MAISTAS

Patarimai ir gudrybės, kaip pagerinti maisto fotografijos kokybę

Kalbėjomės su profesionalia maisto fotografe Yasmin Albatoul, kuri atskleidė keletą asmeninių metodų, padedančių užtikrinti aukščiausią maisto fotografijos kokybę.
Ant ryškiai geltonos garstyčių spalvos paviršiaus išdėliotų su puodeliu arbatos pateikiamų vaflių su mėlynėmis ir karamele vaizdų sekos kompozicija.

Maisto fotografija neįtikėtinai populiari socialinėje žiniasklaidoje. Vos pažvelgę į „Instagram“ platformą pamatysite, kad labai mėgstame dalytis maisto nuotraukomis. Nuo dalijimosi maisto nuotraukomis iki dalijimosi tuo maistu su kitais yra vos keli žingsniai. Tai kažkoks bendrumo jausmas, tarsi kartu laužytumėte duoną.

Maisto nuotraukų publikavimas internete tapo madingas tuo pačiu metu, kai sparčiai išpopuliarėjo vaizdų socialinės žiniasklaidos platforma „Instagram“.

Fotografams, norintiems nufotografuoti skanių patiekalų nuotraukas, tai yra iššūkis, nes, esant tokiai daugybei maisto nuotraukų, sunku išsiskirti iš kitų. Yasmin Albatoul , Alžyre gyvenanti profesionali fotografė ir maisto fotografijos nuomonės formuotoja, puikiai supranta šį iššūkį. Jai teko susidurti ir su kitais iššūkiais.

„Kadangi esu moteris, ten, kur gyvenu, negaliu keliauti viena arba važinėti po miestą ir užsiimti gatvės fotografija“, – sako ji. Studijuojant universitete draugai man visada sakydavo, kad iš fotografijos nepragyvensi, tai tik hobis. Bet aš pasakiau: „O aš galėsiu. Fotografuosiu namuose.“

Pasirodo, kad Yasmin buvo teisi. Dabar ji – profesionali fotografė. Jos dinamiški, spalvingi ir dažnai siurrealistiniai kadrai prikausto dėmesį ir dėl jų net gali nutįsti seilė. Dėl unikalaus fotografijos stiliaus ir įspūdingų nuotraukų ji gauna daug komercinės fotografijos užsakymų, o jos „Instagram“ paskyrą seka 105 tūkst. sekėjų (ir jų vis daugėja).

Yasmin nuotraukas platformoje „Instagram“ iš dalies išskiria profesionalus jų spindesys. Ji teigia, kad yra didelis skirtumas tarp maisto fotografijos restorane prieš jį suvalgant ir maisto stilizacijos komerciniam fotografavimui, kuris atliekamas tinkama kamera.

Ji teigia, kad dažniausiai žmonės restoranuose maistą fotografuoja telefonu iš anksto nieko neplanuodami ir neturėdami papildomos įrangos. „Tai – spontaniškos nuotraukos, kuriomis dalinamės socialinių tinklų istorijose, tačiau kalbant apie profesionalią ar komercinę maisto fotografiją, tai atliekama visiškai kitaip.“

Vaflių su mėlynėmis ir karamele, patiektų šalia kavos, ąsočio, peilio ir šakutės, padėtų ant pilko grifelinio paviršiaus, vaizdas iš viršaus.

Kurdama savo kompozicijas, Yasmin naudoja įvairius kadrus, kurie leidžia atskleisti skirtingas maisto tekstūras ir raštus. © Yasmin Albatoul

Ant vaflių su mėlynėmis, išdėliotų ant pilko grifelinio paviršiaus, pripilta tirštos karamelės.

Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“ su objektyvu „Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM“; nuostatos: 1/250 sek., f/8 ir ISO 125. © Yasmin Albatoul

Pasak Yasmin, jei norite patobulinti savo maisto fotografavimo įgūdžius ir tapti profesionalais, svarbiausia į šį darbą žvelgti kūrybiškai. Yasmin daug dėmesio skiria nuotraukų komponavimui spalvomis ir judesiu, o tai ji daro pasitelkdama netikėtas priemones, pavyzdžiui, virveles ir aliejų.

„Negaliu apsieiti be buteliuko aliejaus ir teptuko, nes noriu, kad maistas būtų stulbinamai blizgus.“

Toliau skaitykite jos patarimus ir gudrybes, kaip užfiksuoti aukščiausio lygio maisto fotografiją.

1. Formuodami kadrą atsižvelkite į kiekvieno maisto produkto spalvą.

Spalvinio regėjimo požiūriu žmonės turi pranašumą prieš daugumą gyvūnų. Mokslininkai dažniausiai sutinka, kad viena iš priežasčių, kodėl matome spalvas, yra ta, kad mūsų protėviams spalvos padėjo atpažinti prinokusius vaisius.

„Spalvas renkuosi pagal bendrą restorano atmosferą arba maistą ir aplinką, iš kurios jis atkeliauja. Pavyzdžiui, fotografuodama jūros gėrybes, pirmenybę teikiu mėlynai fono spalvai, nes ji subtiliai nurodo maisto kilmę.“

Suprantama, kad fotografuojant maistą svarbiausia atsižvelgti į spalvą. Spalvos prikausto mūsų dėmesį. Tinkamai parinkus spalvas, visa kompozicija gali „išryškėti“, tapti ryški ir gyva.

„Mėlyna spalva puikiai dera, pavyzdžiui, su oranžine krevečių spalva. Kiekvienos nuotraukos elementai, įskaitant fono spalvą, parenkami atsižvelgiant į pagrindinį nuotraukos objektą.“

Žaliame fone su išbarstytomis kavos pupelėmis matoma balta desertų lėkštė ant kurios padėtas mažas citrininis pyragėlis ir stiklinė kreminės arbatos, o viršutiniame dešiniajame kampe matoma spalvų lentelė.

Kompozicija, kurioje darniai derinamos spalvos, gali sustiprinti vizualinį nuotraukos poveikį. Yasmin pristato spalvų lentelę, kurioje pateikti kruopščiai atrinkti šilti atspalviai, pabrėžiantys geltonos spalvos gyvybingumą ir jos neužgožiantys. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“ su objektyvu „Canon RF 24-105 mm F4L IS USM“, nuostatos: 1/160 sek., f/10 ir ISO 160. © Yasmin Albatoul

Ant tamsiai žalios lėkštės, kurios apatiniame dešiniajame kampe matoma spalvų lentelė, padėta lėkštutė su mažais spagečių suktinukais, pagardintais grybų griežinėliais ir žaliais lapeliais.

Fotografuodama šią nuotrauką, Yasmin pasirinko šaltesnius tonus, taip atkreipdama dėmesį į pagrindinį fokusavimo tašką ir suteikdama jam spalvinį efektą. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“ su objektyvu „Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM“; nuostatos: 1/250 sek., f/9 ir ISO 100. © Yasmin Albatoul

2. Stilizuokite visą nuotrauką, ne tik maistą.

Maisto fotografas nori užfiksuoti ne tik maistą. Indai ir stalo įrankiai - du elementų, kurie įprastai palaiko draugiją maistui, pavyzdžiai. Tačiau įprastai nenorime, kad dubuo, kuriame fotografuojamas maistas, būtų tiesiog įprastas dubuo. Jis turi papildyti likusią kūrinio dalį. Dar viena gera taisyklė – rasti šiek tiek didesnį nei vidutinis dubenį, kad jame būtų galima patogiai išdėlioti daugiau maisto.

„Dažniausiai maistą patiekiame baltose ir paprastose lėkštėse. Todėl ypač svarbu parinkti prabangius indus ir stalo įrankius, kad maistas atrodytų dar gražiau ir prabangiau.“

Galvodami apie maisto fotografijos stilizacijos priemones, turite galvoti ne tik apie spalvą. Taip pat turėtumėte atsižvelgti į tekstūrą ir bendrą maisto estetiką. Pavyzdžiui, mediniai šaukštai atrodo natūraliau nei metaliniai, be to, jie neatspindi šviesos, todėl geriau tinka daugeliui nuotraukų.

Žinoma, maistą galite pateikti lėkštėje, tačiau yra ir kitų galimybių. Marmuro plokštės gali suteikti šiek tiek daugiau svorio, didingumo ir rafinuotumo. (Jos taip pat puikiai tinka šaldytiems skanėstams, pvz., ledams, fotografuoti, kad jie neištirptų.) Tortų stovai taip pat yra puikus būdas aiškiai ir pagal visus norus išdėlioti maistą.

Kitos priemonės, pavyzdžiui, šviežios žolelės, suteikia šviežumo, skonio, ir naujų spalvų bei tekstūros atspalvių. Prieskoniai ir pabarstukai gali suteikti dar daugiau papildomų atspalvių. Nepamirškite ir staltiesių bei kitų virtuvės reikmenų, kad galėtumėte į savo nuotraukas įterpti norimą spalvą.

Dvi šokolado padažu ir pistacijų riešutais pagardintos kunafės lėkštės.

Tyrinėdami ne tik maisto objektą, bet ir įvairius raštus bei tekstūras, galite patobulinti savo kompoziciją. Yasmin savo nuotraukose didelį dėmesį skiria detalėms, užtikrindama, kad kiekvienas papildomas elementas sustiprintų bendrą vaizdą. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“ su objektyvu „Canon RF 24-105 mm F4L IS USM“, nuostatos: 1/150 sek., f/9 ir ISO 200. © Yasmin Albatoul

Ovali balta lėkštė su daugybe čili ir laimo padažais apšlakstytų patiekalų, papuoštų žaliais lapeliais.

Yasmin demonstruoja, kad kadras ir kompozicija neturi būti pernelyg sudėtingi, kad puikiai derėtų su maistu, o nesudėtingas fotografavimo būdas gali išryškinti spalvų gyvybingumą. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“. © Yasmin Albatoul

3. Ieškokite kūrybiškų maisto apipavidalinimo ir stilizacijos būdų, pavyzdžiui, naudokite visiškai netikėtus elementus.

Bet kuris fotografijos žanras pasižymi tam tikromis gudrybėmis, kurių paprastai išmokstama tik įgijus patirties. Šiuo atveju mes paprašėme Yasmin pasidalinti savo paslaptimis, kurios padeda jai tinkamai pateikti ir stilizuoti fotografijai pasirinktą maistą.

Yasmin sako, kad vienas iš svarbiausių dalykų fotografuojant maistą – tam tikrų gudrybių naudojimas, kad maistas atrodytų dar skaniau ir kuo ilgiau išsilaikytų.

Kai kurios iš gudrybių, padedančių skaniai pateikti maistą, nebūtinai gardžiai skamba, pavyzdžiui, blynų apipylimas variklio alyva.

„Galime naudoti indų plovimo skystį, kad kava kuo ilgiau putotų. Mėsą taip pat sutepame aliejumi, kad ji atrodytų blizgesnė ir skanesnė. Be to, grietinėlę pakeičiame dušo putomis, nes jos ilgiau išsilaiko ir jų neveikia apšvietimo lempų skleidžiama šiluma.“

Dviem medinėmis lazdelėmis virš bandelės su žaliais lapais ir baltu padažu mėsainį laikanti ranka.

Yasmin naudoja medines lazdeles, kad fotografuojami objektai atrodytų tarsi kybantys ore ir būtų sukurta nesvarumo iliuzija, taip suteikiant nuotraukai išskirtinumo. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“. © Yasmin Albatoul

Sūrio mėsainis išardomas ore, rodant lydyto sūrio, mėsainių mėsos, svogūnų ir pomidorų sluoksnius su dviem bandelėmis.

Štai ir galutinis rezultatas. Baigiamojo apdorojimo metu skaitmeniniu būdu pašalinus medines lazdeles, ši struktūra sukuria judesio pojūtį, tarsi vaizdas pats būtų pasiruošęs atgyti. Fotografuota fotoaparatu „Canon EOS R5“. © Yasmin Albatoul

4. Suteikite kadrui judesio naudodami sumanias priemones ir nuotraukų redagavimą.

Apskritai kalbant, maistas nejuda. Todėl maistas tapyboje dažniausiai vaizduojamas kaip „natiurmortas“. Tačiau šiuolaikinė fotografija gali įkvėpti nuotraukoms daugiau gyvybės, nei tokie tapytojai kaip Monė galėjo įsivaizduoti.

„Nuotraukoje matomas judesys pasakoja įtikinamą istoriją. Statiška kompozicija gali pasirodyti nuobodi. Joje nieko nevyksta. Vėliau galite nuotrauką pamiršti. Tačiau į nuotrauką įtraukus judesį, ji tampa unikali ir nepamirštama.“

Yasmin fotografuojamų maisto produktų nuotraukos, iš kurių daugelis atrodo užfiksuotos judesyje, rodo, kokia patraukli gali būti dinamiška maisto fotografija. Daugelyje jos darbų maistas atrodo tarsi surenkamas, o paskutinis pabarstymas užfiksuojamas ore. Kitais atvejais Yasmin kuria nuotraukas, kuriose, atrodo, vaizduojamas išardomas maistas, kad būtų atskleistos jo sudedamosios dalys, kaip parodyta pirmiau.

Yasmin pasakoja, kad ji naudoja plonas medines lazdeles ir klijus, kuriais klijuoja mažus maisto gabalėlius, kad nuotraukose sukurtų judėjimo iliuziją. Vėliau ji gudriai jas pašalina naudodama redagavimo programinę įrangą. Jei norite ką nors pakabinti ore, galite naudoti virvę.

Yasmin sako, kad nuotraukos elementus, pavyzdžiui, sausainius ar bet kokį tortą, galima pritvirtinti plonomis medinėmis lazdelėmis.

Tokie triukai praverčia norint užfiksuoti daug veiksmo turinčią aplinką, pavyzdžiui, vakarienės kepimą ant wok keptuvės. Ir nepamirškite, kad veiksmas gali būti įvairus – nuo sūrio, prilipusio prie lėkštės, kai nuo jos nuimate picos gabalėlį, iki švelniai kylančių garų iš kavos puodelio.

Yasmin Albatoul kamera „Canon“ studijoje fotografuoja sukurtą maisto kompoziciją.

Yasmin dažnai suteikia galimybę pamatyti fotosesijų užkulisius ir supažindina su procesu, kaip užfiksuojami burnoje tirpstantys kadrai.

Per maisto fotografės Yasmin Albatoul petį matomas vaizdas, kai ji medinėmis lazdelėmis dėlioja žodį „makaronai“.

Net ir įamžinus nuotrauką kūrybinis procesas tęsiasi. Naudodamasi planšetiniu kompiuteriu ir atlikdama nuotraukų redagavimą Yasmin dažnai tobulina ir gerina savo kompozicijas.

5. Užfiksuokite proceso užkulisius, kad galėtumėte jais dalintis socialiniuose tinkluose.

Pagrindinė profesionalių fotografų socialiniuose tinkluose vyraujanti tendencija yra „pasiruošimas, o ne kadras“. Šiose nuotraukų karuselėse arba vaizdo įrašuose atskleidžiamas stulbinančių nuotraukų kūrimo procesas, atitraukiant užuolaidą ir parodant, kaip buvo kuriama kiekviena kompozicija.

Šie paslapčių atskleidimai įkvepia kitus fotografus, nes parodo, kaip beveik viskas vyksta prieš paspaudžiant kameros užraktą.

Atminkite, kad dalydamiesi maisto nuotraukomis galime užmegzti ryšius. Maistas mums asocijuojasi su bendravimu, ir tai yra viena iš priežasčių, kodėl maisto fotografija tapo tokia populiari. Dalydamiesi maisto nuotraukomis, privačią vakarienės patirtį galite paversti abipusiu dėkingumu.

Vieno tyrimo metu nustatyta, kad maisto fotografija taip pat gali turėti teigiamą poveikį skoniui. Mokslininkai paprašė vienos grupės restoranų lankytojų fotografuoti maistą prieš jį valgant. Kita grupė valgė tą patį maistą, bet jo nefotografavo. Savo maistą fotografavusi pirmoji grupė teigė, kad maistas buvo skanesnis.

Turime džiaugtis maisto fotografija, nes ji padeda mus visus suvienyti. O visų svarbiausia, kad maistas tampa dar skanesnis.

Jei norite daugiau sužinoti apie Yasmin maisto fotografijos būdus, susipažinkite su jos maisto fotografijos įrangos krepšiu.*


* Tik tam tikromis kalbomis.

John Marshall

Susiję produktai

Susiję straipsniai

  • MAISTO FOTOGRAFIJA

    Kaip tapti nuomonės formuotoja maisto srityje

    Maisto fotografijos patarimai iš „Instagram“ nuomonės formuotojos ir „Canon“ ambasadorės Yasmin AlBatoul.

  • VAIZDO ĮRAŠAS

    Išmokite filmuoti kokybiškus maisto vaizdo įrašus kaip profesionalai

    Nuostabiais maisto vaizdo įrašais „Jessie Bakes Cakes“ pritraukė daugiau nei 100 tūkstančių sekėjų. Čia ji aiškina, kaip įvaldyti maisto videografiją.

  • MAISTO FOTOGRAFIJA

    Geriausi maisto fotografijos objektyvai

    Patiekite maisto fotografijas, kuriomis galėsite pasigardžiuoti, naudodamiesi mūsų atrinktais svarbiausiais „Canon“ objektyvais.

  • MAISTO FOTOGRAFIJA

    Meistriškumas maisto fotografijoje

    Fotografė Linda Lomelino dalijasi pagrindiniais ingredientais alkį sužadinantiems maisto kadrams.

  • Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį

    Gaukite naujienas ir produktų informaciją