamsiame vandenyje.

Vienas dalykas, kurį Marc išmoko per daugelį kelionių metų yra tai, kad gyvūnų galima rasti visur. „Laukinių gyvūnų visada yra nakties metu, ypač miestuose, kur jie ieško maisto“, – pasakoja jis. Nufotografuota naudojant fotoaparatą „Canon EOS 5D Mark III“ (dabar jį pakeitė „Canon EOS 5D Mark IV“) su objektyvu „Canon“ EF 16–35 mm f/2,8L III USM, nustatymai: 28 mm, 1/160 sek., f/4 ir ISO1600. © Marc Albiac

Šerno, bėgančio šalia suoliuko, ant kurio sėdi žmonės, siluetas, fone miesto kontūrai temstant.

Kad pavyktų naktinė fotografija, turite gerai suprasti, kaip veikia jūsų fotoaparatas. „Kai suprastėja apšvietimo sąlygos, labai svarbu žinoti, kaip rasti savo kameros nustatymus, ypač ISO ir diafragmos,“ – kalbėjo Marc. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“ ir objektyvu „Canon RF 70-200mm F2.8L IS USM“, nustatymai: 168 mm, 1/25 sek., f/2,8 ir ISO6400. © Marc Albiac

Marc dažnai peržiūri kitų žinomų fotografų darbus, kad pasisemtų idėjų ir sukurtų koncepcijų. „Man didelį įkvėpimą semiasi iš konkursų ir apdovanojimų, pasinėrimo į menininko darbą“, – pasakoja jis, – „ypač didelį akstiną suteikė Londone, Anglija, laimėtas „Wildlife Photographer of the Year“ (metų laukinės gamtos fotografas) apdovanojimas.“

Kitas žingsnis yra rasti tinkamą vietą. Pasinaudokite turimomis žiniomis apie savo vietovę, kad rastumėte vietas, į kurias grįžta gyvūnai. „Eikite kasdien, nes pirmą kartą galite nepamatyti jokių gyvūnų buvimo pėdsakų“, – aiškina Marc. „Paprastai, jei einate tris dienas iš eilės, galite ką nors pastebėti.“

Kai radote vietą, turite atsižvelgti į apšvietimo sąlygas. „Jei norite apšviesti gyvūną, fotografuokite nustatę užrakto greitį 1/100,“ – sako Marc. „Bet jei norite užfiksuoti ką nors jų buvimo vietoje, fotoaparate turite nustatyti ilgą išlaikymą.“

Eksperimentavimas su lėtesniu užrakto greičiu neturėtų būti vien tik praktiniu pasirinkimu. Jei esate mieste, kuriame vyksta transporto priemonių eismas, arba turite tik žibintuvėlį, tai gali būti puiki galimybė eksperimentuoti su šviesos pėdsakais.

„Jei naudojate natūralų apšvietimą arba žibintuvėlį, turite naudoti lėtesnį užrakto greitį ir plačiausią galimą diafragmą, kad užtikrintumėte kokybę,“ – aiškina Marc. „Jei naudosite dirbtinį apšvietimą, fotoaparate galite nustatyti 1/100. Greitis turi būti mažesnis nei 1/250, kad sinchroniškai suveiktų kartu su blykste.“

Objektyvas, pavyzdžiui, „Canon RF 50mm F1.8 STM“ turi plačią diafragmą, puikiai tinkančią tokio tipo fotografavimui.

Marc mėgsta naudoti šviesos sklaidytuvą, ypač, kai užsiima makrofotografija. „Kai fotografuoju varles, rupūžes ar salamandras, priklausomai nuo aplinkos sąlygų, jų oda gali būti drėgna,“ – aiškina jis. „tai gali sukurti nenatūralų atspindį, todėl verta su savimi turėti šviesos sklaidytuvą, kad būtų galima šviesai suteikti minkštumo.“

„Kuo šviesos sklaidytuvas didesnis, tuo jis geresnis. Bet tai yra makrofotografija, o fotografuojami gyvūnai yra maži, todėl šiuo atveju jums nereikia labai didelio sklaidytuvo,“ – aiškina jis.

Jei jo neturite, galite improvizuoti tam panaudodami kitą objektą kaip sklaidytuvą arba pasidaryti namuose iš popieriaus. „Nusipirkau internetu prieš metus, bet kai neturiu pasiėmęs su savimi, naudoju automobilio priekinio stiklo uždangalą, skirtą apsaugoti nuo saulės spindulių patekimo į saloną. Svarbu, kad blykstės šviesa būtų minkštesnė, todėl jums reikia ko nors, kas išskaidytų šviesą,“ – aiškina Marc.

3. Pradėkite fotografuoti nuo mažų gyvūnų

Šikšnosparnis, skrendantis pro medinį tarpdurį apleistame name. Fone matomas didelis židinys.

Nakties metu su laukiniais gyvūnais, ypač miestuose, galite susidurti netikėtai ir neįtikėtinose situacijose, todėl visada būkite pasiruošę. „Visada su savimi turėkite fotoaparatą!“ – primygtinai rekomenduoja Marc. Užfiksuota fotoaparatu „Canon EOS-1D X Mark III“ ir objektyvu „Canon EF 8-15mm f/4L Fisheye USM“, nustatymai: 15 mm, 1/5 sek., f/9 ir ISO800. © Marc Albiac

Marc sako, jog fotografuoti mažesnius gyvūnus yra lengviau nei didelius. „Manau, kad tai yra paprasčiausias būdas susipažinti su laukinės gamtos fotografija, nes tam jums tereikia makroobjektyvo, fotoaparato ir vienos blykstės,“ – sako jis.

Šis nedidelis rinkinys teikia naudą laukinės gamtos fotografui ir patiems gyvūnams. Tokiai fotografijai Marc naudoja paprastą blykstę, „Canon EOS R6“, „Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM“ ir tvirtinimo adapterį EF-EOS R.

„Kai užsiimu makrofotografija, stengiuosi, kad įrangos rinkinys būtų kaip galima mažesnis,“ – toliau pasakoja jis. „Noriu gyvūnų zonoje praleisti kaip galima mažiau laiko, nes tai geriau gyvūnams ir kadrai gaunami natūralesni.“

Tiems, kas nori praplėsti savo kūrybines galimybes, Marc siūlo fotografuoti mažesnius gyvūnus naudojant plataus kampo objektyvą. Jis rekomenduoja „Canon EF 16-35mm F2.8 III USM“ dėl plačios diafragmos, puikiai tinkančios fotografuoti prasto apšvietimo sąlygomis. Taip pat galite išbandyti „Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM“. Lengva konstrukcija, f/1.8 plati diafragma ir makrodidinimas iki 1:2 šį objektyvą daro puikiu įrankiu fotografuoti iš arti.

„Turite atsižvelgti į visus objektus, kurie bus matomi kadre,“ – aiškina Marc. „Tai didesnis iššūkis, bet manau, kad yra šaunu parodyti gyvūno buvimo vietą.“

Plataus kampo objektyvui reikia geresnio apšvietimo. „Jei apšviesite tik varlę, kai fotografuojate makrostiliumi, likusi scenos dalis bus tamsi,“ – kalbėjo Marc. „Turite apšviesti didesnį plotą, pavyzdžiui, medį, arba naudoti ilgą išlaikymą, kad į objektyvą patektų daugiau natūralios šviesos.“

Kai priprasite fotografuoti mažesnius ir lengviau fotografuojamus gyvūnus, ateis laikas fotografuoti didesnius naktinius bastūnus. „Pirmiausia turite pažinti vietą. Kur ateis gyvūnas? Kaip galite apšviesti sceną, kad užfiksuotumėte judėjimą? Kaip manote elgsis gyvūnas>“ – siūlo Marc. Kai žinote, kaip gyvūnas gali elgtis toje erdvėje, jums reikia būti pasiruošus, turėti tinkamą įrangą ir paruoštus fotoaparato nustatymus.

4. Pasirinkite tinkamą fotoaparatą ir nustatymus

Akmenuoto kraštovaizdžio siluetas su raguotu gyvūnu, matomu tolumoje dešinėje.

Atvykę į vietą anksti, turite laiko pasiruošti fotografavimui, bet būkite pasiruošę keisti nustatymus, nes keičiasi apšvietimo sąlygos. „Jei pradedate išvyką pėsčiomis 17 valandą, turėsite nuolat keisti ekspoziciją, nes saulė leidžiasi“, – sako Marc. „Todėl išlikite kantrūs ir kantriai elkitės su fotoaparatu!“ Nufotografuota naudojant „Canon EOS R6“, „Canon EF 70-200mm f/4L USM“ objektyvą ir tvirtinimo adapterį „EF-EOS R“, nustatymai: 200 mm, 1/3200 sek., f/4 ir ISO800. © Marc Albiac

Marc tinkamo fotoaparato pasirinkimas yra gyvybiškai svarbus, to “Canon EOS R6“ yra puikus ir universalus partneris fotografuojant prasto apšvietimo sąlygomis. Dėka pažangausakių aptikimo automatinio fokusavimo (AF), EOS R6 gali atpažinti ir sekti objektus užtikrindamas naują tikslumo lygį. O tai reiškia, kad judant jūsų objektui, pavyzdžiui, skrendant paukščiui, vis tiek galėsite užfiksuoti ryškų vaizdą. Korpuse sumontuotas vaizdo stabilizatorius (IBIS) sumažina trikojo naudojimo poreikį, todėl Marc naudoja nedidelę ir puikiai pritaikytą įrangą.

„Dėl EOS R6 panaudoto IBIS, šis fotoaparatas puikiai tinka naktinei laukinės gamtos fotografijai, nes turite galimybę fotografuoti prasto apšvietimo sąlygomis naudodami lėtesnį užrakto greitį,“ – aiškino jis. „Pavyzdžiui, kai fotografuojate keliaudami pėsčiomis, galite matyti, kaip kvėpavimas daro įtaką fotoaparato laikymui. Jei nelaikote fotoaparato stabiliai ir fotografuojate tamsoje naudodami lėtą užrakto greitį, tokiu atveju IBIS yra tiesiog nepamainomas.“

Ne tik stabilumas, bet ir galimybė fotografuoti naudojant aukštesnį ISO ir vis dar gauti aiškius vaizdus, daro EOS R6 puikiu fotoaparato pasirinkimu Marc. „Tai tiesiog beprotiška – nenaudoju ISO nustatymo mažesnio nei 6400 ir visada gaunu puikius rezultatus! Jei reikia, galiu net padidinti iki 8000,“ – užbaigia jis.

Kurie objektyvai labiausiai tinka fotografuoti laukinę gamtą? Pavyzdžiui, objektyvas „Canon RF 50mm F1.2L USM“, kuris puikiai tinka prasto apšvietimo sąlygomis ir gali būti naudojamas su „Canon EOS R6“ gamtos vaizdams fotografuoti.

Prasto apšvietimo sąlygomis laukinės gamtos fotografija atveria visiškai naują gyvūnų elgsenos pasaulį, nes galima užfiksuoti įdomių ir nepakartojamų kadrų. Pasinaudokite Marc patarimais ir sužinokite, ką galite užfiksuoti savo gyvenamojoje vietoje.



Autorius: Jack Fittes

Susiję gaminiai

Susiję straipsniai

Nuo prizininkų iki profesionalų

Du Metų jaunojo laukinės gamtos fotografo apdovanojimo laimėtojai dalijasi, ką jiems reiškė ankstyva sėkmė.

Paukščių fotografija su „RF 200-800mm F6.3-9 IS USM“

Fotografijos profesionalų ir mėgėjų komanda ruošiasi išbandyti RF 200-800mm F6.3-9 IS USM lauko sąlygomis.

Laukinės gamtos fotografijos patarimai

Patarimai ir metodai, padėsiantys padaryti aukštesnio lygio laukinės gamtos fotografijas, kuo geriau panaudojant savo „Canon“ fotoaparatą ir objektyvus.

Atraskite vabzdžių pasaulį

Atskleiskite slaptą šių mažų padarėlių gyvenimą, pasinaudodami Pierre’o Anqueto patarimais.